وزیر کار: دولت به دنبال تبدیل مشاغل غیر رسمی به رسمی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: دولت به دنبال تبدیل مشاغل غیر رسمی به رسمی است، برای رسمی کردن این مشاغل به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیازداریم تا بتوانیم برای مدتی حق بیمه این افراد را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ علی ربیعی، در جلسه اقتصاد مقاومتی این استان گفت: باید بنیانهایی ایجاد کنیم که هر دولتی آمد بتواند روی انها کار کند.

وی خاطرنشان کرد: برکت زندگی کاری ما ایجاد اشتغال، رفع فقر و آسیب ها اجتماعی خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه تلاش می کنیم بیکاری استان همدان را رفع و سهم استان را از سرانه تولید داخلی افزایش دهیم، تصریح کرد: در ارتباط با صندوق ها ما نیاز به جراحی بزرگ داریم و در این خصوص نیاز به اصلاحات نیز داریم که نمایندگان می توانند به تحقق این امر کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه با تولید داخلی، امنیت ما تضمین می شود، گفت: باید با عقلانیت و کارشناسی کار کنیم و حق نداریم یک تومان را هم هدر دهیم، باید دستاوردهای ناشی از هم افزایی را بیشتر کنیم و بیشتر کنار هم باشیم، عقلانیت، سختکوشی و‌مدارا سه اصل مهم برای کار جمعی است.

ربیعی اضافه کرد: ما تا کنون سیاست تولید داشته ایم و سیاست اشتغال نداشته ایم، مثلا ما در کفش بررسی کردیم و دیدیم مشکل ما در طراحی است و با فکر نو می توانیم سیاست اشتغال را در تمام حوزه ها دنبال کنیم و موفق نیز باشیم.

وی ضمن تشکر از سردار باقری، گفت: در پادگانها مستقر شده ایم تا به سربازان، مهارت آموزش دهیم البته ایده این کار متعلق به رهبر معظم انقلاب است.

وزیر کار اظهار داشت: آقای دکتر روحانی برای دولت در بحث فقر ، برنامه گذاشته تا فقر مطلق محدود و فقر شدید از بین برود.

وی در ادامه با اعلام اینکه برای مقابله با اعتیاد در استان همدان باید بیشتر کار کرد، یادآور شد: همدان می تواند با جذب 340 میلیارد تومان تسهیلات در اشتغال فراگیر، استان اول کشور باشد.

ربیعی افزود: برای اشتغال روستایی 155 میلیارد تومان با 6 درصد سود اختصاص یافته است و 460 میلیارد تومان هم از تسهیلات رونق تولید به استان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه 1167 واحد تولیدی در استان فعال است، گفت: جهت گیری آینده اشتغال استان می تواند خدمات باشد.

وزیر کار تاکید کرد: هدف گذاری 20 هزار شغل برای استان همدان انجام شده و عدد 11 هزار شغل عدد خوبی است باید مواظب ریزش نیروی کار همدان باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بدو ورود به استان همدان در شورای اداری شهرستان رزن نیز شرکت کرد و گفت: همه باید بیش از گذشته، کار کنیم و کار را اثربخش تر کنیم و همسویی را در استان بالا ببریم.

وی با یادآوری اینکه ما در مسابقه جهانی فرصت زیادی نداریم، افزود: جامعه باید با تعاون به پیشرفت برسد و با کار می توانیم به رفاه برسیم.

لازم به ذکر است، شرکت تولید قطعات الکترونیکی رایان نیک رزن، امروز صبح با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار همدان در شهرک صنعتی رزن افتتاح شد.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =