معرفی برگزیدگان جشنواره کشوری تئاتر مهر

جشنواره سراسری تئاتر مهر به میزبانی کاشان با برگزاری مراسمی برگزیدگان خود را شناخت و «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» بیشترین جوایز این جشنواره را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان که از ۱۴ تا ۲۴ دی ماه با حضور هنرمندان عرصه نمایش کشور به میزبانی کاشان برگزار شد به کار خود ژایان داد و برگزیدگان معرفی شدند.

بنابر اعلام آرای هیئت داوران در بخش «طراحی پوستر و بروشور»، «محمدرضا صفی» برای نمایش «مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی» از نهاوند عنوان برتر جشنواره را کسب کرد.

در بخش «طراحی گریم» و «طراحی لباس» نیز به ترتیب «ندا خالقی» و «شیما ظهیری» برای نمایش «مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی» برگزیدگان جشنواره لقب گرفتند.

در بخش «طراحی نور»، هیئت داوران، به واسطه نگاه خلاقانه و اجرای هنرمندانه، محمد آقاجانی از سبزوار را برای نمایش «دنده معکوس، نور بالا» به عنوان طراح برتر نور برگزیدند.

در بخش «طراحی صحنه» نیز «محمد دارینی» برای نمایش «دنده معکوس، نور بالا» موفق به کسب رتبه برتر جشنواره شد.

عنوان برتر بخش «موسیقی» نمایش های صحنه ای جشنواره سیزدهم نیز به وحید طاهری آهنگ ساز نمایش «مجلس شاه کشی به روایت عکاس باشی» رسید.

در بخش نمایشنامه نویسی، «شهاب مهربان پور» برای نمایش «کاسکت» از تهران جایزه سوم جشنواره را به خود اختصاص داد، «علی نبی پور» برای نمایش «گمشده در هزار توی زمان» از جزیره خارک به جایگاه دوم رسید و «مصطفی کولیوند» برای نوشتن نمایشنامه «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» از قم عنوان نخست جشنواره سیزدهم را از آن خود کرد.

در بخش «بازیگری» هیئت داوران یک «جایزه ویژه» را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به واسطه بازی یکدست، هماهنگ و متناسب با شیوه اجرای نمایش تقدیم گروه بازیگران نمایش «کاسکت» کرد که جواد پولادی، امیر کامران، وحید منتظری، روزبه معتمدی مهر، سپهر زمانی و فاطیما بهارمست از دریافت کنندگان این جایزه به شمار می رفتند.

در بخش «بازیگری زن»، «زهره استادی» برای نمایش «رام کردن مرد سرکش» از کاشان و «محبوبه یزدانی» برای نمایش «کافی شاپ» از تهران به جایزه سوم مشترک رسیدند؛ «فرزانه خان محمدی» نیز برای نمایش «گامی در دوزخ گامی در بهشت» رتبه دوم را کسب کرد.

همچنین در این بخش «الهام چنانی» برای ایفای نقش در نمایش «گمشده در هزار توی زمان» بهترین بازیگر زن جشنواره سیزدهم معرفی شد.

در بخش بهترین «بازیگری مرد»، «مرتضی جهانی مقدم» برای نمایش «رام کردن مرد سرکش» از کاشان و «احسان یحیایی» برای نمایش «آخرین نامه» از شاهرود به جایزه سوم مشترک دست یافتند.

«مصطفی امیری» و «امیر شمس» نیز برای نمایش «مختلف خوانی» از تهران جایزه دوم مشترک بازیگری جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در این بخش «علی فرحناک» برای نقش آفرینی در اثر «گامی در دوزخ, گامی در بهشت»، بهترین بازیگر مرد سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان لقب گرفت.

در بخش «کارگردانی»: «حسین اسدی» برای نمایش «گمشده در هزار توی زمان» جایزه سوم را از آن خود کرد، «شهاب مهربان پور» کارگردان «کاسکت» رتبه دوم را به خود اختصاص داد و «مرتضی جلالی» برای اثر «گامی در دوزخ، گامی در بهشت» کارگردان برتر جشنواره سیزدهم شناخته شد.

شایان ذکر است در سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان که از 14 تا 24 دی ماه جاری با حضور هنرمندان عرصه نمایش کشور به میزبانی کاشان برگزار شد «محمد امیر یار احمدی»، «حمیدرضا نعیمی»و «کوروش نریمانی» اعضای هیئت داوران را تشکیل می دادند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =