۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
دست مهر استاندار البرز بر سر معلولان

استاندار البرز برنامه کاری صبح امروز خود را به حضور در مراکز نگهداری معلولان و کودکان آسیب دیده جسمی و حرکتی و گپ و گفتی صمیمانه با این قشر اختصاص داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، نخستین دقایق صبح سه شنبه محمدعلی نجفی برای حضور در برنامه ای ویژه، عازم غرب استان شد و این بار نه در نشست و جلسه ای رسمی که بازدیدی اختصاصی از مراکزی داشت که در آن معنویت بیش از هر نکته ای حاکم بود. مراکزی شبیه بسیاری از نقاط این شهر که سقف دارند اما سرپناه قشر خاصی هستند گویی سالهاست که از نگاه ها فراموش شده اند اما از سوی متولیان امرگرد فراموشی بر روند خدمت به آنها ننشسته است.
صبح پاییزی سردی است اما داخل که می روی، اجاق مرکز توانمندی توانمهر روشن است و دلهای کودکانی که در این مراکز نگهداری می شوند، به عشق متولیان امر گرم گرم است. قریب به 50 کودک زیر 14 سال، با انواع و اقسام مشکلات جسمی، حرکتی و معلولیت های ذهنی در این مرکز نگهداری می شوند از کودکانی که می خندند، گریه می کنند، سکوت می کنند، نگاه می کنند و آنهایی که برای میهمان شان شعر می خوانند؛ همه و همه سکانس های کوتاهی از نگاه هایی است که برای غریبه ها دو دو می زند و گویی در انتظار هستند.
عطر معلولیت را می شود در مرکز نگهداری کودکانی که توان رفع ابتدایی ترین نیازهای خود را هم ندارند، استشمام کرد و فرشتگانی که گویی نگهبانان این قشر هستند و هستند تا حضورشان دلگرمی باشد برای آغوش نداشته گرم پدر و مادر.
دکتر نجفی استاندارالبرز نیز با رأفت و مهربانی همیشگی این بار در دل کودکان معلول ذهنی و حرکتی جای می گیرد و دست نوازش را برسر این کودکان می کشد.
یک گل سرخ بهانه ای برای خداقوت گویی استاندار به فرشتگانی است که این کودکان ناتوان را نگهداری می کنند.
وی در ادامه راهی دومین مرکز نگهداری معلولان شد و این بار در جمع پسران بالای 14 سال قرار گرفت و پشت میز کار آنها درجمع شان نقاشی کرد، با خنده هایشان خندید و واگویه هایشان را پرسید و خواست تا دغدغه هایشان را با مسئولانشان در میان بگذارند.
مرکز نگهداری از معلولان ذهنی مهرمادر که توسط بخش خصوصی مدیریت می شود، هنرمندانی دارد که دستانی معجزه گر دارند، این دستان معجزه عشق می کنند و زندگی را به جریان می اندازند و در انتظار دستی از حمایت بر سر خود هستند.
آثار هنری که گاهی آنقدر در گوشه ای می مانند و خاک می خورند که دیگر از رده خارج شده و غیر قابل استفاده می شوند در حالی که عرضه و فروش تولیدات معلولان ذهنی که با هنرمندی تمام ساخته شده است می تواند به میزان زیادی استقلال مالی را برای آنها به ارمغان آورد. وارد مرکز نگهداری مهرمادر، ویژه معلولین ذهنی که می شوید اولین چیزی که جلب نظر می کند، آثار هنری و نقاشی هاست. استاندار البرز در جریان این حضور ضمن دیدار با پسران معلول بالای 14 سال گفتگویی دوستانه و صمیمی با این قشر داشت و لحظاتی در جمع آنها بود، در جمع آنها نقاشی کشید و با آنها خندیدو در ادامه نیز از تلاش هایی که برای نگهداری از این فرزندان صورت می گیرد قدردانی کرد.
در پایان این دیدار صمیمانه جمعی از معلولان، تابلوی نقاشی شده با هنر دست هنرمندان معلول ذهنی و حرکتی را به استاندار هدیه دادند و بنوعی از این حضور و توجه قدردانی کردند.
برای تمام آنانی که لحظاتی هر چند کوتاه را به حضور در این مراکز اختصاص می دهند،ثانیه ها زود می گذرد اما وقتی از این مراکز بیرون می زنیم گویی دنیا رنگ و حال و هوای دیگری دارد برای آنهایی که شناس و ناشناس تصمیم می گیرند تا یکی از خیرینی باشند که برای کمک به این قشر داوطلب می شوند.
طبق گزارش اداره کل بهزیستی استان، مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی در البرز 28 هزار نفر است که از این بین 10 هزار نفر معلول ذهنی و 10 هزار نفر معلول جسمی هستند.سایر معلولیتها نیز از قبیل روان، شنوایی، بینایی، چند معلولیتی است.در استان البرز 70 مرکز شبانه روزی نگهداری معلولان نیز وجود دارد که از این تعداد 48 مرکز شبانه روزی 1700 معلول تحت پوشش دریافت یارانه را مورد حمایت قرار داده اند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =