عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی می‌گوید: تحقیقات میدانی ما گویای این واقعیت است که دانشگاه پیام نور امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مطابق با استاندارهای لازم در اختیار ندارد.

محمد حسین نجاتی: انتقاد از وضعیت کیفیت آموزشی در دانشگاه پیام نور وزیر علوم را به مجلس می‌کشاند. عباس مقتدایی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از وضعیت موجود در دانشگاه‌های آزاد و پیام نور، می‌گوید: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بنا دارد با ارسال نامه‌ای ضرورت حل مشکلات موجود را به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شود.
او می‌گوید: تحقیقات میدانی هیات‌های مشخص شده از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گویای این واقعیت است که دانشگاه پیام نور امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مطابق با استانداردهای لازم در اختیار ندارد.
کیفیت پایین آموزشی، برخودار نبودن از امکانات آزمایشگاهی و مطابقت نداشتن معیارهای آموزشی در دانشگاه پیام نور با استاندارد های لازم در حالی به چشم اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات آمده است که این دانشگاه در حال حاضر بیشترین متقاضیان ورود به دانشگاه را از آن خود کرده است و به گفته مسئولان این دانشگاه حتی قرار است رشته‌های تحصیلات تکمیلی را هم در این دانشگاه توسعه دهند.
اما دانشگاه پیام نور به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی "امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مطابق با استانداردهای لازم در اختیار ندارد" و به نظر می‌رسد طی سال‌های اخیر سهم بزرگی در کاهش کیفیت آموزشی کشور داشته است. به طوری که این دانشگاه با کمترین امکانات موجود اقدام به برگزاری رشته‌هایی کرده است که نیازمند بیشترین امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و عملیاتی است. در حال حاضر این دانشگاه دانشجویانی را در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، هوا و فضا، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی پزشکی، راه آهن، رباتیک، مهندسی صنایع و مهندسی شیمی پذیرش می‌کند که هر کدام از این رشته‌ها نیازمند امکانات مطلوب دانشگاه و میزان بالای واحد های عملی است.

 

لیسانس هوا و فضا، رباتیک و مهندسی پزشکی با واحد های نظری
بررسی 10 رشته فنی و مهندسی در دانشگاه پیام نور که جزئیات آن در سایت دانشگاه پیام نور قابل رویت است نشان می‌دهد، تمامی این رشته‌ها تنها دارای 5 تا 10 درصد واحدهای درسی عملی نسبت به کل واحدهای درسی تا دوره لیسانس هستند. به طوریکه رشته‌های کارگاه و آزمایشگاه محور مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، هوا و فضا، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی پزشکی، راه آهن، رباتیک، مهندسی صنایع و مهندسی شیمی در دانشگاه پیام نور با واحدهای نظری تدریس می‌شود.

از طرف دیگر واحدهای نظری در دانشگاه پیام نور نیازی به حضور در کلاس درس ندارد، به این معنا که دانشجویی در رشته هوا و فضا در 143 واحد درسی خود می‌تواند در 13 واحد درسی در کلاس درس حضور پیدا کند و 130 واحد دیگر را بدون حضور در کلاس درس بگذراند و لیسانس هوا و فضا دریافت کند.
همچنین در رشته تحصیلی مهندسی شیمی که وابستگی زیادی به دروس آزمایشگاهی دارد از میان 151 واحد تحصیلی، 129 واحد نظری و 22 واحد عملی است که بازهم دانشجوی این دانشگاه تنها با گذراندن 22 واحد درسی در کلاس درس، مدرک مهندسی شیمی دریافت می‌کند.

در جدول زیر ریز واحدهای درسی 10 رشته مهندسی در دانشگاه پیام نور را بخوانید:

 

نام رشته

واحد نظری( بدون نیاز به حضور در کلاس) واحد عملی مجموع واحد ها
مهندسی کامپیوتر 127 19 146
مهندسی برق 126 13 139
مهندسی هوا و فضا 130 13 143
مهندسی مکانیک 123 14 137
مهندسی عمران 145 12 157
مهندسی پزشکی 123 16 139
مهندسی راه آهن 137 8 145
مهندسی رباتیک 125 17 142
مهندسی صنایع 151 9 160
مهندسی شیمی 129 22 151

بودجه پیام نور دو برابر دانشگاه تهران، 4 برابر دانشگاه شریف
انتقاد از بی‌کیفیتی دانشگاه پیام نور در حالی است که بودجه این دانشگاه در سال 91 که تولید علم آن با دانشگاه‌های معتبری همچون دانشگاه تهران، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و صنعتی امیرکبیر قابل مقایسه نیست، افزایش قابل توجهی داشته است. دانشگاهی که با حمایت‌های دولتی و به منظور کاهش میزان قدرت و نفوذ دانشگاه آزاد اسلامی و سایر موسسه‌های آموزشی شش سال پیش آغاز به کار کرد و امروز سیاست‌های دولتی آن را به جایی رسانده که در بودجه سال 91 بودجه‌ای دو برابر دانشگاه تهران، چهار برابر دانشگاه‌هایی نظیر شهیدبهشتی، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف و ده‌ها برابر دانشگاه‌های شهرستانی و صنعتی برای آن در نظر گرفته شده است. دانشگاه پیام نور با بیش از 7.979.000 میلیون ریال، سهم بالایی از بودجه سال 91 دانشگاه‌های کشور را دارد و این درحالی است که این دانشگاه و مسئولان آن بنابر ادعای خود در این سال‌ها گوی سبقت را از سایر رقبایشان در آموزش عالی غیرانتفاعی ربوده و به دانشگاهی تبدیل شده‌اند که به صورت مستقل از دولت فعالیت کنند.

 

45237

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 92
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یونس زارعی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    خبرآنلاین عزیز در این تحلیل یکطرفه قضاوت کردید بودجه ای که شما فرمودید برای تمام واحدهای دانشگاه پیام نور در کل کشور است در صورتی دانشگاه تهران یا شریف اینگونه نیست ! مگر واحدهای عملی در دانشگاه مثلا تهران یا شریف برای رشته کامپیوتر چندتا است!؟ شما کافی است از دانشجویان پیام نور نظرسنجی کنید تا سخت بودن امتحانات پایان ترم پیام نور را در مقایسه با دانشگاه آزاد متوجه بشوید. با تشکر به امید بهبود کیفی تمام دانشگاه های کشور
    • بدون نام IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      34 19
      به جای گسترش قارچ گونه دانشگاه های آزاد و پیام نور، باید دانشگاه های خصوصی و با کیفیت را گسترش میدادیم. یک نمونه از این نوع دانشگاه ها دانشگاه ملی ایران بود که بعدها به دانشگاه بهشتی تغییر نام داد.
    • بدون نام IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      از این به بعد هر کسی گفت لیسانس دارم یا فوق لیسانس دارم، از او بپرسید چه دانشگاهی؟ این بهترین راه برای تمام شدن همه بحث هاست. اگر نهاد های دولتی هم از کارمندان و مهندسان دانشگاه های در پیت استخدام میکنند بد به حال خودشان. بخش خصوصی وسواسی تر از بخش دولتی عمل میکند و به دنبال لیسانسه های واقعی است و نه کسانی که از این دانشگاه های زنجیره ای مدرک گرفته اند.
    • ایمان IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      بعضی ها از پشت کوه اومدن رفتن دانشگاه یه شهر دیگه سر کلاس ،فکر میکنن این روشها مختص ایران هست و چون اولین بازه می بینین قاطی می کنن تمام این روشهای تحصیلی در کل دنیا وجود داره و چیز عجیبی نیست که اینقدر برا بعضی عجیبه ، اکه یه دانشگاهی هم تو ایران(فقط)معروف شده به خاطر قدمت و تعداد دانشجو و ... هست که در نتیجه منجربه رتبه چند هزاری تو مثلا خاورمیانه میشه مهم استاد و معلم نیست، خود دانشجو هست که مهمه ، حالا ظرفیت ها محدوده ،یه عده که بیشتر درس خوندن تو دانشگاهی پر طرفدار، عدای دیگه تو داانشگاههای دیگه،(دولتی و غیر دولتی یا آزاد) پیام نور یا دانشگاه مجازی و... همه حرف اول و آخر رو دانشجو میزنه و کتاب حالا تو داشنگاههای دولتی جزوه استاده، اینجا فقط کتاب ""مرحله گذر و مدرک گرایی هم میگذره""
  • بدون نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    با سلام و احترام ، بنده دانشجو یکی از رشته مهندسی در دانشگاه پیام نور هستم ، مدرک فوق دیپلم خود را هم از آموزشکده فنی دولتی اخذ نمودم ، به صراحت می توانم اعلام کنم که هر ترم در دانشگاه پیام نور به مانند یک آزمون کنکور سراسری ست که هر دانشجو بر اساس سرفصل های تعیین شده ( نه کم و نه زیاد ) در دورترین نقطه از ایران بایستی به همان سوالاتی پاسخ دهد که دانشجو در شهرهای و مراکز استانها درحال تحصیل قراردارد و برای تحقق این امر بایستی بار علمی دانشجو در سطح خوبی قرار داشته باشد ، چیزی که کمتر در دانشگاه های آزاد و غیرانتقاعی و علمی کاربردی به آن توجه می شود.
    • بدون نام IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      من از دانشگاه صنعتي شريف مدرك مهندسي برق گرفتهام . در محيط كار همكاراني دارم كه 99 در صد آنها از دانشگاه هاي غير دولتي درس خوانده اند. به جرآت ميگويم كه كساني كه در پيام نور درس خوانده اند بار علمي بسيار بالاتري از فارغالتحصيلان دانشگاه آزاد دارند.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    بابا جلوشو بگیرین که مسخرشو درآوردن.... مهندسی برق رو سر کلاس بسختی یاد میگیریم حالا اینا مفتی مدرک میدن... البته مفتی که نه پولی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • محمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      31 7
      چي ميگي تو . دانشجو هاي برق دانشگاه ما سر كلاس نميرن چون نميفهمن استاد چي درس ميده. شيوه آموزش اختياريست . هر كي هر جور راحته پيش ميره. بايد شيوه سنجش هماهنگ بشه.
    • ایلیا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      71 21
      1. کاملا مشخصه که از وضع پیام نور اطلاع ندارید 2. امتحانات این دانشگاه معمولا سخت طراحی میشه 3. استادان هم معمولا برای حضور در کلاس نمره زیادی قائل میشن که ملت مجبور میشن حضور پیدا کنن 4. اینم بگم که من خودم دارم دولتی میخونم ولی از پیام نور هم اطلاعاتی دارم 5. از این به بعد در مورد مطلبی که در موردش اطلاعاتی ندارید اظهار نظر نکنید. ممنون!
  • سیسی IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    چرا از گل کاری های دانشگاه آزاد نمی نویسید؟ دانشگاهی که تقریبا تمامی اعضای هیئت علمی اون از خود دانشگاه آزاد مدرک گرفتن و این در حالی هست که در دانشگاه پیام نور بیش از 90 درصد اعضای هیئت علمی فارق التحصیل دانشگاه های دولتی ملی هستند. شما که کار تحقیقات میدانیتون خوبه دنبال این آمارها هم برید. در ضمن آمار شما در باب تولید علم اصلا درست نیست. خواهشا آمار مقالات و تالیفات دانشگاه ها رو بزنید تا معلوم بشه. اکثر اساتید دانشگاه هایی نظیر تهران حتی یک مقاله در سه سال هم چاپ نمی کنند و فقط با استفاده از نفوذشون مقالات تهیه شده توسط دانشجویان ارشد و دکتری را به صورت مشترک چاپ می کنند. اما در پیام نور اعضای علمی اگر سالی دو امتیاز پژوهشی نگیرند قراردادشون تمدید نمیشه. آیا در دانشگاه آزاد هم این اتفاق
    • ناشناس IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      10 2
      چاپ مقالات دانشجویان دکترا و ارشد چون موظف به گذراندن واحد ارائه سمینار هستند مقالات آنها همراه با نام استاد مربوطه به صورت مشترک چاپ می شوند و همچنین مقالاتی که برگرفته از پایان نامه ها می باشند نام دانشجو و استاد راهنما به صورت مشترک با نام نویسنده درج می شود.
    • بدون نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      17 22
      اکثر اساتید دانشگاه هایی نظیر تهران حتی یک مقاله در سه سال هم چاپ نمی کنند !!!!! شما یه نیگا به سایت این دانشگاهها بنداز این استادا سالی 3-4 تا مقاله میدن، البته مقاله ملاک نیستا ولی اینکه بچه های پیام نور فکر می کنند خیلی با سوادتر از دانشجویان دانشگاههای دولتی حتی جاهایی مثل شریف و تهران هستند جای تعجب داره!
    • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      15 9
      منفیات نشون میده دانشگاه مآزاد اینجا زیاد داریم.
    • بدون نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      27 8
      4 تا کتاب درسی چیه که این دانشگاه و اون دانشگاه می کنین از اثرهای جهان سومی هست این صحبتها
  • وبگرد GB ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    59 9
    از عالم ارواح و از دنیای آن ور آسمان خبر آمده که علمای متوفای ایرانی از وضعیت اسف بار علم و دانش و معرفت و کسب مدرک در ایران دست به خودکشی زده اند و ملائک اکنون اندر این بحران به سر می برند که جسد آنان را به این دنیا بیاورند یا به دنیای دیگری منتقل کنند ولی چون وجود دنیای دیگری از آگاهی آنان برون است لذا شب و روز به درگاه احدیت دست دعا برداشته اند که هر چه زودتر آنها را از این بحران خارج نماید.
  • علی IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    خاک بر سرم که با سختی در سایر دانشگاهها درس خواندیم ودانشجویان پیام نور برای سرگرمی ودر کنار هزاران کار دیگر شب امتحان درس می خوانند وکتاب راحفظ می کنند وتازه ادعا هم دارند که ما دانشجو هستیم همین میشود که صنعت می لنگد وامار بیسوادان مدرک دار بیشتر میشود
  • رضوان IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    بیش از 4 ترم از واحد های درسی مون رو بدون مدرس گذروندم!!! ( اگه به مدرسامون استاد بگیم، احترام کلمه "استاد" زیر سوال میره!!! ) پشیمون هستم از اینکه به این دانشگاه رفتم و سرمایه ای که یک جای دیگه می تونستم خرجش کنم رو اینجا هدر دادم.
  • بدون نام US ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    402 5
    چرا فقط پیام نور رو میگویید ، علمی کاربردی و پودمانی و ناپیوسته و .....واقعا فاجعه ای در روند آموزشی و علمی کشور در سالهای آینده بوجود خواهند آورد که متاسفانه ضربات جبران ناپذیری به کشور وارد میکند . به شخصه چندین راننده تاکسی را میشناسم که در حال تحصیل در رشته (کاردانی ) هستند
    • بدون نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      11 9
      نا‍‍‍‍‍‍پیوسته چه ربطی به دانشگاه های مختلف داشت؟ کاردانی رشته نیست!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    574 7
    بابا دانشگاههای علمی کاربردی را دریاب دانشجو نمی دونه مشتق تابع sinx چی میشه اونوقت ریاضی مهندسی را با نمره 18 پاس می کنه یا اصلا سر کلاس و امتحان پایان ترم نمی ره بعد نمره درس زبانش میشه 16 برای مثال دانشگاههی علمی کاربردی کنگان و عسلویه را دریابید
  • محمد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    واقعا دانشگاه پیام نور در این چند سال اخیر از کیفیت پایینی برخوردار شده و فقط گسترش کمی داشته و بیشتر اقدام به جذب دانشجویانی کرده که از کمترین بار علمی برخوردار هستند.
  • ali IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    46 79
    سلام با این که استاد نداریم باید کل کتاب رو امتحان هم بدهیم من دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر هستم یک درس داریم به نام معماری کامپیوتر کتاب این درس برای دانشجویان لیسانس در دانشگاه mit (که خود نویسنده کتاب در این دانشگاه تدریس می کند) تا فصل ۶ را برای دانشجویان لیسانس تدریس می کند ولی ما باید تا فصل ۱۱ این کتاب رو امتحان بدهیم. شما یک آمار اگر بگیرید متوجه می شوید چند در صد از دانشجویان این دانشگاه الان درسشان را تمام کرده اند من ورودی سال ۸۶ هستم تا الان ۶۹ واحد توانستم پاس کنم وضعیت اکثر دانشجویان رشته های فنی در این دانشگاه به همین صورت هست
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    59 13
    کی به کیه باب جان مدرکو بگیر با پارتی برو سر کار حاشو ببر
  • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    57 12
    به خدا قسم پدر ما دانشجو ها هم در اومده می دونم که لیاقت قبول شدن تو دانشگاه های دولتی رو نداشتم اما این گونه هم درست نیست که با ما این طوری رفتار بشه تقریبا نصف دانشجو های دولتی کلاس داریم یه استاد چه جوری می تونه یک کتاب 500 صفحه ای رو تو 10-12 جلسه تدریس کنه من سال 90 پیام نور شمیرانات قبول شدم از اون موقع تا حالا 3 تا از دوستام انصراف دادند
    • بدون نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      18 2
      10 - 12 جلسه کلاس خوش به حالت من ارشد صنایع می خونم برای هر درس 2 جلسه کلاس ، ایهااناس به فریاد ما برسین 1000000 تومان شهریه برای 4 درس که فقط دو جلسه کلاس داره میشه بگی پول امتحان تستی 1000000 تومان
  • هادی واعظ IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    این دانشگاه بزرگترین خدمت را به طبقه محروم داشته و دارد.ضمنا طبق اعلام رسمی سازمان سنجش نیمی از پذیرفته شدگان تحصیلات تکمیلی از این دانشگاه فارغ التحصیل میشوند.خداوند به موسسان قبلی و مدیران فعلی جزای خیر دهد.شادگان.خوزستان
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    305 6
    با سلام. بنده عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های دولتی در رشته معماری هستم. متاسفانه وضعیت رشته معماری در مقایسه با سایر رشته ها در دانشگاه پیام نور بسیار وخیم تر هست. چون رشته معماری کلا بر پایه دروس عملی بنا شده و من نمی تونم تصور کنم چطور میشه به صورت غیر حضوری معماری خوند! در ضمن ظرفیت کلاس های عملی این رشته حداکثر 15 نفره حالا سوال اینجاست که چطور دانشگاه پیام نور در واحدهایی که 150 نفر در سال پذیرش داره کلاس های عملی و کارگاهی رو برگزار می کنه؟ برای این کار باید برای هر ورودی 10 گروه درس طراحی معماری در هر ترم ارائه کرد. آیا واقعا این کار رو میکنه یا بیشتر سمبل میشه! تو رو خدا یکی به فریاد وضعیت تحصیلات عالی در دانشگاه های پیام نور برسه.
    • ... IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      12 15
      سلام من دانشگاه ازاد درس میخونم.رشتم معماریه به خدا پوستمو کندن از بس کار میگن کلاسهای عملی ما 5 ساعته.که فقط تو دانشگاه کار نمیکنیم.میایم خونه باید مثله چی بشینیم طراحی و ماکت سازی و... کنیم. من نمیدونم کی میگه تو دانشگاههای ازاد الکی قبول میکنن والله راحت قبول نمیکنن .مخصوصا تو تهران
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    16 20
    رشته مهندسی مدیریت اجرایی و مهندسی مدیریت پروژه رو نگفته که سخترین رشته حال حاضر کشوراست
  • کیوان IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    دانشجوهای بیچاره پیام نور با این همه محدودیت مجبور هستن که امتحانات بسیار سختی رو پشت سر بگذارن، بعدش بعضی ها فکر می کنند درس خواندن در پیام نور کار راحتیه !!! اگر آمار بگیرید متوجه میشید پیام نوری ها به دلیل همین پشتکاری که دارن بسیار موفق هستن. درسته که پیام نور امکانات اولیه رو نداره، ولی مگه بقیه دانشگاه ها که دارن چی به دانشجوها یاد میدن ؟
  • ساسان ابوطالبی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    با سلام بنده می تونم به جرات بگم که دانشجویان فارغ التحصیل پیام نور از با سوادترین تاکید می کنم از باسوادترین دانشجویان سطح کشور هستند . برای روشن تر شدن موضوع در حالی که در دانشگاه دیگر حتی شریف ، تهران و ... استاد سر کلاس جزوه می گه و بعد موقع امتحان از همان جزوه که آخر آخرش بشه 100 نه 200 صفحه امتحان بگیره که حالا حذفیات داشته باشه یا استاد رو مباحث خاصی تاکید کنه که مد نظرشه ولی در پیام نور اکثر غریب به اتفاق کتابها یی معرفی می شود که حدالقلش 500 صفحه مفید با حذفیات بی کم کاست که به طور همزمان هم تستی و هم تشریحی ازش سوال می آید که دانشجو می گوید صد رحمت به کنکور و اینکه گفته شده شب امتحان دانشجویی که بتواند شب امتحان 500 صفحه یک کتاب رو حفظ کند و حداقل در ترم 6 یا 7 کتاب باید گفت ای ول
    • دانشجوی شریف IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      شریف رو با هیچ دانشگاهی مقایسه نکن . من برای یه درس 3000 اسلاید که چکیده 9000 صفحه کتاب بود رو خوندم و 5.5 ساعت سر جلسه امتحان بودم اخرشم گرقتم 15 .
    • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      9 17
      بنده خودم دانشجوي ارشد مديريت ام بي اي بودم.درس ها بدون هيچگونه سختي ولي با حجم زياد بودند!و در آور اينكه درس ها را نخوانده با نمره بالاي 15 پاس مي كردم و هيچگونه سختي چه در درس خواندن و چه در امتحات نديدم!!
    • بدون نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      اهان...بعد با اون کتابهایی که فرمودید حداقلش 500 صفحست؛ته اصلا 2000 صفحست؛شما و امثال شما مهندس هوا و فضا میشید و با چند تا کتاب 2000 صفحه ای میخواید موشک و سفینه بسازید؟!خوب البته استدلال منطقی تر از این هم از دانشجوی پیان نور انتظار نمیره...
    • بدون نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      عمو جون جزوه ی 50 صفحه ای اساتید جاهایی مثل شریف چکیده ی همون 500 صفحه است و امتحانی که میگیرن خیلی سخت از امتحانای شماست، لزوما حجمش زیاد بود سخت تر که نمیشه
    • ساسان IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      23 3
      محض اطلاع نظر دهندگان گرامی من خودم در ابتدا در یکی از دانشگاهای مطرح دولتی درس خوندم و برای ادامه به پیام نور اومدم و هر در محیط رو تجربه کردم و از روی تجربه شخصی خودم و خیلی های دیگه این حرفو زدم نه اینکه فقط از روی تعصب به یک دانشگاه خاص . آره گلم.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    34 84
    آزاد، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و پیام نور همه یکی هستند. محل خوبی برای مدرک گرفتن!! مخصوصا برای کارمندایی مه حین کار می خوان مدرک ارتقا بدن!! اون کسی هم که زحمت کشیده و رفته درس خونده و اومده دانشگاه دولتی، باید همیشه دنبال کار باشه.
    • بدون نام NO ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      این کلی گویی ها درست نیست ... کدوم دانشگاه دولتی مد نظرتونه؟اتفاقا بجز دانشگاه های مادر ، درس خوندن در اکثر دانشگاه های دولتی بسیار راحته ...
    • سامان IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      8 170
      آزمایشگاه های دانشگاه های دولتی چون بودجه را دولت می دهد کامل هستند و دانشجو از نظر یادگیری خیالش راحت است اما در درسهای تئوری دانشجویان دولتی از دانشگاه آزاد ضعیف تر هستند . من خودم فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستم زمانی که برای پاره از تحقیقات جهت پایانه نامه به دانشگاه شریف مراجعه کردم با کمال تعجب یک آگهی روی دیوار ورودی کتابخانه دانشگاه توجهم را جلب نمود که از طرف یک دانشجوی ترم آخر کارشناسی برق برای شبیه سازی با نرم افزار متلب از دیگران طلب استمداد نموده بود در صوتیکه یک دانشجوی رشته مهندسی برق از ترم چهارم لازم است برنامه نویسی با این نرم افزار را حتما بداند!
    • بدون نام IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      11 6
      ... نگو وسعت دیدت اندازه 2 تا کتاب عهد بوق آمربکایی هاست که حالا داره اینجا تدریس میشه چه فرقی میکنه کجا بخونی"؟ جزوه استاد دانشگاه شما یا کتاب این ینده خداها بدون استاد و با زحمت و تحقیق؟ دلتو خوش کردی به هیچ اگر third world جهان "سومی" نبودی میفهمیدی چقدر دنیات کوچیکه متاسفم
  • یونس IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    20 9
    با سلام خدمت دوستان عزیز گلایه مند یا مدافع علم.یک طرفه به قاضی رفتن و صدور حکم همان قدر زشت و نازیباست که مقایسه بودجه نزدیک به2500واحد دانشگاهی با یک دانشگاه یا مقایسه علمی وعملی 2500دانشگاه نوپا با چند دانشگاه.ذکر چند نکته خالی از لطف نیست،1:تمام نظام آموزشی کشور مفاخر خیزمان ایران با یک مشکل اساسی به اسم تنبلی افراد روبه رو استفبه یاد داشته باشیم دانشگاه محل تحصیل دانشجوست(جوینده دانش نو)2:در مقایسه دانشکاه های داخلی وخارجی به میزان مجازی بودن آنها نسبت به ما پی خواهین برد؛یعنی نه در نفس پیام نور نه در علمی کاربردی نه موسسات غیر انتفاعی دیگر مشکل است بلکه مشکل در سیستم وتناسبات اجرایی است.بنده لیسانس پیام نور فوق ایسانس آزادو در حال حاضردانشجوی سال دوم اقتصاد دانشگاه تهران هستم
  • دانشجوی سابق ارشد شریف بین الملل IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    من هر روز از ساعت 8 صبح به کتابخونه میرفتم و 12 شب بر میگشتم . بعد تازه هنوز وقت کم میاوردم . به یکی از استادا که میگفت کم درس میخونید گفتم من 8 تا 12 اینجام و درس میخونم اونم بمن گفت چه معنی داره دانشجو 12 شب تا صبح بخوابه . برای یه درس 3 واحدی باید 9 ساعت کلاس میرفیم تازه TA هم بود . تمام کتابها انگلیسی بودند . امتحانات انگلیسی بودند و اساتید سر کلاس انگلیسی درس میدادند . برای بعضی دروس 5 ساعت سر جلسه امتحان بودیم . سر جلسه بعضی امتحانا بزور 20 درصد جواب میدادیم . یه امتحان open book , open laptop , free discussion بود که 4 ساعت طول کشید و کسی بیش از 60 درصد ننوشت . معدل ریز 14 مشروط بود زیر 15 تز نمی دادن . یعنی با یه نمره 12 تا مرز مشروطی میرفتی . اینا رو نوشتم تا بدونید دانشگاه کجاست
    • محمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      15 2
      توضیح زیاد دادین ولی کی و کجا و کدوم رشته بوده؟
    • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      11 10
      برای درس 3 واحدی 9 ساعت (!!) کلاس می رفتید؟ لابد دو ترم پشت سر هم!
    • فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه ملی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      62 19
      آقا منم باهات موافقم، پیام نوری تنش به تن یه پروفسور تو کلاس نخورده و نمیدونه وقتی استاد رو یه مسئله ای به کسی گیر بده هزار برابر سخت تر از حفظ کردن کتاب با سر فصل معینه،استادای دانشگاه ملی بیشتر رو مقالات با زبان اصلی تاکید میکردن و...، تازه کتابای پیام نور اکثراً از لحاظ علمی ضعف های زیادی دارند.
    • بدون نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      26 8
      کمتر افسانه بسازید من لیسانس و فوق دولتی روزانه تهران بودم ازین خبرا نیست
    • دانشجوی سابق ارشد IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
      3 9
      دانشگاه صنعتی شریف بین الملل .عمران سازه خوندم . اساتید رو هم سرچ کنید دکتر شجاع . دکتر خوئی . دکتر مفید .
  • s.m GB ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    والا همچین بدون حضور هم نیست.. استادا واسه حضور درکلاس هم نمره تعیین میکنن!! ولی در کل واحد های دانشگاهی باهم فرق دارن.. ممکنه دانشگاه پیام نور شهرستان سطح علمیش خیلی بالاتر از یک دانشگاه ملی یا آزاد باشه ...
  • محمد IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    بنده مدت 5 ترم است که در دانشگاه پیام نور تدریس دارم میزان قبولی دانشگاه پیام نور نسبت به دانشگاه های دولتی رشد فزاینده ای داشته است. واحد های عملی در رشته ای مثل شیمی در دانشگاه های دولتی بیش از 30 واحد نیست کتاب محور بودن این دانشگاه به جای جزوه محوری از اصول بسیار مثبت این دانشگاه است بعضی از کتبی که مدرس باید در سرکلاس درس بدهد حتی برای خود مدرس ناآشنا است چرا که همان مدرس از طریق سیستم جزوه محور دانشگاه دولتی ای مثل تهران فارغ التحصیل شده است. البته کاستی هایی نیز وجود دارد. ولی این کاستی ها در دانشگاه های بزرگ کشور هم کم و بیش وجود دارد ولی مطمئنا سیستم ارزشیابی دانشگاه پیام نور از سیستم ارزشیابی دانشجو در دانشگاه های دولتی از دقت بیشتری برخوردار است.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    20 13
    همه چیز این مملکت بوی سیاست گرفته.دانشجوی بدبخت پیام نور چه گناهی کرده که قربانی اختلافات شما شود. بابا پدرمون درمیاد تا واحد پاس کنیم. چرا از علمی کاربردی و ازاد نمیگید.
    • بدبخت IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
      11 1
      بابا راست میگه اون بودجه سر اختلافات سیاسی دست دانشگاه نمیرسه .....آخه به کی بگیم مسولای دانشگاه از هم برگه A4قرض میگیرن .....دانشگاه پیام نور وهزار بدبختی ........
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    خیلی جالبه واقعا اینطور یک طرفه به قاضی رفتن ! اولا که اون بودجه ای که شما فرمودید رو تقسیم بر 2500 مرکز و واحد دانشگاهی بفرمایید و البته هم اینکه ببینید دانشگاه پیام نور چقدر کمتر از دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی شهریه می گیره و بعد اینطوری واویلا واویلا سر بدین ! هر آزمون دانشگاه پیام نور دقیقا مانند یک کنکور سراسری برگزار می شود و نمره دادن از اختیار اساتید خارج است حالا شما مقایسه بفرمایید با دانشگاه آزاد که خود استاد فله ای نمره میده بدون هیچ گونه نظارتی ! دانشگاه پیام نور امکان تحصیل را برای دانشجویانی فراهم نموده که از نظر مالی مطمئنا امکان رفتن به دانشگاه دولتی را نداشتند و الان هم شهریه شان را کمیته امداد می دهد
  • بنده خدا IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    338 5
    جاي اين حرفها يك آمار درست از تعداد استادان تمام وقت پيام نور و تعداد مقالات علمي چاپ شده از اعضاي هيت علمي و دانشجويان آن منتشر كنيد و ان را با دانشگاههاي ديگر مقايسه كنيد احتياجي به قسم حضرت عباس ندارد. در بعضي مراكز پيام نور دريغ از يك عضو ثابت داراي مدرك دكترا ، بهتر نيست بجاي حرف آمار ارائه شود؟
  • بدون نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    293 1
    کاش نماینده ها در مورد افزایش ظرفیت در تمام رشته ها و مقاطع تحصیلی هم وزیر علومو به مجلس می کشوندن. آخه کجای دنیا استادی که تازه 2 سال هست دکتری گرفته می تونه دانشجو دکتری بگیره؟! اگه باور ندارید یه سر به دانشکده نفت امیرکبیر بزنید و پیگیری کنید. به خاطر افزایش آمار و ارقام، تعداد پذیرش دانشجوی دکتری رو افزایش دادند ولی نه امکانات دانشگاهی دارند و نه استاد مناسب، حتی استاد کاملش هم اینقدر ایده نداره که همزمان 6 تا دانشجو دکتری داره. این مملکت نتیجه بازی گرفتن علم رو چند سال دیگه که این دانشجوهای بی سواد فارغ التحصیل شن می بینه ولی اون موثع دیگه هیچ راه حلی براش نیست.
  • كاوه US ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    16 7
    از اين خبرا نيست پوستمون رو ميكنن مگه بدون حضور تو كلاس ميشه سيالات و ديناميك و معادلات و...... پاس كرد در ضمن مهندسي مديريت اجرايي و مهندسي مديريت پروژه هم هستش
  • خواهشا پذیرش دانشجوی کارشناسی محدود شوود US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    حالا نیست باقی دانشگاه های با امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مطابق با استاندارهای لازم دانش آموخته های آنچنانی تحویل می دهند. من پیام نور درس نخوندم... اما بدون شک پیام نور می تواند بهترین دانشگاه ها باشد... امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی خوب است اما سوال اینست که باقی دانشگاه ها حقیقتا چقدر از این امکانات استفاده می کنند؟ دانشگاه های پیام نور نه تنها بد نیستند بلکه ایده ی بسیار عالی هستند... من نمی دانم امتحاناتشان چگونه برگزار می شود اما اگر امتحانات به صورت استاندارد باشد نه تنها کمی از دانشگاه های دیگر ندارند بلکه بهترند. اصلا می توان آزمون هایی گذاشت که در آن تمام دانشجوهای کشور مشترکا شرکت کنند... در شرایطی برابر تا ببینیم واقعا کدام ها بهترند و هر دانشگاه در چه رشته ای مزیت دارد...
    • محسن IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      آفرین، پیشنهاد خوبی دادی. بخدا چی میشد اگه تمام دانشگاه ها امتحاناتشون رو هماهنگ برگزار می کردند. لااقل پیام نور و دانشگاه های دولتی که زیر نظر دولت هستند بهتره امتحانات مشترک بگزار کنند تا اون موقع سطح علمی دانشگاه ها و به طبع اون، دانشجویان مشخص بشه. دانشجویان دانشگاه پیام نور قطعاً از خداشونه امتحاناتشون در سطح دولتی ها باشه... دانشجویان دولتی خودشون می دونند چه خبره ولی خودشون رو به اون را می زنند. اونا وقتی متوجه سرفصل اصلی دروس می شند که می خواند کنکور کارشناسی ارشد بدند.
    • پارسا IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      6 10
      آره ، پیام نور ایده خوبیه ! گرفتن 60 درصد داوطلبان کنکور ، کاملاً نشان دهنده خوب بودن این دانشگاه هست ! گرفتن داوطلب هایی که درصد های منفی دارن ! واقعاً سزاوار درس خوندن هستن ... به نظر من این دانشجو هست که مهمه ، تلاشی که از خودش نشون میده ، هوشی که داره ، حالا اگر این عوامل تو یه بستر خوب باشه نتیجه بهتری میده و دانشگاه های دولتی مسلماً دانشگاه های بهتری هستند ، در بین دانشگاه های آزاد و پیام نور هم دانشگاه های خوب پیدا میشه ، این که کل یک مجموعه رو زیر سوال ببری هیچ وقت درست نیست ،ولی چیزی که مسلمه اینه که افزایش ظرفیت بدون بالا بردن کیفیت و مشغول کردن افرادی که علاقه ای به درس خوندن ندارن(کسانی که تلاشی نکردن) خوب نیست حالا چه تو آزاد باشه ، چه تو پیام نور ، چه هر جای دیگه ای ...
  • 1seda IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    شما بشین درست فیزیک رو با 4 جلسه یاد بگیر و بلد شو تازه استادت هم چیزی درس نمیده بعد کل فیزیک و و تمرین ها و فرمول ها و مسئله ها و کل کتاب و باید بلد باشی اونم امتحان از نوع تستی که تو تشریحیش همه موندن وای ه حال تستی سئوالات هم که دست استاد نیست کشوری یا استانی هست استاد هم که کاری نمیتونه تو نمره دادن بکنه دوست من عامی - کاربردی هست میگن استادهاشون 10 تا سئوال میدن میگن 5-6 تا از این ها تو امتحان مییاد و دوست من با افتخار میگه نمره زیر 15 ندارم درس مدیریت پروژه من خودم دارم میخونم پوست میکنه اونم برای شما معجزه بشه درس 10 جلسه برگزار بشه مثل ریاضی که استادش میگه من تو دانشگاه آزاد تو 16 جلسه نمیتونم کتاب و تموم کنم برای شما چه جوری 10 جلسه بگم و سئوالات هم که دست من نیست . و ....
  • مهدی IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    18 4
    چرا پیام‌نور و دانشگاه آزاد به خود اجازه می‌دهند در شهری که جمعیتش به 50 هزار نفر نمی‌رسد، دانشگاه تاسیس کنند و کلی بودجه و هزینه به دانشگاه‌های مستقر در شهرهای بزرگ تحمیل کنند؟ بودجه‌ای که می‌توانست باعث رشد کمی و کیفی این مراکز بشود؟
  • محسن IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    بنده دانشجوی دانشگاه پیام نور تیران هستم.(مهندسی کامپیوتر - معدل 14.75) ترم 8 بودم که پروژه یک دانشجوی دولتی رو انجام دادم.(فقط کدنویسی ) الان دارم همزمان که برای کنکور ارشد می خونم پروژه ی دو دانشجوی دانشگاه آزاد (یکی نجف آباد و دیگری واحد خمینی شهر) رو انجام میدم. ترم چهار بودم که به جای یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد دو تا از دروس رو پاس کردم - بدون اینکه کتابش رو بخونم. (درست شنیدین دانشگاه آزاد نجف آباد بزرگترین دانشگاه آزاد ایران - حالا کسی اگه جرات کرد به جای خودش کس دیگه ای رو بفرست سز جلسه امتحان پیام نور مرده...) لااقل دو تا دانشجو توی دانشگاهمون می شناختم که قطعا سطح سوادشون از من بهتر بود. یکی شون پیارسال دانشگاه شهید بهشتی برای ارشد قبول شد... .
    • ... IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      5 5
      دوست عزیز اون دانشگاه نجف اباد که شنیدی کی گفته بهترین دانشگاه ازاد ایرانه؟؟؟ یعنی دانشگاه ازاد تهران جنوب.تهران شمال.علوم تحقیقات دانشگاه ازاد قزوین همه مو؟؟؟؟ این دانشگاه ازادا بوقن؟؟؟؟ خواهشا اطلاعی از چیزی ندارین صحبت نکنین
    • بدون نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      3 3
      اینایی که شما گفتی دانشجو نمیشه بهشون گفت ! دانشجویی که پروژه خودش رو انجام نمیده ، و درس خودش رو امتحان نمیده ، متــــرسکه ...
    • بدون نام IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
      9 1
      گفته بزرگترین نگفته بهترین درضمن این که بعد علوم تحقیقات بهترینم هست نکنه شما فکر کردی هر چی تو تهران بهترین اون موقع میگن چرا درصد منفی میزنن انقدر امکانات دارن فرق بین روستا وپایتختو نمیدونن انتظار دارن درصد منفیم نباشه
  • بدون نام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    12 45
    در مقایسه باید سرانه دانشجو ملاک باشد نه اینکه یک دانشگاه با چند صد هزار دانشجو را بایک دانشگاه چند هزار نفری مقایسه کنید.هدف هر دانشگاه متفاوت است.مثلا هدف در دانشگاه شریف این است که درصد بالایی از نخبگان کشور یک جا جمع شوند و بعد از اخذ لیسانس بروند در دانشگاه ها و کمپانی های خارجی حمالی تحقیقی وعلمی انجام دهند و بعد از دوران باردهی در زمان پیری یاد وطن بیفتند و بیایند ما برایشان کف بزنیم.دانشگاهی مثل امیرکبیر برای پرورش حرافانیست که در جناه های راست و کج قرار گیرند و به بازی گرفته شوند.دانشگاهی مثل پیام نور هم برای کسانیست که می خواهند به آرزوهای کوچکشان برسند،همین!
    • بدون نام DE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
      6 4
      منظور این نیست که کلا جمع شود تا جوانان به آرزوهای کوچکشان نرسند.فقط یک حداقلی باشد که جناح را جناه ننویسند!
    • بی نام EE ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
      1 0
      دمت گرم حرفت راستو حسینی بود
  • بدون نام IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    5 23
    من به چشمم دیدم طرف با یه رشته صد در صد غیر مرتبط لیسانس فوق یه رشته دیگه به شکل فراگیر قبول شده بعد با چند تا جبرانی پاس کردن و کلاسهای غیر حظوری و غیر عملی و فقط با پارتی استاد دانشگاه و پارتی رده بالا الان داره با همین مدرک فوق لیسانس کار اونم از نوع درمانی!!!!انجام میده!!!!اسفناکه...فقط پول بده مدرک بگیر و اگه پارتی داری استفاده کن...به شدت دانشگاه بینظمیه. البته الان نسبت به 2 /3 سال قبل خیلی بهتر شده ولی هنوزم فقط مدرک میده...بار علمی نداره..همه شب امتحانی ان و نمره میگیرن فقط و دو روز بعد یادشون میره..
    • حامد IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
      2 22
      صد در صد با اين نظر موافقم. مزخرف ترين دانشگاه دانشگاه پيام نور هست با اساتيد حق التدريس بي سواد كه همشون با پارتي و رشته هاي كاملا غير همنام دارن در اين دانشگاه تدريس مي كنن.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    25 9
    بابا اينطوريام كه ميگين نيست ... كه طرف اصلا سركلاس نياد بعد همينجوري بهش ليسانس و فو ليسانس بدن ... انقدر افسانه سازي نكنيد .
  • بدون نام TR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    119 2
    آقایون مجلسی بحث مهم اقتصادی رو ول کردن چسبیدن به بحث دانشگاه پیام نور اقتصاد رو درست کنید بابا که همه چی داره افزایش پیدا میکنه
    • بدبخت IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
      3 5
      آخه پیام نور شامل همه بحث ها میشه سیاسی(دعوای سیاسیون بر سر پیام نور)اقتصادی(قرض گرفتن برگه از اتاق ای هم جوار)اجتماعی (اجتماع یه مشت بدبخت)....................
  • بدون نام IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    12 1
    بعضی ها از پشت کوه اومدن رفتن دانشگاه یه شهر دیگه سر کلاس ،فکر میکنن این روشها مختص ایران هست و چون اولین بازه می بینین قاطی می کنن تمام این روشهای تحصیلی در کل دنیا وجود داره و چیز عجیبی نیست که اینقدر برا بعضی عجیبه ، اکه یه دانشگاهی هم تو ایران(فقط)معروف شده به خاطر قدمت و تعداد دانشجو و ... هست که در نتیجه منجربه رتبه چند هزاری تو مثلا خاورمیانه میشه مهم استاد و معلم نیست، خود دانشجو هست که مهمه ، حالا ظرفیت ها محدوده ،یه عده که بیشتر درس خوندن تو دانشگاهی پر طرفدار، عدای دیگه تو داانشگاههای دیگه،(دولتی و یا آزاد) پیام نور یا دانشگاه مجازی و... همه حرف اول و آخر رو دانشجو میزنه و کتاب حالا تو داشنگاههای دولتی جزوه استاده، اینجا فقط کتاب ""مرحله گذر و مدرک گرایی هم خواهد گذشت"
    • ساسان IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      19 1
      پیرو نظر دوستمون یکی از اقوام بنده ک لیسانس حدود 30 سال پیش از دانشگاه تهران رو داشت و بالای 30 سال است که در خارج از کشور ساکن هستند یه مثال جالبی زدند و اون این بود جناب آقای جرج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا فارغ التحصیل یکی از بهترین دانشگاههای آمریکا یعنی دانشگاه یل می باشد ولی به عنوان یک رئیس جمهور هنوز موقع سخنرانی فرق ایران با عراق رو نمی دنست. و همانطور که دانش آموزانی از تمامی کشور از تمامی مدارس با اختلاف سطح های زیاد در رشته و دانشگاههای خوب قبول می شوند به همان صورت هم ممکن یک دانشجوی غیر انتفاعی مثلا سراب از دانشجوی دانشگاه شریف دارای سطح علمی بالاتر باشد و همین طور هم یک دانشجوی دانشگاههای ایران از دانشجویان بهترین دانشگاهای تراز علمی جهان در سطح بالاتر باشد.
  • علی دانشجوی پیام نور IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    13 0
    هم رفته پیام نور خوبه ولی دانشجو مهمه
  • himan.teror IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    22 2
    سلام من خودم دانشگاه دولتی درس میخوانم به نظر مهم نیست کجا درس میخوانی مهم اینه هر کجاهستی بهترین باشی
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    1 1
    سلام وعرض ادب به حضور همگی ببخشید بنده مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک ازدانشگاه مجازی تبریز الان توترم اولشم ازاونطرفم مهندسی رباتیک باز ازتبریزالبته پیام نورشو قبول شده ام به هردورشته هم علاقه ی خاصی دارم الان اولویت برام اولویت دانشگاهه به نظر شماکدوم دانشگاه هم ازنظر معتبر وهم ازنظرآزمایشگاه و...برام کارسازه .مجازی یا پیام نور؟توضیح هم بدین خیلی ممنون میشم
    • ALI IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
      10 5
      از نظر من به عنوان یک آدمی که هم توی دانشگاه پیام نور بودم و هم دانشگاه آزاد ، برو دانشگاه آزاد یا غیرانتفاعی و با آسودگی خاطر فقط درس بخون و مدرکتو بگیر همیشه از بین راههای موجود قدیمی ترین و سنتی ترین راه مطمئنترین راهه. امکان استفاده از کلاسهای درسی کامل با استادهای متنوع و امکانات رفاهی نسبتاً کامل رو با هیچی عوض نکن.
  • ياس IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۲
    29 2
    من متوجه نميشم چرا وقتي ميگيم بار علمي ما دانشجويان پيام نور از دانشگاه ازادي ها و علمي كاربردي و دولتي بيشتره بهشون بر ميخوره بياييد يك ترم فقط يك ترم پيام نور درس بخونيد ببينم ميتونيد تو يك روز دو تا كتاب سيصد صفحه اي بدون ميان ترم امتحان بديد با اون سوال هاي سخت پيام نور كه مثل يك كنكوره .كه از پاورقي هم سوال ميدن ميخوام ببينم با اين همه ادعا چقدر ميتونيد دوام بياريد شماها به جزوء و ميان ترم عادت داريد بعد بيست هم ميگيريد فكر ميكنيد زرنگيد و بچه درس خون .
  • رضا IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    15 0
    بخدا سخته
  • محمد EU ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۵
    21 0
    من نمیدونم چرا بعضی دوستان اینقدر زود قضاوت میکنن!شما اگه امکانات آزمایشگاهی مراکز پیام نوری مثل تهران و شیراز و ...ببینید، دیدتون نسبت به پیام نور عوض میشه.مراکز دانشگاه پیام نور هم مثل مراکز دانشگاه آزاد خوب و بد دارن و همشون توی یه سطح نیستن. ضمنا ما تو خونوادمون هم دانشجوی دولتی داشتیم، هم آزاد و هم پیام نور.دیگه کم و بیش خبر داریم توی دانشگاههای دیگه چه خبره.می خوام اینو بگم بقیه دانشگاهها همچین آش دهن سوزی هم نیستن که خیلی سرتر از دانشگاه پیام نور باشن!
  • محمد IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
    4 4
    من این عقیده ندارم من به شخصه دوستانی دارم که به اعتراف خودشان که در دانشگاهای ظاهرا متمد ن تهران بدون زحمت درس خواندن وسختی کشیدن به راحتی مدارک عالیه میگیرند و افرادی که این حرفها میزنند میخواهند چهره شهرهای کنگان و عسلیویه وکلا استان عزیز بوشهر که کل مردم ایران دارند به برکت وجود ان امرار معاش می کنند و درامد سرانه این استان بیشتر از 176 کشور جهان می باشد را مخدوش کنند.
  • علی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۳
    6 0
    بسمه تعالی دوستان طالب علم بیائیم حقیقت را بپذیرم که یک) اخذ مدرک دانشگاهی برای اینکه اول اسم ما بگویند مهندس یا دکتر ووکیل یا کارشناس برای کلاس گذاشتن برای اقوام اشنایان وخواستگاری و فضای عمومی و قدرت طلبی؟! دو) با تخصص و مهارت ( کاربلدی) مدرک دانشگاهی بگیریم و از مدرک دانشگاهی درآمد حلال کسب کنیم هم خدا وخلق و خودمان رازی هستیم آن موقع لذت و شادی اینکه بگویند این آقا مهندس کاربلدی خیلی شیرین تراز آن زمانی هست که بگویند مهندس فلانی می گویی با پول فوق دکترا گرفته؟!
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    2 0
    توی تحصیل و موفقیت یا باید عدد یک باشی یا عدد صفر ! چرا؟! صفر : هر مشکلی هر سختی هر مسئله ای را هر جا ( قله قاف باشی یا رو زمین ) بتونی تحمل و حل کنی : صفر باشی تا مشکلات و ترس ها را نابود کنی در آنصورت از روزگار و زمانه گله نمی کنی ، این چی گفت و اون چی مهم نیست در درجه اول مهم خودمونیم ! اگر عدد یک باشیم هر کسی میاد هرچی دلش میخواد میگه ما هم یا میگیم آره یا هیچ اما مشکل همچنان مشکله چه بسا که چند برابر هم میشه ...
  • هدیه IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    27 2
    تو اصن میدونی پیام نور چیه که حالا اومدی درموردش اظهار نظر میکنی؟؟؟من به جرات میگم که درس خوندن تو پیام نور بسیااااار سخت تر از درس خوندن تو دانشگاه هایی مثل شریفو امیرکبیره چون اونا امتحاناشون از جزوه استاده ولی دانشجوهای بددددبخت پیام نور باید کتابایی رو بخونن ک خود مترجمش اگه بشینه بخونه نمیفهمه چی به چیه!!!لطفا زود قضاوت نکنید
  • ازاده IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۴
    16 0
    دوستان عزیزم سلام از بعضی دوستان که مدعی باسواد بودن هستند تعجب میکنم این چه طریق صحبت کردن است آیا واقعا لازم که این همه توهین بشه ؟ من خودم ارشد ریاضی کاربردی گرایش تحقیق در عملیات پیام نورمیخونم دروس ما زبان اصلی و ترجمه هم نداره البته بعضی هم ترجمه داره که سوالات گاها به زبان اصلی میاد دوستانی که میگین پیام نور کدوم دانشمند میتونه شب امتحان کتاب زبان اصلی استور رو بخونه؟لطفا معرفی کنید بنده خیلی دوست دارم با این بزرگوار یه صحبتی داشته باشم ممنون از همه دوستان گلم در ضمن زیاد به اعصابتون فشار نیارید
  • محمد A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
    8 1
    فقط و فقط و فقط بايد خودت زرنگ باشي هيچ فرقي نميكنه بايد كار بلد باشي تو جامعه ي ما پيام نور خوبه كار و درس در كنار هم فقط ك درس خوندن نيست بايد اچار به دست شد
  • نازنین IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
    2 1
    من رباتیک قبول شدم نمیدونم خوشالم یا ناراحت
  • natalis IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    6 1
    سلام...دانشجوی رباتیک پیامنور هستم.همه ی شماهایی که نظردادیدنظراتون محترمه.پیامنوریا از نظره عملی ضعیفن اینوقبول دارم.اگه بخوایم از ریشه به این قضیه نگا کنیم بحث کنکور پیش میاد.کنکوره کشور داره حرف اول و تو زندگی جوونا میزنه.ازطرفی هم همه خودشونو قبول دارن و بس.من تمام درسای تخصصیم و با حضور در کلاس گذروندم.سطح امتحانا واقعا بالاتر از سطح تدریسه.سطح اموزشی کارای عملیمونم صفره. اگه قراره فکری بکنین یه لطفی بکنین واسه همه ی دانشگاهای غیر دولتی بکنین.چون همه اشون ضعف های خاص خودشونو دارن
  • مهدی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    13 0
    سلام به همه دانشجوهای عزیز دوستان من دانشجوی رشته مکانیک پیام نور مرکز مشهدم کیفیت اساتید تخصصی و پایه عالیه خیلی خوب درس میدن من ی دوست دارم مکانیک فردوسی که میانترم از 40 گرفته بود 16 و خیلی بهم فخر میفروخت در حالی که من 6 گرفته بودم از 6 ی ضریب تبدیل آقایون مهندس حساب کنن ینی من میانترم از 20 20 و ایشون از بیست 8 متاسفم برای همه نظر های بالا همه ی دوستان دولتی خونده محترمن ولی بدونین شماها تنها به خر خونی شب امتحانتون با اون جزوه های حال به هم زن مینازین در حالی که ما در طول یک ترم خر میزنیم اگر به مقایسه مزخرف اینجوریتونه که پیام نوریا از دانشجو های دکتری هم خر خون ترن این ازین
  • مهدی ادامه IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    10 0
    ی بحث دیگه هم هست به اسم عملی کردن دروس علمی در قالب فعالیتای دانشجویی که من خودم عضو تیم هوافضای پیام نور مشهدم گروهمون در مسابقات گلایدر امیر کبیر اول شد که مقام سوم یا چارم که یادم نیس مال شریف بود اینو میخوام بگم اگر بحث عملی کردن دانشای کارشناسیم که باشه ماها از شما دولتیا فعلا که سریم مردین ی تیم تشکیل بدین 94 بیاین تو میدون حالم از جزوه هاتون و نمره هاتون و برند دانشگاهتون به هم میخوره همچنین اون بی تربیتی که گفت پیام نور مال بدبختاست جوابش باشه اون دنیا پای همه بدبختای مملکت
  • ناشناس IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۸
    3 0
    یه لحظه سکوت