محمد بیرانوندی: دانشگاه‌های ایران رنکینگ مناسبی ندارند!

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکید کرد این کمیسیون از ابزارهای نظارتی خود برای برررسی کوتاهی دانشگاه‌ها درخصوص وضعیت سفر نخبگان به خارج از کشور استفاده می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، محمد بیرانوندی  تصریح کرد: در حال حاضر همه حصارها و مرزبندی‌های دنیا شکسته شده و تعبیر دهکده یا میزگرد جهانی برای دنیای امروز استفاده می‌شود و تبادل اطلاعات و ارتباطات علمی مسئله‌ای بوده که در همه جای دنیا رایج و روال است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره‌چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت ارتقای رتبه دانشگاه‌های ما در بین دانشگاه‌های برتر دنیا این مهاجرت می‌تواند به صورت معکوس نیز محقق شود، افزود: در حال حاضر نیز شاهد درصد کمی از این مهاجرت علمی معکوس در کشورمان هستیم و برخی دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل خود به ویژه در دروس علوم انسانی به ایران سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: البته نباید خود را گول بزنیم و باید به این مسئله واقف باشیم که رنکینگ دانشگاه‌های ما در میان دانشگاه‌های معتبر خارجی از جایگاه مناسبی برخوردار نیست و برای کاهش مهاجرت نخبگان علمی برای ادامه تحصیل یا کار باید برای آن‌ها برنامه داشته باشیم.

بیرانوندی تأکید کرد: الزاما تمام دانشجویان نخبه سفر کرده برای مهاجرت دائم به خارج از کشور نرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها پس از پایان تحصیل به کشور بازمی‌گردند.

وی یادآور شد: بخش دیگری از این مهاجرت‌‌ها برمی‌گردد به نبود بازار کار مناسب ایده‌آل برای این نخبگان و لازم است در این خصوص مسئولان امر تدبیر ویژه بیندیشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس نسبت به مسئله سفر نخبگان به خارج از کشور دغدغه دارد و چنانچه کوتاهی و تخلف در این زمینه در دانشگاه‌های مطرح کشور صورت گرفته باشد، مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =