رئیس جدید تبلیغات اسلامی بانه معرفی شد

در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی حجت الاسلام حسن رهبر به عنوان رئیس جدید تبلیغات اسلامی شهرستان بانه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه که در فرمانداری این شهر برگزار شد؛ با اشاره به برنامه‌های این نهاد در استان کردستان اظهار کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی در استان کردستان یکی از برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی در این استان است بطوریکه در سال ۹۵ بالغ بر ۶ هزار گفتمان دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌های این استان برگزار شده است.
وی با بیان اینکه استان کردستان و به‌ویژه شهرستان بانه ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارنر، افزود: لذا توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرهای مختلف استان کردستان به‌ویژه شهر بانه در اولویت برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی است.
وی بیان کرد: امسال اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر دارد این موضوع را با اولویت مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار در شهرهای مختلف استان دنبال و اجرا کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان؛ خاطرنشان کرد؛ در همین راستا برگزاری کلاس‌های قرآنی؛ تشکیل کانون‌های فرهنگی و برنامه‌های مختلف ملی و مذهبی را در این مناطق پیش‌بینی کردیم.
حجت‌الاسلام کرمی گفت: در حال حاضر بیش از یازده میلیون حاشیه نشین و ۸ میلیون بد مسکن در کشور وجود دارد که کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق از دغدعه‌های مهم مسوولان فرهنگی و نهادهای ذی‌ربط است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین از بکارگیری جمعی از روحانیون اهل سنت استان کردستان در انجام برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم نیز خبر داد و گفت: با توجه اینکه روحانیون و ماموستاها در مناطق اهل سنت زیر نظر مرکز بزرگ و هیئت امنای مساجد فعالیت دارند اما توانستیم با همکاری و هماهنگی این نهادها تعداد ۵۰ نفر از ماموستایان آیینی را برای انجام امور و برنامه‌های فرهنگی در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار سازماندهی و استقرار دهیم.
حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: روحانیون و ماموستایان آیینی در کنار تبیین مسائل شرعی همواره نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته‌اند که این نقش بر کسی پوشیده نیست.

فرماندار بانه نیز در جلسه تودیع و معارفه رئیس تبلیغات اسلامی بانه بیش از ۹۰ درصد کالاهای بازار بانه از طریق معابر کولبری و با نظارت مرزبانی وارد بازار این شهر می‌شود.

محمد فلاحی اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر دو هزار کولبر در دو بازارچه موقت مشغول فعالیت هستند که روزانه بیش از هزار نفر از آنان اقلام مجاز را از بازارچه‌های مرزی وارد شهر می‌کنند.
وی افزود: این بازارچه‌های مرزی برای امرار معاش مرزنشینان و ارتقای سطح زندگی آنان راه‌اندازی شده است و کالاهای وارداتی توسط کولبران با نظارت مرزبانی است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه فضاهای مجازی وابسته به ضد انقلاب و شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه به گونه‌ای وانمود می‌کنند که دولت همواره مانع از فعالیت کولبران است و این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد اقلام موجود در بازار بانه از طریق این معابر و توسط همین کولبران وارد شهرستان می‌شود.
فرماندار بانه؛ تشویش اذهان عمومی و وارونه جلوه دادن حقیقت را از رسالت‌های اصلی این شبکه‌ها و کانال‌های وابسته برشمرد و گفت: متاسفانه برخی از افراد نیز بعلت عدم آگاهی از واقعیت موضوع با این جریان‌ها همسو می‌شوند که جریان اخیر در بانه نمونه بارزی از این عملیات روانی دشمن است.
فلاحی از فعالان رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی خواست در موارد مشابه به مقابله با این جریان‌ها بپردازند و در تببین واقعیت‌ها بمنظور تنویر افکار عمومی که از رسالات واقعی واصلی رسانه‌ها است، تلاش کنند.
در ادامه این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان استانی و مسوولان شهرستان بانه برگزار شد، از حجت‌الاسلام عباسعلی منتظری تقدیر و حجت‌الاسلام حسن رهبر به عنوان رئیس جدید تبلیغات اسلامی بانه معرفی شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =