فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از سال ۹۴ به آمریکایی‌ها اعلام کردیم کسانی که در خلیج فارس حضور دارند باید به زبان فارسی مسلط باشند، در ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی بسیاری از مکالمات میان ما و آنها به زبان فارسی بود.

به  گزارش خبرآنلاین به نقل از صداوسیما، دریادار پاسدار علی فدوی با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با بیان اینکه خلیج فارس  و تنگه هرمز اصلی ترین و راهبردی ترین نقطه جهان است افزود: همه اطراف این مناطق را کشورهای مسلمان تشکیل می دهند و ایران بیش از دیگر کشورها در این مناطق مرز دارد.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

** مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان علاوه بر آب های سرزمینی، ‌ آب های بین المللی هم دارد بنابراین دیگر کشور ها هم در این آب ها حضور دارند. شیطان بزرگ سعی کرده هم پیمانان منطقه ای و غیرمنطقه ای هم در این آب ها داشته باشد بنابراین آرایش نظامی آن ها  آرایش طبیعی نیست.

** اکنون حدود ۶۰ فروند شناور نظامی بیگانه که بیشترین آن ها آمریکایی و همچنین فرانسوی و انگلیسی هستند در این مناطق حضور دارند.

**با توجه به اینکه مصداق عبور بی ضرر آمریکایی ها در آب های سرزمینی ما وجود ندارد سالهاست آن ها از آب ها ی سرزمین ما عبور نمی کنند. به آن ها اعلام کردیم حضور شما در خلیج فارس شر مطلق است.

** از سال ۹۴ به آمریکایی ها اعلام کردیم کسانی که در خلیج فارس حضور دارند باید به زبان فارسی مسلط باشند به همین علت تقریباً در همه ناوهای آمریکایی افراد فارسی زبان حضور دارند. در ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی در ۲۲ دی ۹۴ بسیاری از  مکالمات میان ما و آنها به زبان فارسی انجام شد.

** در دو شناوری که این ملوانان حضور داشتند آمریکایی ها به عمد وارد آب های سرزمین ماه نشده بودند بلکه خداوند آن ها را به آب های ما کشاند.

**آمریکایی ها  باید بدانند اگر نیروی هوا فضای دریایی سپاه همان اعمال حاکمیت را که در دریا انجام داریم در فضای هوایی خلیج فارس هم انجام دهند آن وقت وضعیت آمریکایی ها بسیار حقارت آمیز تر از ۲۲ دی ۹۴ می شود. آن ها باید مراقب باشند که مبادا هواپیماها و پهپاد های آن ها در فضای سرزمینی هوایی ما حضور یابند و باتوجه به اینکه عبور آن ها را از فضای هوایی کشورمان مصداق عبور بی ضرر نمی دانیم اعمال حاکمیت خواهیم کرد.

*{ در پاسخ  به این پرسش که چرا آمریکایی ها در مورد رزمایش های دریایی ایران در منطقه خلیج فارس حساس اند؟} به قول امام راحل "آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".

** طرف ما در دریا در یک و نیم سال پایانی جنگ تحمیلی، فقط آمریکایی ها بودند.

** اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در حدود ۲۰ روز پیش در مصاحبه ای گفت" ما با متحدان منطقه ای و غیرمنطقه ای در پی آن هستیم که با استقرار توانمندی های خود توان بازدارنده در برابر ایران درست کنیم". این نشان دهنده تصویر آمریکایی ها از منطقه و انقلاب اسلامی و این معادله میان ما و آمریکایی ها سال ها برقرار است. آنها باور دارند که ایران توان بازدارندگی دارد و قادر است که اگر اقدامی علیه ایران شود ضرر آن برای اقدام کننده از نفع آن بسیار بیشتر است.

** کشورهای منطقه اعمال حاکمیت کامل ندارند بنابراین به اجبار با آمریکایی ها شریک و همپیمان شدند و کشورهای فرامنطقه ای هم بعضی به اختیار و برخی به اجبار با آنها همکاری می کنند.

** آینده دنیا وابسته به خلیج فارس است زیرا انرژی آینده جهان در آن است. آمریکایی ها اطمینان دارند که اگر دست از پا خطا کنند ناوهای آنها در خلیج فارس، ‌ تنگه هرمز و دریای عمان غرق می شوند.

** هیچ شناوری از کشور های فرامنطقه ای در منطقه وجود ندارد که در چرخه منظم یا در منطقه مشخصی گشت دریایی را انجام دهد. اکنون فقط آمریکایی ها، انگلیسی ها و فرانسوی ها این  نقش را بر عهد دارند.

** زیاد شدن و تعدد بازیگران منطقه به ضرر آمریکایی هاست زیرا  وقتی این بازیگران، زیاد شوند کنترل منطقه از  دست آمریکایی ها خارج می شود.

** در دوران دفاع مقدس ۵۴ کشور علیه جمهوری اسلامی ایران رسماً می جنگیدند و فقط ۲ کشور سوریه و کره شمالی به نوعی در کنار ما بودند.

** از اول فروردین سال ۱۳۶۶ با آمریکایی ها در دریا رویارویی داشتیم. پس از جنگ تحمیلی هم آتش بس در خلیج فارس اتفاق نیفتاد و در این منطقه هیچ گاه شرایط عادی به وجود نیامد و آمریکایی ها هر روز در همه جای منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به هر طرف که نگاه می کنند ما را می بینند.

**دریادار فدوی افزود: در سال ۶۶ زمانی که نیروی دریایی سپاه کمتر از سه ماه بود که وارد دریا شده بود یک مقام پنتاگون گفت" ناوهای اعزامی ما به خلیج فارس نه تنها قادر نیستند مأموریت های محوله را انجام دهند بلکه حتی قادر نیستند از خود در برابر قایق های تندرو سپاه دفاع کنند".

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535227

برچسب‌ها