پیام سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری در خصوص ریشه کن شدن تروریست های داعش در سوریه و عراق، بازتاب وسیعی در رسانه های عرب زبان داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی پیروزی تاریخ ساز جبهه مقاومت اسلامی عراق و سوریه بر فتنه تروریسم تکفیری و پایان یافتن سیطره داعش که با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی  - صهیونیستی در البوکمال رقم خورد، سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیام مهمی به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) صادر کرد.

در این پیام آمده است: «شش سال قبل فتنه ای خطرناک شبیه فتنه های زمان امیرالمؤمنین (علیه السلام) که فرصت و حلاوت درک حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) را از مسلمانان سلب نمود این بار پیچیده و آغشته به سمّ صهیونیسم و استکبار همچون طوفانی ویرانگر، عالم اسلامی را درنوردید. آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صل الله علیه و آله) و اهل بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت های حکیمانه حضرت مستطاب عالی و مرجع عالیقدر حضرت آیت العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم گردید».

پیام مهم و تاریخی سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری بازتاب گسترده ای در رسانه های عرب زبان داشت که به گوشه از آنها اشاره می شود؛

شبکه المیادین

این شبکه لبنانی ضمن پخش فوری بخش هایی از پیام مهم سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلابی اسلامی، اعلام کرد: سردار سلیمانی در پیامی به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پیروزی بر داعش در سوریه و عراق را به ایشان تبریک گفت.

المیادین همچنین تأکید کرد: سردار سلمانی به وعده ای که حدود دو ماه پیش داده بود عمل کرد. وی وعده نابودی داعش در عرض کمتر از سه ماه را داده بود.

پایگاه العهد

پایگاه لبنانی العهد نیز با انتشار بخش های مهمی از پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعلام کرد: سردار سلیمانی در پیامی خطاب به امام خامنه ای از پایان شجره خبیثه داعش در سوریه و عراق خبر داد.

إیران بالعربی

پایگاه «إیران بالعربی» نیز پیام سردار سلیمانی به امام خامنه ای (مد ظله العالی) را مورد پوشش قرار داد. این پایگاه همچنین به آن قسمت از پیام سردار سلیمانی در خصوص آیت الله سیستانی اشاره کرد و نوشت: سردار سلیمانی خطاب به آیت الله سیستانی گفت: آنچه پس از لطف خداوند سبحان و عنایت خاص رسول معظم اسلام (صل الله علیه و آله) و اهل بیت گرانقدرش باعث شکست این توطئه سیاه و خطرناک گردید، رهبری خردمندانه و هدایت های حکیمانه حضرت مستطاب عالی (امام خامنه ای) و مرجع عالیقدر حضرت آیت العظمی سیستانی بود که موجب بسیج کلیه امکانات برای مقابله با این طوفان مسموم گردید.

شبکه المنار

شبکه عرب زبان المنار نیز به پوشش پیام تاریخی سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و متن کامل این پیام را به زبان عربی برای مخاطبان خود منتشر کرد.

پایگاه النشره

پایگاه لبنانی النشره نیز ضمن انتشار خبر ارسال پیام نابودی شجره خبیثه داعش از سوی سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی به نقل از وی نوشت: «حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم».

پایگاه فلسطین الیوم

در همین حال، پایگاه های فلسطینی از جمله پایگاه «فلسطین الیوم» نیز به ارسال پیام تبریک سردار سلیمانی به مقام معظم رهبری واکنش نشان داد و به پوشش آن پرداخت. این پایگاه بخش عمده ای از محتوای پیام سردار سلیمانی خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) را به زبان عربی برای مخاطبان خود منتشر کرد.

روزنامه الندی

این روزنامه عرب زبان نیز به انتشار محتوای پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

پایگاه العرب نیوز

این پایگاه عرب زبان نیز به انتشار محتوای پیام سردار سلیمانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    زنده باد حاج قاسم
  • حسینی A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    115 6
    داعش به این سادگی ها از بین رفتنی نیست زیرا تفکری پنهان و دستهای پشت پرده در آن دخیل هستند.
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
      1 0
      دقیقاً درست میگی عزیز،یه نگاه به منفی ها بنداز میبینی که بعضی داعشی های وطنی هم خوشحال نیستن و نشدن و شاید اصلاً طرفدار داعش هم بودن،حالا چندتاشون جاسوس هستن دیگه خدا میدونه،لعنت خدا بر داعش و داعشی صفت تو هر پست و مقام و کشوری که هستند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    22 81
    ایران در سال‌های گذشته بیشترین نقش را در كمك به دولت و ملت عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش داشته است. ورود به موقع جمهوری اسلامی ایران به موضوع و كمك به ارتش و نظام سیاسی عراق، یكی از موانع اساسی گسترش جریان داعش به‌شمار می‌رود.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    20 57
    كمك‌های سریع جمهوری اسلامی ایران در مقام تنها حامی میدانی و عملیاتی عراق، ضمن بازسازی روحیة ارتش و دولتمردان عراق و جلوگیری از سقوط بغداد، كربلا، نجف، و اربیل در سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی مؤثر واقع شد و به‌تدریج، بازپس‌گیری مناطق اشغال شده آغاز شد.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    22 80
    ایران اولین كشوری بود كه به یاری عراق شتافت و كمك‌های تسلیحاتی گسترده‌ای را در اختیار ارتش عراق، الحشد الشعبی و نیروهای پیش‌مرگ‌ كُرد گذاشت
  • بی نام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    17 58
    نقش ایران در آزادسازی عراق از چنگال داعش موضوعی است كه سیاستمداران عراقی و اكثریت قریب به اتفاق تحلیلگران مسائل منطقه نسبت به آن اذعان دارند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    44 4
    ایران علاوه بر حمایت دیپلماتیک و اقتصادی، در فراهم نمودن تسلیحات و اعزام مستشاران نظامی برای نظام سوریه نقش مهمی ایفا كرده است.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    23 17
    داعش با راهبرد رعب و وحشت تلاش کرد به مطامع شیطانی خود دست پیدا کند ولی در این راه ناکام ماند.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    28 3
    حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی برخی کشورها از داعش منجربه پیشروی میدانی آنها در برهه هایی از زمان شد .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    15 4
    در حقیقت برندگان اصلی جنایت های داعش گروه ها و جریانات اسلام ستیزی بودند که بهترین راه تخریب اسلام را نشان دادن چهره ای تحریف شده و زشت از اسلام می دانستند ، داعش این رویه خشونت بار را هر روز گسترده تر از قبل مرتکب می شد.
  • بی نام A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    20 39
    داعش که خود را شکست ناپذیر می دانست، به پایان راه و سرانجامی ذلت بار رسیده است که توسط نیروهای مقاومت و پاسداران واقعی اسلام رقم خورد .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    5 25
    سیاست عربستان سعودی در چند دهه اخیر همواره درقالب محافظه کاری وعدم درگیری درمنطقه در پیوند استر اتژیک با آمریکا دنبال شده
  • بی نام A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    12 42
    آمریکا با بقایای داعش برنامه های خاصی داره
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    9 10
    به نظر میرسد نیروهای انتقال یافته داعش درصدد ایجاد ناامنی در شرق اسیا باشند
  • بی نام A1 ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    10 30
    سعودی ها در بیراهه حرکت میکنند و با اجلاس پوچ و بی فایده خود در صدد ایجاد آشوبی دیگر هستند.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    10 47
    بازتاب خوبی در رسانه ها داشت
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    11 51
    دستاورد بزرگی برای ما محسوب میشه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    61 0
    به امید ریشه کنی تمام گروه های تروریستی
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    21 67
    این پیروزی رو مدیون جان فشانی های مدافعین حرم هستیم.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    17 47
    تبریک به ملت عراق و سوریه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    35 3
    امیدواریم هر چه زودتر سرکرده داعش نیز دستگیر شود.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    5 55
    پروژه غرب در اسلام هراسی و ایجاد ربع و وحشت در منطقه با شکست سختی روبرو شد.
    • شمس تبریزی A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
      19 6
      برادرجان اشتباه نکن. عربستان و رفقاش آبروی اسلام را در غرب بردن. پروژه اسلام هراسی را عربستان و رفقاش در غرب کلید زدند. اسلام اینها چه نتیجه مثبتی داشته که تحسین غرب را برانگیزد؟ آیا اسلامشان سازه ی شگفت انگیز برج های دوقلو را ساخت یا تخریب کرد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    35 0
    گروه داعش نیز مانند طالبان و القاعده در حاشیه قرار خواهند گرفت و شرارت های آنها ادامه خواهد یافت.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    16 50
    خسته نباشی سردار
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    40 2
    داعش نابود نشده چون سرمار زده نشده اماسرمارچیست وچه کسانی هستند آمریکا اسرائیل عربستان افکار داعشی درکشور های منطقه ازجمله کشور خودمان.
  • رهگذر IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    57 2
    من دنبال اسمهایی مثل العربیه، الشرق الاوسط، الجزیره... میگشتم که پیدا نکردم. اینا شبکه های بزرگ سنی تاثیرگذار هستند. در بین اینایی که شما نام بردید فقط المیادین شبکه مهم و تاثیرگذاریه
    • بی نام US ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
      8 21
      یعنی خداییش الان انتظار داری الجزیره و العربیه بیان نابودی داعش رو بولد کنن و تیتر یک خبرشون کنن ؟ هیچ فکر نکردی این القاعده و داعش توسط کشورهای موسس همین دو خبرگزاری مهم ترین ساپورت مالی میشه ؟ عربستان و قطر که دو سر مار تو دنیای اسلامن یعنی انتظار داری اینا بیان تسلیت بگن ؟ چه انتظار بیهوده ای.
    • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
      13 7
      همشون توسط خودمون اداره یا ساپورت میشن. المیادین خبرگزاری رسمی حزب الله لبنانه. واقعیت اینه که رسانه های عربی از ترس سعودیها کلا خبر رو بایکوت کردند.
  • حسین IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
    18 41
    این منفیها به نظرات باعث میشه بفهمیم تفکر اصلاح طلبی دقیقا تفکری مثل داعش است .و باعث میشه بفهمیم چقدر خشمگین هستید از این پیروزی بزرگ اسلام و ایران. زنده باد ایران اسلامی . زنده باد رهبر عزیزم .مرگ بر آمریکا . ان شا الله کمتر از 25 سال آینده هم اسرائیل را فتح خواهیم کرد .
  • بی نام EU ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    0 0
    متاسفانه اینجا در عمان هم خیلی بازتاب نداشت انقدر که از کودتا زیمبابوه که معلوم نیست کجای دنیاست بوق و کرنا میکنند از این واقعه مهم شکست داعش خبری منتشر نشد.