ایسنا نوشت: رئیس حزب حکمت ملی عراق بار دیگر خواستار نشست پنج جانبه ایران، عراق، ترکیه، عربستان و مصر شد.

به گزارش الغدپرس، سیدعمار حکیم، رئیس حزب حکمت ملی عراق در سخنرانی آغاز ماه محرم گفت: ما خواستار این هستیم که عراق، ایران، ترکیه، عربستان و مصر بر روی یک میز بنشینند و میان این پنج کشور یک نشست اقتصادی برگزار شود، این نشست باعث می شود که زبان منافع مشترک بر زبان قطع روابط و اختلافات چیره شود و کشور عراق به دلیل اینکه از نظر جغرافیایی تنها اتصال سه کشور بزرگ است، می تواند در گسترش ارتباطات و تبادلات تجاری میان این کشورها نقش محوری ایفا کند.

وی خطاب به کشورهای منطقه گفت: عراق قلب این منطقه است و عراق موفق ضامن موفقیت تمام کشورهای منطقه است، ما می خواهیم پل ارتباط میان کشورها و ملت‌های منطقه باشیم و درگیری و قطع روابط شما را به هیچ جایی نخواهیم رساند و هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت و در نهایت مجبور به نشست بر روی میز گفت‌وگو خواهید شد. عراق آمادگی آن را دارد که دیدگاه‌های شما را به هم نزدیک کند و فضای مناسب برای گفت‌وگو ایجاد کند.

عمار حکیم در ادامه گفت: ما حسینی هستیم، امام حسین را نه کسی می تواند مصادره کند و نه کسی می تواند احتکار کند. امام حسین برای اهل تسنن، شیعیان، عرب ها، کردها، ترکمن‌ها، مسلمانان، مسیحیان، صائبین و ایزدی‌ها است، امام حسین برای عراق، ایران، عربستان، مصر، ترکیه و تمام کشورهای عربی و اسلامی بلکه برای تمام بشریت با هر دینی و تفکری است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =