ایسنا به نقل از استاد سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه نوشت: دولت‌های خارجی باید در نظر داشته باشند در حال حاضر بهترین مکان برای سرمایه‌گذاران خارجی ایران است زیرا نیروی کار ارزان بوده و همچنین انرژی فراوانی در کشور ما وجود دارد.

مهدی تقوی با بیان اینکه ترامپ دیوانه است و با این سخنرانی اخیر آمریکایی‌ها یک گاف بزرگ دادند، اظهار کرد: اگر هیلاری کلینتون رئیس جمهور امریکا می‌شد، یک سیاست‌مدار و وزیر امور خارجه قابل‌تر بود و خیلی بهتر می‌توانست جامعه آمریکا را هدایت کند.

وی ادامه داد: ترامپ هیچگونه سابقه سیاسی ندارد و فقط پول درآورده است و این امر با کار سیاسی بسیار تفاوت دارد و صحبت‌هایی که می‌کند از نظر سیاسی غلط است.

استاد سابق دانشکده اقتصاد علامه خاطرنشان کرد: برجام یک امر بین‌المللی است اما به خاطر اندیشه‌های غلط ترامپ و بی‌تجربگی وی، این مساله جدی گرفته نمی‌شود.

تقوی با بیان اینکه اگر کنگره کنترل کار را در دست بگیرد وضعیت بهتر خواهد شد، تصریح کرد: خوشبختانه ما با اروپا مشکلی نداریم و می‌توانیم مسایل خود را از این طریق پیگیر شویم.

وی اضافه کرد: اگر آمریکایی‌ها عنوان کنند برجام را قبول ندارند، در آن طرف قضیه اتحادیه اروپا قرار دارد که مبادلات ما با آن‌ها ادامه و افزایش پیدا می‌کند و جایگزین مبادلات ما با آمریکا خواهد شد.

استاد سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه افزود: در دولت قبل و پیش از برجام نرخ تورم به 40 درصد رسید و نرخ رشد نیز منفی شد اما در دولت دکتر روحانی اتفاق مهم برجام رقم خورد و امروز نرخ تورم به زیر 10 درصد رسیده و از سوی دیگر نرخ رشد کشور نیز مثبت شده است.

تقوی یادآور شد: قبل از برجام در حوزه صادرات نفتی نیز تحریم بودیم اما امروز با وجود برجام سهمیه اوپک ما به 2.5 میلیون بشکه رسیده است و می‌توانیم نفت صادر کنیم و همین امر درآمد نفتی ما را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: دولت‌های خارجی باید در نظر داشته باشند در حال حاضر بهترین مکان برای سرمایه‌گذاران خارجی ایران است زیرا نیروی کار ارزان بوده و همچنین انرژی فراوانی در کشور ما وجود دارد.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
    0 0
    استاد عزیز، اگر قرار بود با نیروی کار و انرژی ارزان، سرمایه به سود برسه برای همین داخلی ها میرسید. ژاپن، کره، ترکیه، برزیل، سنگاپور، هنگ کنگ و... نه منابع و انرژی ارزان و فراوان دارن نه دستمزد نیروی کار و هزینه زندگی اشون پایینه اما سرمایه های بسیاری رو جذب کردن. چین، هند، اندونزی و چند کشور پرجمعیت دیگه هم تا مدتها نبروی کار ارزان و منابع طبیعی متعدد و مختلفی داشتند اما رشد اقتصادیشون بسیار اندک بود. ما میتونیم سرمون رو زیر برف کنیم و امیدوار باشیم بخاطر اقتصاد بالنسبه کوچک، نابهنجار و پرریسک ما کشوری خودش رو درگیر تحریمهای آمریکا میکنه، اما در دنیای واقعی چهل درصد تولید ناخالص داخلی دنیا در آمریکای شمالی متمرکز شده و کاپیتالیستها ایدئولوژیک هم علاقه ای به ما ندارن.