۰ نفر
۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵

ایرنا نوشت: یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس عصر جمعه اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا با 'ترزا می' در رابطه با حادثه تروریستی متروی لندن و آزمایش موشکی اخیر کره شمالی تلفنی گفت و گو کرد.

سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت: رئیس‌جمهوری ترامپ امروز به نخست‌وزیر انگلیس تماس تلفنی گرفت تا مراتب همدردی خود را در رابطه با حمله بزدلانه‌ای که در لندن رخ داد اعلام کند

این سخنگو افزود: آن‌ها همچنین در رابطه با آزمایش اخیر موشکی کره شمالی گفت‌وگو کرده و آن را اقدامی تحریک‌آمیز خواندند. دو طرف توافق کردند که پکن بایستی از نفوذ خود برای اعمال فشار بر روی پیونگ‌یانگ استفاده کند تا این کشور رفتار خود را تغییر داده و دست از آزمایش‌های غیرقانونی خود بردارد.

صبح امروز(جمعه) براثر انفجار یک بمب دست‌ساز در ایستگاه مترو پارسونز گرین در غرب لندن، 22 تن مجروح شدند.

پلیس لندن این حادثه را تروریستی خوانده، اما تاکنون عامل آن دستگیر نشده است.

گفت‌وگوی رهبران دو کشور در رابطه با کره شمالی نیز پس‌ازآن صورت می‌گیرد که پیونگ یانگ بامداد جمعه دست به شلیک موشک به سوی ژاپن زده است.

کره شمالی که بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک‌های اتمی و بالستیک منع شده است در ماه‌های اخیر چندین بار پرتاب‌های آزمایشی انجام داده است.

شلیک موشک توسط پیونگ‌یانگ در حالی انجام‌شده که شورای امنیت ابتدای هفته جاری دور هشتم تحریم‌ها علیه کره شمالی را در مورد برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور آغاز کرده است.

این کشور تاکنون هفت بار دست به آزمایش اتمی زده است که سه مورد آن به ترتیب در سال‌های 2006 ، 2009 و 2013 ، دو مورد نیز سال گذشته میلادی (2016) و یک مورد نیز که یک بمب هیدروژنی قدرتمند بود سوم سپتامبر (12 شهریور) امسال و آخرین آزمایش هم بامداد امروز جمعه 15 سپتامبر(24 شهریور) صورت گرفت.

'ترزا می' صبح امروز، این اقدام کره شمالی را محکوم کرده و آن را تحریک‌آمیز خوانده بود.
وی از چین خواست تا از نفوذ خود برای اعمال فشار بر کره شمالی و تغییر رفتار این کشور استفاده کند.

بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نیز اقدام کره شمالی را غیرقانونی خواند و گفت که این کشور در کنار ژاپن ایستاده است.
وی بابیان اینکه 'انگلیس و جامعه جهانی اقدامات خشن، غیرقانونی و آزمایش‌های پی‌درپی موشکی رژیم کره شمالی را محکوم کرده است' افزود: ما در کنار ژاپن و سایر شرکای بین‌المللی خود ایستاده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا دیدگاه جهان را به سمت حصول راه‌ حل دیپلماتیک در رابطه با اوضاع شبه‌جزیره کره سوق دهیم.

وزیر امور خارجه انگلیس بیان داشت: هفته گذشته، شدیدترین تحریم‌های ممکن علیه یک کشور در قرن 21 ، از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی اعمال شد. این تحریم اکنون بایستی با دقت به اجرا گذاشته شود؛ ازاین‌رو ما از تمام دولت‌ها می‌خواهیم تا سهم خود را در راستای تغییر رفتار کره شمالی صورت دهند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =