اولین دوره کارگاه آموزشی تربیت مربی حقوق شهروندی ویژه دستگاه‌های اجرایی شهرستان مرزی بندر آستارا در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یونس رنجکش فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در مراسم آغاز به کار این دوره آموزشی گفت: برگزاری این دوره بر اساس مصوبه کارگروه حقوق شهروندی و در راستای اجرایی شدن منشور حقوق شهروندی رئیس جمهور میباشد.
وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های اجرای این دوره آموزشی کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برای آموزش و اجرای حقوق شهروندی بر اساس وظایف سازمانی و آشنایی کارکنان با شرح وظایف آنان در راستای پاسخگویی به مردم است.
وی ادامه داد: هر میزان دستگاه های اجرایی بتوانند زمینه‌های تحقق مطالبات مردم را فراهم کنند به همان میزان موجب افزایش رضایتمندی عمومی می‌شود که این مهم نقش بسیاری در رعایت حقوق شهروندی دارد.
فرماندار استارا اضافه کرد: این دوره شامل 2۵ ساعت آموزش عملی و تئوری است که در پایان این دوره که بخشی از آن برگزاری دوره آموزش حقوق شهروندی توسط شرکت‌کنندگان برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان می باشد به شرکت کنندگان گواهی تربیت مدرس اهدا خواهد شد.
وی یادآور شد: تبیین و فرهنگ سازی حقوق شهروندی و رعایت آن یک وظیفه سازمانی، شرعی و اجتماعی است که همه باید در آن دخالت داشته باشیم.
رنجکش افزود: آشنایی مردم و دولت و حاکمیت با حقوق یکدیگر نقش مهمی در رسیدن به جامعه آرمانی دارد و دولت تدبیر و امید نیز تلاش دارد تا در این مسیر بر اساس شعار ها و اهداف و برنامه‌هایی که دکتر روحانی به مردم اعلام کرده اند اقدام نماید.
وی ضمن تشکر از شرکت کنندگان در این دوره آموزشی از مدرسین نیز تقدیر کرد و خواستار همراهی دستگاههای اجرایی در اجرای این طرح و فراگیر شدن حقوق شهروندی در سطح جامعه آستارا شد.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =