مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از اجرای نمایش «سهروردی» به کارگردانی و نویسندگی شکرخدا گودرزی در تالار وحدت تهران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان زنجان، ناصر مقدم با اشاره به بازیگران این نمایش گفت: علی دهکردی، اصغر همت، حبیب دهقان‌نسب، فخرالدین صدیق‌شریف، افسر اسدی، الهام جعفرنژاد، نوید گودرزی، مجید جعفری، اصغر معینی، علیرضا درویش‌نژاد و سمیه میربهاء در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، نمایش "سهروردی" به همت بنیاد رودکی از دوم مهرماه هر شب ساعت ١٨ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شهاب‌الدین سهروردی را بزرگترین متفکرین ایرانی دانست که در شهر سهرورد، شهرستان خدابنده به دنیا آمده و فلسفه او در نزد اهل تفکر به فلسفه اشراق شهرت دارد.

وی افزود: بنیان تفکر سهروردی با رویکردی به حکمت خسروانی ( ایران باستان) و آنچه که از حکمت هرمسی یا افلاطون دریافت کرده بود با شهودی که از آموزه‌های اسلامی فرا گرفته بود، او را مورد غضب متعصبان دوران خود قرار داد و موجب شد که مفتیان و متعصبان شهر حلب او را در عنفوان جوانی ۳۶ یا به عبارتی ۳۸ سالگی محاکمه و به قتل رساندند.

به گفته مقدم، سهروردی شهریار اندیشه حکمت ایران زمین است که فلسفه سهروردی بسیاری از متفکران را تحت تاثیر خود قرار داده است.

بلیت‌های این نمایش از شهریورماه پیش‌فروش شده و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.tik٨.com مراجعه کنند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: رضا مهدی زاده( طراح صحنه)، بهزاد عبدی( آهنگساز)، طراح پوستر و برشور( ابراهیم حقیقی)، بهنام کلاه بخش (رهبر ارکستر)، پریدخت عابدین نژاد( طراح لباس)، رضا حیدری( طراح نور)، یاسر خاسب( طراح حرکت)، فریدا صفائیان( طراح گریم)، نیما گودرزی( دستیار کارگردان و برنامه ریز)، عکاس ( امیر خدامی)، تیزر و مولتی مدیا(علیرضا شادمنش)، تبلیعات مجازی( امیر قالیچی).

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =