معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه در دیدار با هیات لبنانی گفت: ایران همواره برای افزایش ثبات و امنیت منطقه تلاش کرده و با هرگونه اقدامی که موجب بی ثباتی در منطقه شود، مخالفت می کند.

به گزارش خبرآنلاین از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، گروهی از نمایندگان احزاب مختلف و شخصیت های سیاسی لبنان که به ایران سفر کرده اند، با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقا وزیر امور خارجه دیدار کردند.

امیرعبداللهیان ضمن خوش آمدگویی به هیات لبنانی، اظهار داشت: سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران گسترش رابطه با تمامی کشورها به خصوص کشورهای اسلامی، همسایه و منطقه می باشد.
وی سیاست ثابت ایران را گسترش رابطه با تمامی کشورها به خصوص کشورهای اسلامی، همسایه و منطقه برشمرد و با تببین شرایط حساس منطقه پس از توافق هسته ای،در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی ، به دنبال تحریک درگیری ها در منطقه است.
معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان حمایت از جبهه مقاومت در منطقه و مبارزه با تروریسم را از اصول خدشه ناپذیر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و با اشاره به سیاست خارجی کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای افزایش ثبات و امنیت منطقه تلاش و با هرگونه اقدامی که موجب بی ثباتی در منطقه شود، مخالفت می نماید.
وی همچنین با اشاره به بحران های ایجاد شده در منطقه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به راه حل سیاسی در این بحران ها تاکید می کند.
امیرعبداللهیان با انتقاد از طرف هایی که با دخالت ها و نظامی کردن، منطقه را به خشونت کشیده اند تصریح کرد: حمله نظامی عربستان به یمن کاملا اشتباه و در شأن یک کشور عربی نبوده و جمهوری اسلامی ایران آماده کمک برای خروج از این بحران است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد سرنوشت امام موسی صدر که دغدغه جدی خانواده ایشان، دوستداران وی، مردم و مسوولین ایران است به هر نحو در لبنان و لیبی پیگیری و نهایی شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =