گردشگری صنعت مورد توجه همه جوامع بشری است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: امروزه گردشگری در جهان به عنوان یک صنعت پاک مورد توجه جوامع بشری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید محسن علوی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان در برنامه به صدا درآوردن زنگ گردشگری که در دبیرستان صادق وزیری برگزار شد، اظهار کرد: پنجم مهر ماه مصادف با 27 سپتامبر روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری است که می بایست زنگ گردشگری در پنجم مهر ماه به صدا در می آمد ولی با توجه به تقارن این ایام با ایام سوگواری امام حسین (ع) این برنامه به تعویق افتاد.
وی با بیان اینکه گردشگری در دنیا به عنوان یک صنعت پاک مورد توجه جوامع بشری است، گفت: امروزه گردشگری را در جهان سومین صنعت درآمد زا معرفی می کنند که گردشگری با هزینه های بسیار کم و کمترین تخریب منابع و محیط زیست می تواند بسیار درآمد زا باشد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان افزود: بعد از جنگ جهانی دوم رونق گردشگری آغاز شد و در سال 2016 آمار گردشگران در دنیا به بیش از یک میلیارد و 250 میلیون نفر رسید که این حاکی از رشد چشمگیر و روز افزون گردشگری است.
علوی با اشاره به اینکه گردشگری تا 20 سال آینده به عنوان اولین صنعت درآمد زا و پول ساز دنیا تبدیل می شود، بیان کرد: کشور ما علی رغم داشتن منابع بسیار زیاد در این زمینه جزو کشور های پایه جدولی در جذب گردشگر و درآمد های گردشگری است و با توجه به آمار های سال 2000 تا 2014 کشور ما از لحاظ جذب گردشگر در رده ی 97 و از لحاظ درآمد های گردشگری در رده ی 70 بود.
وی اظهار داشت: امیدواریم که در آینده ی نزدیک گردشگری اولین عامل توسعه استان کردستان باشد چون ظرفیت های ناشناخته ای در این حوزه در کردستان وجود دارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =