عملکرد مدیران دولتی استان در حوزه گردشگری غیر قابل دفاع است و از این بابت از سرمایه گذاران و مردم عذر خواهی می کنیم

ا
استاندار قزوین گفت: عملکرد مدیران دولتی استان در حوزه گردشگری غیر قابل دفاع است و از این بابت از سرمایه گذاران و مردم عذرخواهی می کنیم.
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه سرمایه گذاران بخش گردشگری که شنبه شب در سالن باغستان قزوین برگزار شد حال و هوای دیگری داشت و پس از انتقادات صریح و شفاف سرمایه گذاران حوزه گردشگری، بویژه سازندگان هتل و مجریان طرح های مناطق گردشگری از مانع تراشی دستگاههای اجرایی و حمایت نشدن جدی از اجرای طرح ها، استاندار قزوین از عملکرد مدیران خود بشدت انتقاد کرد.
در این نشست که ساعت ۲۱.۳۰ دقیقه شب آغاز شد و تا نیمه شب ادامه یافت چند تن از سرمایه گذاران از طولانی شدن فرآیند اجرای طرح ها و مانع تراشی دستگاههای اجرایی انتقاد کردند و گفتند برای ادامه کار هیچ انگیزه ای ندارند
استاندار قزوین که بشدت از این وضعیت ناراحت شده بود با ابراز تاسف از عملکرد ضعیف مدیران دولتی اظهارداشت: از این پس اگر پشت درهای بسته ماندید و یا مدیری به مشکلات شما رسیدگی نکرد و پاسخ نداد بلافاصله با من تماس بگیرید تا بسرعت تصمیم گیری کنیم.
همتی پس از شنیدن مشکلات سرمایه گذاران بخش گردشگری و طولانی شدن فرآیند دادن مجوز و مانع تراشی برخی مدیران در نیمه تمام ماندن پروژه های گردشگری در استان تصریح کرد: امشب احساس ناخوشایندی داشتیم و شاید بدترین جلسه ای بود که متوجه شدیم باید نطارت بیشتری بر عملکرد مدیران صورت گیرد زیرا وضعیت خوبی نداریم.
استاندار قزوین بیان کرد: در بخش صنعت و کشاورزی مشکلاتی هست اما کارها نیمه قفل است اما در حوزه گردشگری کارها تقریبا قفل شده و کاری جلو نمی رود و از این که مشکلات شما را شنیدم زجر کشیدم و جا دارد از عملکرد غیرقابل دفاع مدیران دستگاههای اجرایی در حوزه گردشگری عذرخواهی کنم.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم همین جوری رفتار کنیم سرمایه گذار فرار می کند و آنقدر کارآفرینان را در پیچ و خم های بوروکراسی معطل می کنیم که کار ۲میلیارد تومانی به دلیل طولانی شدن باید ۲۰ میلیارد تومان هزینه شود و دیگر هیچ انگیزه ای برای بخش خصوصی نگذاشته ایم.
همتی که از وضعیت بی توجهی به گردشگری و جلب مشارکت بخش خصوصی بشدت گلایه مند بود پس از انتقاد برخی سرمایه گذاران از طولانی شدن وقت ملاقات با استاندار یادآورشد: از این پس همه نامه های ارسالی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری باید به اطلاع من برسد و پس از دادن دستور رسیدگی مسئول دفتر باید آن را تا حصول نتیجه نهایی از سوی مدیر مربوط پیگیری و نتیجه را اعلام کند.
استاندار قزوین اضافه کرد: معاون عمرانی استانداری بسیار فعال است اما به نظر می رسد در حوزه گردشگری کار از دست خارج شده و مدیر میراث فرهنگی هم پیگیری لازم را ندارد در حالی که از این پس باید هر دو مدیر این خلاء را پر کرده و وضعیت را بهبود بخشند.
همتی اظهارداشت: مدیر میراث فرهنگی باید با جدیت از حقوق سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری دفاع کند و هر جا نتیجه نداد ابتدا به معاون عمرانی و سپس به اینجانب منعکس شود تا تکلیف را روشن کنیم.
استاندار بیان کرد: جلسات هفتگی با حضور مدیر میراث فرهنگی و معاون عمرانی و ماهانه با حضور اینجانب برگزار شود تا در جریان مشکلات سرمایه گذاران قرار گیریم و تصمیم بموقع بگیریم و موانع را برطرف کنیم.
همتی اضافه کرد: هر مدیری که بدون دلیل «نه» بگوید و همراه سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری نباشد و کارشکنی کند جایی در استان نخواهد داشت و باید برود.
استاندار اظهارداشت:پیچاندن سرمایه گذار در استان ممنوع است و نباید با تنگ نظری و بی توجهی درکار اجازه دهیم طرح های گردشگری در استان متوقف شده و سرمایه گذار متضرر وناامید و بی انگیزه شود.
همتی یادآورشد: تمام هم و غم ما مسائل اقتصادی است تا بتوانیم اشتغال ایجاد کرده و به توسعه استان کمک کنیم و از این پس نباید فرآیند پاسخگویی مدیران بیش از یک ماه طول بکشد.
وی افزود: پذیرفتنی نیست که یک مجوز ۱۹ ماه طول بکشد همه وظیفه داریم تکلیف مردم را روشن کنیم لذا از این پس هر هفته باید یک روز مدیران ملاقات عمومی با مردم و بخش خصوصی داشته باشند و بسرعت در رفع موانع بکوشند.
استاندار قزوین تصریح کرد: هیچ نامه ای نباید در دفتر استاندار بی پاسخ بماند و یا در طولانی مدت جواب بگیرد و ما موظفیم بسرعت به همه درخواست ها رسیدگی کنیم تا رضایت مردم جلب شود.
وی بیان کرد:متاسفانه گاهی هنر مدیران ما در طولانی کردن فرآیند دادن مجوز به گونه ای است که تامجوزی می دهند مجوزهای قبلی باطل شده است واین روند به هیچوجه پذیرفتنی نیست.
استاندار گفت: رویکرد ما توجه خاص به صنعت گردشگری است اما روند کنونی در قزوین به هیچ عنوان با سیاست های دولت آقای روحانی هماهنگ نیست و ما را به اهدافمان نمی رساند لذا بسرعت این روند باید اصلاح شود.
وی بیان کرد: اینکه گفته می شود ۵۷ مجوز برای ساخت هتل و مجتمع و طرح های گردشگری داده ایم و هنوز یک مورد هتل هم تکمیل نشده نشان می دهد کارمان اشکال اساسی دارد و باید در رفتار و تصمیمات خود بازنگری کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 519208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =