وقتی بازیگر سرشناس مخالف رفراندوم استقلال کاتالونیا می‌شود

آنتونیو باندراس بازیگر سرشناس اسپانیایی شنبه یکم مهر در جشنواره سن سباستین در مخالفت با استقلال کاتالونیا سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آنتونیو باندراس در جشنواره فیلم سن‌سباستین جایزه ملی فیلم اسپانیا را از وزیر فرهنگ این کشور دریافت کرد.

او در این مراسم با اشاره به واژه ملی در عنوان این جایزه در مخالفت با استقلال کاتالونیا سخن گفت: «به شکل منطقی رای دادن یکی از مفاهیم بزرگ دموکراسی است اما نباید فراموش کنیم که رای دادن تنها جلوه دموکراسی نیست. در دموکراسی احترام به قانون و حکومت قانون نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است.»

او در ادامه افزود: «می‌توان رفراندوم احمقانه‌ای راه انداخت تا مردم برای حذف تمام کسانی که از نژاد ما نیستند رای دهند. آیا می‌توان آن را دموکراسی نامید؟ دموکراسی همانند درختی با شاخه‌های بسیار است و ما باید تمام آن را ببینیم.»

موضوع رفراندوم استقلال کاتالونیا یکی از موضوعات جنجالی این روزهای اسپانیا است. در چند وقت اخیر بسیاری از مقامات رسمی کاتالونیا در رابطه با این موضوع بازداشت شده‌اند. کاتالونیا با نزدیک به هفت میلیون و 500 هزار نفر جمعیت تقریبا یک پنجم اقتصاد اسپانیا را در دست دارد.

این بازیگر در پاسخ به منتقدان برخورد دولت مرکزی اسپانیا با این موضوع گفت: «این برخورد مانند کارت قرمز در فوتبال است. چه کسی مسبب آن است؟ داوری که کارت قرمز می‌دهد یا بازیکنی که خطا می‌کند؟»

منبع: هالیوودریپورتر/ 23 سپتامبر

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =