پروژه عمرانی با اعتبار هزینه شده ۵ میلیارد تومان هفته دولت امسال در بخش محروم مارگون از توابع شهرستان بویراحمد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،،سه پروژه عمرانی به نمایندگی از ۲۰ پروژه در بخش محروم مارگون بویراحمد با حضور فرماندار شهرستان بویراحمد و برخی از مسئولان محلی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فرماندار بویراحمد در آئین افتتاح ورودی شهر مارگون گفت: بزرگراه ورودی بخش مارگون شامل ۱۴۰۰ متر بزرگراه و ۷۲۰ متر کنارگذر با امکانات ورزشی و فضای سبز حدود با اعتباری افزون بر یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان احداث شد.

سید محمد کاظم نظری افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و زحمات دولت در هفته دولت ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده و رقمی که برای احداث و تکمیل پروژهها به بخش مارگون اختصاص یافته قابل مقایسه با گذشته نیست زیرا دولت با وجود همه مشکلات، توجه ویژه‌ای به مناطق مرحوم استان دارد.

نظری با بیان اینکه کار روشنایی معابر و این بزرگراه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان نیز به اتمام رسید، ادامه داد: بخش مارگون تا زمانی که به شهرستان تبدیل شود نیاز به توجه و پیگیری بیشتری دارد و بعد از شهرستان شدن نیز اعتبار آن ویژه می‌شود.

در ادامه این نشست فرماندار بویراحمد و هیات همراه با خانواده ای بدون سرپرست با ۵ فرزند که توسط کمیته امداد خانه دار شده بود دیدار کردو افزود: شهیدان رجایی و باهنر همواره زندگی ای همتراز با محرومان داشتند.ساختمان مددجویی با اعتبار بالغ بر ۲۵ میلیون تومان در شهر مارگون احداث شد.

افتتاح خانه بهداشت روستای شهنیز

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه حدود ۱۲۰۰ نفر تحت پوشش خدمات این خانه بهداشت قرار می‌گیرند، گفت: ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت این خانه بهداشت هزینه شده است.

سید محمد کاظم نظری افزود: یکی از آرزوهای همه دولت‌ها مهاجرت معکوس بوده که طبق آمارهای دقیقی که ارائه شده حدود ۳۰۰ نفر از کسانی که به شهرها مهاجرت کرده بودند دوباره به شهنیز بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: روستای شهنیز نخستین روستای استان و شاید کشور است که با این حجم از مهاجرت معکوس روبرو بوده و بررسی دلایل این موضوع می‌تواند رهکاری برای سراسر کشور ارائه دهد.

نظری تاکید کرد: امیدواریم دولت بتواند مانند خدمات بهداشتی، راه و آب و برق سایر خدمات و نیازهای مردم روستا از قبیل اینترنت پرسرعت را فراهم کند و به جایی برسیم که همه امکانت موجود در شهر به روستاها بیاید تا هیچ فردی مجبور به ترک روستا نشود.

در این دیدار نماینده امام جمعه مارگون گفت: هم اکنون مهمترین مساله مردم روستای مارگون آسفالت معابر روستایی و اینترنت پرسرعت بوده که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه در این روستا بیش از ۱۰۰ خانوار از تسهیلات مسکن استفاده کرده‌اند تصریح کرد: انتظار می‌رود مردم روستای شهنیز با مسئولان همکاری کنند و از خود گذشتگی کنند و اجازه بدهند با کمی عقب بردن حیاط و دیوارهای خود دولت بتواند برای ایجاد معابر استاندارد اقدام کند.

وی تاکید کرد: شاید فرماندار بویراحمد به لحاظ گرایش فکری و سیاسی با ما همسو نباشد اما معتقدم وی یکی از مومن ترین و دلسوزترین فرمانداران استان است.

بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت روستایی پوله زیلایی

فرماندار بویراحمد گفت: با افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی پوله زیلایی با اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلوین تومان بیش از ۲۳۰۰ نفر تحت خدمات بهداشتی و درمانی این مرکز قرار می‌گیرند.

سید محمد کاظم نظری گفت: این مرکز ۸ پرسنل شامل پزشک، ماما و بهیار دارد که به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده زیلایی به مارگون می‌تواند به افراد بیشتری خدمات ارائه دهد.

وی افزود:باعث افتخار است که در یکی از محرومترین نقاط استان و ایران یکی از بهترین مراکز درمانی ساخته شده تا مردم متحمل سختی و رنج راه نشوند.

در این نشست پزشک این مرکز بیان کرد: در خانه بهداشت روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر از خدمات بهداشتی درمانی استفاده می‌کردند که با تبدیل به مرکز جامع سلامت مراجعه کنندگان بیشتر می‌شود.

موسوی یادآور شد: مردم این روستاها مجبور بودند برای گرفتن خدمات به زیلایی و یا مادوان مراجعه کنند که با راه اندازی این مرکز بخشی از مشکلات آنها برطرف می‌شود و امید دارم در آینده بخش دندانپزشکی و آزمایشگاه‌های کامل به این مراکز اضافه شود تا روستائیان به طور کلی از شهر بی‌نیاز شوند.

قرار بود نماینده مردم بویراحمد و دنا در اخرین روز هفته دولت هیات شهرستان را همراهی کند اما از انجایی که مهمترین مطالبه این روزهای مردم حوزه انتخابیه وی اینترنت پرسرعت است پس با دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خواسته موکلانش پاسخ مثبت داد امروز استان میزبان جوانترین وزیر کشور است تا دراولین سفر کاری شکاف دیجیتال را از میان بردارد.

جای خالی غلام محمد زارعی انچنان به چشم می امد که هم مسئولان و هم مردم در غیاب او بارها از تلاشهایش برای زدودن چهره محرومیت قدردانی کردند. و در نهایت مسئول دفتر وی به نمایندگی در این برنامه حضور یافت تا هفته دولت دیگری با سربلندی به پایان برسد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 702760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =