صداوسیما با حزب‌الله لبنان یادداشت تفاهم امضا کرد

در جریان سفر رییس رسانه ملی به بیروت یادداشت تفاهم فرهنگی و رسانه‌ای میان حزب الله لبنان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این یادداشت تفاهم در محل تلویزیون المنار به امضا حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین معاون اجرایی حزب الله و دکترعلی عسکری رئیس سازمان صداوسیما رسید.

بر اساس این تفاهم نامه، همکاری‌های فرهنگی و رسانه ای میان حزب الله لبنان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گسترش می یابد و دو طرف از ظرفیت های مختلف خود برای تقویت جبهه رسانه ای محور مقاومت استفاده می کنند.

رییس سازمان صداوسیما پیش از امضاء این یادداشت تفاهم از بخش های مختلف شبکه تلویزیونی المنار بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های این شبکه آشنا شد.

ابراهیم فرحات مدیر شبکه المنار در این بازدید با اشاره به مسئولیت سنگین رسانه‌های جبهه مقاومت گفت: هم اکنون که جبهه مقاومت در میدان و عرصه نبرد پیروز شده است باید دقیق و درست این موفقیت در رسانه های ما منعکس شود و حتی بالاتر از آن باید خود رسانه های مقاومت موفقیتی بالاتر را در این زمینه رقم بزنند و جلوتر از این بروند.

وی افزود: امام خمینی (ره) این بذر را کاشت و علمدار و پرچم دار کنونی جبهه مقاومت مقام معظم رهبری امام خامنه ای است و در این راه ما خادم و سرباز هستیم.

دکتر علی‌عسکری نیز در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های حزب الله در عرصه رسانه ای تصریح کرد: قطعا این تلاش ها در پیشگاه خداوند متعال ماجور خواهد بود و به لطف خداوند خیلی از معادلات بین المللی را برهم زده است.

رییس رسانه ملی افزود: جبهه مقاومت باید در عرصه رسانه ای متفکر، هوشمند و خلاق طراحی و شرکت کند و بداند در حرکت موثرش تاثیرات عمیق بین المللی دارد.

رسانه‌های جبهه مقاومت در شرایط خوبی قرار دارند

رییس سازمان صداوسیما پس از امضای تفاهم‌نامه با حزب الله لبنان با اشاره به پیروزی های جبهه‌ مقاومت در مقابل تروریست ها گفت: پیروزی‌های اخیر از لطف و برکت خداوند متعال بوده است.

علی‌عسکری با تمجید از تلاش های رسانه ها و تاکید بر تاثیر آن ها در انعکاس دقیق این پیروزی ها گفت: در کنار نیروهای میدانی جبهه مقاومت، رسانه های جبهه مقاومت نقشی ویژه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌های جبهه مقاومت در شرایط خوبی قرار دارند، افزود: رسانه جهانی مقاومت به سرعت مظلومیت آنهایی را که تحت ظلم آمریکا و صهیونیست‌ها قرار دارند منعکس می‌کنند و مقابل رسانه‌های آنها می‌ایستند و دیگر عرصه رسانه ای جهانی در اختیار نظام سلطه نیست.

رییس رسانه ملی بر لزوم همکاری نزدیک رسانه‌های مقاومت تاکید و تصریح کرد امروز به این جمع‌بندی رسیدیم که یک تفاهم‌نامه با حزب‌الله لبنان امضاء کنیم تا برای حرکت موفقیت آمیز آینده رسانه‌ های مقاومت مبداء جدیدی شود.

رییس سازمان صداوسیما به نقشه شوم دشمنان برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان اشاره کرد و افزود: به خیال خود، می خواستند حکومت عراق و شام ایجاد کنند و یکسری تروریست وحشی به جان مردم مظلوم منطقه انداختند. اما با تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب، امام خامنه‌ای و دلاوری‌های سیدحسن نصرالله و سردار حاج قاسم سلیمانی و یاران پهلوانش به لطف خدا شکست خوردند.

علی‌عسکری به اثرگذاری انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها در منطقه پیش از انقلاب اسلامی ایران گریزی زد و افزود: انقلاب اسلامی به رهبر امام خمینی(ره) شکل گرفت و بدست توانمند مقام معظم رهبری جلو رفت و هر روز پر قدرت‌تر از قبل شاهد ظهور و بروز جبهه مقاومت اسلامی و دستاوردهای آن هستیم و این به برکت انقلاب اسلامی است.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید هاشم صفی‌الدین، معاون اجرایی حزب‌الله لبنان نیز با تشکر از حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت گفت: رابطه بسیار عمیقی در جبهه مقاومت وجود دارد و با هم در مقابل توطئه‌ها ایستاده‌ایم. توطئه‌هایی که برای منطقه و جمهوری اسلامی و مقاومت بسیار سخت بود.

وی پیروزی‌های اخیر را متعلق به منطقه ، جمهوری اسلامی ایران، لبنان و کشورهای عربی توصیف کرد و افزود: ما اعتقاد داریم که ایران حامی حقوق مردم منطقه است و همکاری مشترک با ایران به نفع همه خواهد بود .

سید هاشم صفی‌الدین به رفع خطر داعش در لبنان اشاره و تصریح کرد: این مرحله سخت را با همه مشکلاتش پشت سرگذاردیم ، مشکلاتی که ریشه همه آن‌ها آمریکاست.

معاون اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: در این میان همواره رسانه در جبهه مقاومت نقش محوری داشته است و امیدواریم با گسترش این همکاری‌ها شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش رسانه‌های مقاومت باشیم.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    14 0
    به امید خدا چه منفعت اقتصادی برای ما دارد ؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    1 19
    حزب الله فخر مسلمانان