عضو شورای اسلامی شهر کرج، یکی از مطالعات ویژه در حوزه حمل و نقل شهری کرج را مربوط به احداث ترن هوایی عنوان کرد و افزود: این سیستم از نظر اقتصادی و ایمنی بسیار به صرفه و مطمئن است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، غدیر مهدوی با اشاره به اینکه قطار شهری کرج نزدیک به 11 سال است که معطل مانده و با وجود مشکلات بسیار هنوز به بهره برداری نرسیده است، از یافتن راه حل های جایگزین برای این طرح سخن گفت و ترن هوایی را یکی از این راهکارها خواند.
مهدوی اظهار داشت: یکی از معضلات جدی کرج حمل و نقل شهری است که این معضل با توجه به افزایش جمعیت روزبه روز در حال شدت گرفتن است. با توجه به اینکه قطار شهری کرج هنوز تا مرحله بهره برداری راه زیادی در پیش دارد، در حال مطالعه تاسیس خط ترن هوایی برای شهر هستیم که به رغم هزینه های بسیار پایین تر آن نسبت به مترو، از زیبایی بیشتر و خطرات کمتری برخوردار است.
این استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، هزینه احداث ترن هوایی نسبت به مترو را حدود یک دهم عنوان کرد و افزود: ترن هیچ گونه آلایندگی برای شهر به همراه ندارد و با توجه به استفاده از برق 110، از میزان خطر بسیار پایینی در زمینه برق گرفتگی برخوردار است.
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر کرج، تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی های ترن هوایی این است که محدودیت بهره گیری از این سیستم در معابر وجود ندارد و ترن با فاصله اندکی از زمین تردد می کند.
مهدوی، اذعان داشت: کشورهای پیشرفته مدت هاست به سمت استفاده از این سیستم سبک و کاملا به صرفه حرکت کرده اند.
وی، با بیان اینکه مطالعه در این حوزه را با استفاده از مشاوران و گروه های آگاه، آغاز کرده ام، اذعان داشت: اگر مطالعات به نتیجه مطلوبی برسد، می توانیم ظرف عمر چهار ساله شورای اسلامی شهر به احداث آن دست پیدا کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =