مهر نوشت: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «مواضع رئیس جمهور امریکا نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران و ضعف امریکا بود».

علی مطهری با اشاره به علت عصبانیت امریکا از جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا انتظار داشت که ایران در مسائل خاورمیانه و جهانی هم از طریق برجام کنترل شود اما نفوذ روزافزون ایران در غرب آسیا و در جوار مرزهای رژیم صهیونیستی در کنار پیروزی های اخیر محور مقاومت در سوریه، عراق و یمن موجب نگرانی آنان شده و همین روند به اعمال فشار به ایران منتهی شده، رویکردی که علت اصلی آن مسئله فلسطین و موجودیت رژیم جعلی اسرائیل است .

اهم اظهارات نایب رئیس مجلس به شرح زیر است:

* مواضع رئیس جمهور امریکا نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران و ضعف امریکا بود به ویژه که نشانه های اختلاف میان امریکا با کل جهان آشکار شده است این در حالی است که تا چندی پیش امریکا هر وقت اراده می کرد یک اجماع در جهان ایجاد می کرد و این رویکرد نشان خروج ایران از انزوا و حرکت امریکا به سمت انزوای بیشتر است .

* امریکایی ها تلاش می کنند با اعمال فشار، ایران آغازگر خروج از برجام باشد. مسئولان با توجه به این رویکرد مقامات امریکایی به خوبی درصدد حفظ منافع ملی هستند و این نشان می دهد که برجام توافق خوبی بوده است .

*فشار بر دولت جدید امریکا برای عمل به وعده های انتخاباتی دیگر انگیزه دولت جدید امریکا برای برهم زدن برجام است. ترامپ اصولا تمایلی به خروج از برجام ندارد چراکه اگر چنین تصمیمی داشت با توجه به اختیارات قانونی رئیس جمهور می توانست چنین تصمیمی بگیرد اما این کار را نکرد و موضع را به کنگره ارجاع داد .

*اظهارات شب گذشته ترامپ قرائت متنی بود که ازجانب مقامات رژیم صهیونیستی و عربستان نوشته شده بود. تکرار اتهاماتی که پیش از این از جانب مقامات رژیم صهیونیستی ادعا شده بود و البته هیچ گاه ثابت هم نشد و یا به کار بردن تعبیر خلیج عربی نشانه های این ادعاست، رویکردی که عملا به وحدت مردم ایران در قبال مواضع رئیس جمهور امریکا منتهی شد .

*رویکرد دولت جدید امریکا در برهم زدن برجام عملا امریکا را در بستن پیمان های بین المللی با مشکل مواجه می کند، این درحالی است که امریکایی ها به شدت به دنبال مذاکره با کره شمالی هستند و این جایگاه و اعتبار پیمان های بین المللی امریکا را به شدت مخدوش می کند .

*اتحاد، همدلی و کنار گذاشتن اختلافات رمز مقابله با تلاش های دشمنان برای ضربه زدن به کشور است. همه گروه های سیاسی و قشرهای مختلف مردم باید در قبال تهدید متحد شوند و این رویکرد عملا به زیان امریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.

*وقتی ترامپ به سپاه حمله می کند همه مردم متحد می شوند چون مردم سپاه را یک نیروی آزادی بخش می دانند و معتقدند وقتی در یک جایی مسلمانانی مظلوم واقع شوند همه به کمک می رویم و اگر مسلمانانی در فلسطین اشغال شده، از سرزمین مادری خود رانده می شوند عاملان این جنایت تروریست هستند نه کسانی که به انها کمک می کنند، امریکا و رژیم صهیونیستی تروریست هستند و بزرگ ترین ترورها را رژیم جعلی اسرائیل انجام داده و اشغالگری خود از مصادیق بزرگ ترین اقدامات تروریستی است .

*نظام سلطه تلاش می کند تا مفهوم واژه ها را تغییر دهد، به نام دموکراسی، ضددموکراسی عمل می کند، به نام آزادی ضدآزادی عمل می کند ، به تعبیر شهید مطهری عصر ما را باید عصر نفاق نامید، چرا که ظاهر و باطن سیاستمداران یکی نیست؛ خودش می گوید ضدیت تروریسم ولی عملا از تروریسم حمایت و ترور می کند و ایران را که برضد تروریسم عمل می کند حامی تروریسم می نامند.

* تحریم سپاه در راستای تحریم های گذشته است و مورد قبول دنیا نیست، دنیا عینا می بیند که سپاه پاسداران، صلح و امنیت را به خاورمیانه آورده است و تروریست نامیدن سپاه ازجانب هیچ کس در دنیا پذیرفتنی نیست، ضمن اینکه ایران همواره تحت فشار تحریم ها قوی تر شده است و هیچ نگرانی از این تهدیدات نداریم.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =