ایرنا نوشت: استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تمامی دستگاه ها و بانک های سرپل ذهاب باید صبح روز شنبه باز و به مردم ارائه خدمت کنند، گفت: مدیران کل نیز موظف به تامین نیازهای دستگاه های اجرایی و مردم هستند.

هوشنگ بازوند پنجشنبه شب در جلسه شورای مدیریت بحران استان کرمانشاه در سرپل ذهاب با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید قادر به رفع مشکلات خود باشند، افزود: ادارات دولتی نباید مردم را برای ارائه خدمات منتظر بگذارند و آن اداره هایی که ساختمان خود را در اثر زلزله از دست داده اند نیز باید در چادر امکانات خود را راه اندازی کنند. طبق اعلام نهادها و سازمان های امدادی مستقر در شهر و روستاهای سرپل ذهاب هم اکنون تعدادی چادر برای اسکان موقت روستاییان و لکه گیری خانواده های بازمانده در نظر گرفته شده است. با توجه به شروع فصل سرما تمامی امکانات و فعالیت ها باید به سمت خروج از اسکان اضطراری و تامین اسکان موقت آسیب دیدگان معطوف شود.

بازوند وضعیت فعلی زباله ها در سطح شهر سرپل ذهاب را غیرقابل قبول عنوان کرد افزود: انتظار می رود نهادهای متولی از جمله شهرداری های کرمانشاه، تهران و سرپل ذهاب این مشکل را صبح روز جمعه مرتفع کنند.با توجه به تالمات روحی شهروندان وجود زباله در خیابان ها و معابر در روحیه مردم تاثیر منفی داشته و همچنین مشکلات متعدد بهداشتی را به دنبال دارد.

استاندار کرمانشاه بر اتمام هرچه زودتر ارزیابی خسارت ها تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تسریع در اتمام ارزیابی ها و کمک به مردم، تمامی ساختمان های آسیب دیده را با سقف تعمیری در نظر بگیرد و ساختمان تخریب شده را نیز سریعا اعلام کند. اقدام دولت بی نظیر است چرا که تاکنون دولت در عرض یک روز این کمک ها را مصوب، تامین اعتبار و نقدینگی آن را نیز تامین کرده است.

وی بر ایمن کردن و کانال کشی چادرهای اسکان موقت در سطح شهر سرپل ذهاب تاکید کرد و گفت: این اقدام باید با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری انجام بپذیرد. آسیب دیدگانی که در مدارس اسکان یافته اند نیز طی چند روز آینده در مناطق دیگر اسکان موقت داده می شوند تا بازگشایی مدارس نیز به سرعت انجام بپذیرد.

 

در توزیع امکانات برای زلزله‌زدگان سردرگمی وجود دارد

ایسنا نوشت:

فرهاد تجری با انتقاد از نبود یک مدیریت واحد و یکپارچه برای توزیع کمک‌ها به زلزله زدگان عنوان کرد: در ابتدای کار دستگاه‌ها آمادگی چندانی نداشتند و به همین دلیل کمک‌ها به خوبی توزیع نمی‌شد.امیدواریم در روزهای آینده با هماهنگی‌هایی که انجام شده وضعیت بهتر شود.

وی مهمترین نیاز کنونی مردم را چادر عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه مقداری از بار چادرها در مسیر مورد مزاحمت قرار گرفت که در این بخش هم هماهنگی‌هایی صورت گرفته که نیروهای انتظامی مقتدرانه پای کار بیاید و توزیع چادرها را بهتر و در تمام نقاط داشته باشیم.متاسفانه امدادرسانی به روستاها بسیار ضعیف است و این ضعف نیز ناشی از همان سردرگمی و پراکندگی توزیع امکانات است.

وی اسکان اضطراری و تامین چادر را مهمترین اولویت مناطق زلزله زده دانست و تاکید کرد: پس از آن تا قبل از شروع فصل سرما باید اسکان موقت را در اولویت قرار بدهیم که شخص رئیس جمهور هم در خصوص کمک بلاعوض برای اسکان موقت قول‌هایی دادند. باید هرچه سریع تر ساز و کارهای بازسازی نیز فراهم شود، امیدواریم قول‌هایی که مسئولین در خصوص کمک به مناطق زلزله زده برای بازسازی دادند مشمول زمان نشود.: البته مجمع نمایندگان استان در حضور رئیس جمهور تاکید کردند که این وعده‌ها فراموش نشود و تلاش می‌کنیم این قول‌ها را به صورت مکتوب و رسمی ثبت و ضبط کنیم.

وی در ادامه به موضوع تخریب بیمارستان تازه ساز اسلام آبادغرب و مسکن مهر سرپل ذهاب هم اشاره کرد و ادامه داد: عدم اعمال نظارت صحیح در این پروژه‌ها موج می‌زند، چرا باید زیرساخت‌هایی که میلیاردها تومان برای آن هزینه شده با این زلزله فروبریزد. خصوصا امکانات بخش دولتی که انتظار می‌رود آسیب پذیری کمتری داشته باشند. پس کسانی‌که که در ساخت، نظارت، واگذاری و تحویل گرفتن دخالت داشتند باید پاسخگو باشند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میلاد A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    1 0
    جناب آقای بازوند، سپاسگزاریم شهرداری محترم تهران، این استان را هم برای ساعاتی، کربلا و نجف بدانید. ممنونیم
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    خوب گفتی. بعضی ها انگار منتظرند زلزله بیاد و بروند مرخصی اجباری و آخر ماه هم توقع حقوق دارند.
  • مجید از تهران IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    0 0
    خود شما یکی از مسببین ساخت مسکن مرگ هستید اول بنطرم باید از خود ت شروع کنی به این میگن فرافکنی