۴۰ روستای لردگان با تانکر آب‌رسانی می‌شود

ایرنا نوشت: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری از آبرسانی سیار به حدود 40 روستای شهرستان لردگان خبر داد و گفت: با ورود به فصل تابستان و کمبود منابع آبی این تعداد روستا افزایش پیدا خواهد کرد.

تورج احمدپور افزود: به سبب خشک شدن دشت ها، روستاهای شهرستان لردگان با مشکل تامین آب مواجه هستند.

وی ادامه داد: کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی های مداوم در استان سبب کاهش دبی آب چاه ها، کاهش آبهای سطحی و خشک شدن قنات ها و چشمه ها شده و همین امر آبرسانی به مناطق روستایی را با مشکل مواجه کرده است.

احمدپور، حفر چاه های اضطراری، کف شکنی و آبرسانی سیار را از راهکارهای کوتاه مدت رفع مشکل تامین آب دانست و گفت: با تکمیل و بهره برداری از 16 مجتمع آبرسانی درحال اجر در استان می توان به طور دائمی آب شرب مورد نیاز روستاها را تامین کرد.

مدیرعامل آبفار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون آب شرب مناطق روستایی استان از 270 منبع از جمله قنوات، چاه ها و چشمه ها تامین می شود به روستاییان توصیه کرد تا در مصرف آب صرفه جویی کرده و از آب شرب برای آبیاری درختان و باغچه های منازل خود استفاده نکنند.

احمدپور از بهره مندی مردم حدود 300 روستای این استان از آب آشامیدنی سالم و لوله کشی در دولت یازدهم خبر داد و جمعیت بهره مند از شاخص های آب آشامیدنی سالم در این روستاها را بیش از 135 هزار نفر در قالب اجرای مجتمع ها و طرح های آبرسانی اعلام کرد.

گفتنی است،  از 754 روستا در چهارمحال و بختیاری، 463 روستا زیرپوشش صدور قبض آب بوده و 600 روستا نیز از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =