وزارت خزانه داری آمریکا از طریق 'دفتر کنترل دارایی های خارجی' خود موسوم به (OFAC) و در پی وقوع زمین لرزه یکشنبه گذشته در غرب ایران، راهکارهایی را برای ارسال کمک های بشردوستانه آمریکا به ایران باتوجه به وجود تحریم های تجاری موجود را ارائه کرد.

به گزارش ایرنا این دستور العمل و راهکار OFAC که بر روی تارنمای خبری سفارتخانه های مجازی آمریکا (USEMBASSY.GOV) قرار گرفته آمده است: چگونه آمریکایی ها می توانند کمک های بشردوستانه خود را برای مردم ایران فراهم کنند.

این راهکار از سوی OFAC به شرح زیر آمده است:

'با توجه به زلزله غم انگیزی که در ایران اتفاق افتاده است، مایل هستیم به برخی از راه هایی که آمریکایی ها می توانند کمک های انسان دوستانه خود را به مردم ایران ارسال دارند، اشاره کنیم، که مطابق با تحریم های مرتبط با ایران باشند که توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اجرا می شوند.

جواز کلی موسوم به E، صادره توسط دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا در سال 2013، به سازمان های غیردولتی اجازه می دهد تا خدماتی را در حمایت از فعالیت های امدادرسانی مرتبط با بلایای طبیعی، ارائه خدمات اهدایی در زمینه بهداشت و سلامتی، و توزیع اقلام اهدایی ( ازقبیل خوراک، پوشاک، و دارو) به منظور کاهش رنج انسانی در ایران، به این کشور ارسال کنند.

علاوه بر این ، جواز کلی E انتقال پول تا حداکثر مبلغ 500 هزار دلار در مدت 12 ماه را در حمایت از این فعالیت ها، با برخی شرایط خاص، اجازه می دهد.

همچنین اهدای خوراک، پوشاک، و دارو، زمانی که به قصد استفاده در کاهش رنج انسانی صورت بگیرند، از تحریم های بازرگانی بین ایالات متحده و ایران معاف هستند، به شرط آنکه این کمک ها به دولت ایران یا هر فرد یا نهاد ایرانی نامبرده درفهرست اشخاص تحریم شده و بلوکه شده ( SDN List) ارسال نشوند.

نهایتا، دفتر کنترل دارایی های خارجی به موسسات مالی آمریکایی اجازه می دهد تا با شرایطی خاص، ارسال وجوه نقدی شخصی و غیرتجاری به ایران را منتقل کنند، [وجوهی] که می توانند شامل ارسال شخصی مبالغی از ایالات متحده به ایران برای کمک به یک دوست یا یک عضو خانواده باشند.'

در پایان OFAC لینکی از وزارت خزانه داری آمریکا به منظور پرسش و پاسخ های بیشتری که دراین زمینه می تواند وجودداشته باشد را به شرح زیر در این تارنما قرار داد:

https://www.treasury.gov/resource-center/sanctions/Programs/pages/iran.aspx

 زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9و33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 7 صبح امروز (چهارشنبه) در استان کرمانشاه 432 کشته و 7817 مصدوم است .

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
    7 47
    بهشون بگید مانیازی به کمکهای شما نداریم
    • بی نام US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
      37 0
      منظورشون مجوز برای کمکهای ایرانیان مقیم آمریکاست.
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    55 0
    شما بله دوست عزيز نيازي نداري چون تو خونه ات نشسته اي وچاي مي نوشي اما بقيه ملت در سرما بسر ميبرند