تسنیم نوشت:معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۰۶ برابر قیمت زمین در بازه زمانی سال های ۷۹ تا ۹۲ خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تا امروز قیمت مسکن ۱.۶ برابر نرخ تورم افزایش یافته است.

 حامد مظاهریان در هفدهمین همایش سیاست های توسعه ای مسکن با اشاره به افزایش نرخ اجاره بهای مسکن در چهار سال اخیر، اظهار کرد: در حوزه ساخت و ساز دولت نباید به صورت مستقیم وارد این بخش شود، یکی از برنامه های ما در این رابطه افزایش قدرت خرید خانوارهاست.

وی با یادآوری این که از سال 1379 تا سال 1392 قیمت زمین در کشور 107 برابر و نرخ اجاره بها 61 برابر شده است، تصریح کرد: همچنین نرخ تورم نیز 37 برابر شده و در مجموع طی مدت یاد شده قیمت تقریبا سه برابر نرخ تورم افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که از سال 92 تا امروز قیمت مسکن 1.6 برابر نرخ تورم و اجاره بها 1.5 برابر نرخ تورم افزایش یافته است از تمرکز بر افزایش قدرت خرید زوج های جوان، توجه به باسازی و نوسازی بافت های فرسوده و اجرای طرح مسکن اجتماعی و حمایتی را از جمله برنامه های دولت در حوزه مسکن اعلام کرد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    3 1
    اين دليل عدم امكان رشد بازار و رونق كسب و كار دلالان است 106 برابر يعني ته ته پول 20 سال بعد مردم حالا هي بانكها و ام زياد كنند
    • مجید A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۹
      7 1
      نتیجه این اتفاق این هست که تا بیست سال دیگه مسکن راکد خواهد ماند و هیچ رشدی نخواهد کرد
  • بی نام A1 ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۰
    2 0
    همین افزایش ها باعث شد که مسکن حالا حالاها در رکود باقی بمونه