نوع نگرش مهم‌ترین مؤلفه فردی یک انسان است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: نوع نگرش مهم‌ترین مولفه فردی یک انسان بوده و زیباترین نوع نگاه برای هر فردی، نگاه توحیدی است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حجت‌الاسلام سیف‌الله با تأکید بر رعایت اخلاق در محیط دانشگاهی و جامعه علمی کشور اظهار کرد: اخلاق حرفه‌ای مقوله‌ای است که باید از سنین جوانی در ذهن و فطرت افراد تزریق شود و انجام این امر مستلزم تبیین اخلاق‌مداری از همان دوران دبیرستان برای دانش‌آموزان است زیرا در جامعه‌ای که این اصل مهم اجرایی شود اقشار مختلف مردم در هر شغلی وظایف خود را در قبال افراد دیگر به خوبی خواهند دانست.

وی افزود: نوع نگرش مهم‌ترین مؤلفه یک فرد است چنان‌که حضرت امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند قیمت هر انسان به اندازه عمق نگاه زیبای اوست.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: آنچه انسان را ارزشمند یا بی‌ارزش می‌کند نوع نگرش او به زندگی، کار، خانواده و ... است و از تجمیع انواع این نگرش‌ها دیدگاه انسان تشکیل می‌شود؛ پس باید دیدگاه خود را به بهترین شکل و شیوه بسازیم زیرا انسان بی‌دیدگاه از منظر علم و دین، انسانی بی‌ارزش است.

وی بیان کرد: زیباترین نوع نگاه برای هر فردی، نگاه توحیدی است و بالاتر از آن زیبایی وجود ندارد و با توجه به این موضوع اگر همه افراد جامعه نگاه توحیدی داشته باشند، بسیاری از کارها را می‌توان به بهترین نحو انجام داد اما اگر در تعامل با شغل، محیط و دانشجویان این نگاه را داشته باشیم همه چیز را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد و این امر قطعا سبب آبادی می‌شود.

مدبر با اشاره به بحث نگاه به خود در نامه مولی‌الموحدین به مالک اشتر گفت: حضرت علی (ع) در ابتدای این نامه ابتدا از عبارت عبدالله یعنی بنده خدا استفاده می‌کند که همین، نشانه‌ای از نگاه به خود است؛ یعنی انسان باید مقام و مرتبه خود را بشناسد و بداند در هستی چه جایگاهی دارد؛ زیرا این شناخت است که موجب بهبود تعامل بشر با جهان و دیگر انسان‌هاست.

در پایان جلسه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خلخال به بیان پرسش‌های خود در حوزه اخلاق حرفه‌ای پرداخته و نقطه نظرات خود را در راستای پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه بیان داشتند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =