ایسنا نوشت: مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که دولت جدید آمریکا هنوز تماسی با وی و آژانس درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 نگرفته است.

 یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به امارات متحده عربی سفر کرده است،‌ روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس، بیان کرد: آژانس به طور مرتب با آمریکا در تماس بوده است، اما دولت دونالد ترامپ هنوز تماسی با من و سازمان برای تبادل نظر درباره نگرانی‌هایشان نداشته است.

آمانو گفت که انتظار دارد دولت جدید آمریکا هرچه زودتر تماس مستقیم با آژانس برقرار کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش گفته بود که توافق هسته‌ای را پاره خواهد کرد و همواره از این توافق به عنوان یک توافق بد یاد کرده است.

وی همچنین در اولین اقدامات خود پس از ورود به کاخ سفید دستور ممنوعیت موقت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را صادر کرد که با واکنش شدید جامعه بین‌الملل و مقامات برخی کشورها مواجه شد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفت که وی با ایران نیز درباره اظهارات ترامپ صحبت نکرده است، هرچند که ایرانی‌ها به طور مرتب با مقامات آژانس ارتباط دارند.

وی با اشاره به سفر خود به ایران در ماه دسامبر و دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور این کشور، گفت: چرا در آینده نزدیک دیدار دیگری نداشته باشیم؟

آمانو تصریح کرد: توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با وجود برخی مسائل کماکان اجرا می‌شود و ما بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران نظارت داریم و هر زمان که یک نشانه قطعی (از نقض توافق) مشاهده شود ما می‌توانیم به سرعت متوجه آن شویم.

مدیرکل آژانس تأکید کرد که ذخیره اورانیوم با غنای پایین ایران همچنان در سطح محدوده تعیین شده در توافق هسته‌ای قرار دارد و آژانس به عنوان چشم و گوش جامعه بین‌المللی عمل می‌کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =