ایرنا نوشت: پلیس ایالت جامو و کشمیر روز چهارشنبه اعلام کردنیروهای امنیتی هند 'عبدل قیوم نجار' یکی از فرماندهان ارشد و شناخته شده حزب المجاهدین کشمیر را به قتل رساندند.

به گفته 'امتیاز حسین' سربازرس پلیس منطقه برامولا در کشمیر،این فرمانده درحالی که روز سه شنبه قصد داشت از منطقه اوری از پاکستان به هند نفوذ کند،کشته شد.

وی با بیان اینکه این فرمانده ارشد حزب المجاهدین در 18سال گذشته تحت تعقیب نیروی امنیتی قرار داشت افزود:وی کارشناس ساخت بمب های دستی بود و در قتل بیش از 50 نفر شرکت داشته است.

سربازرس منطقه برامولا کشمیر اظهار کرد وی که در سال 2015 از کشمیر به پاکستان فرار کرد قصد داشت با بازگشت به کشمیر فرماندهی حزب المجاهدین در هند را به عهده بگیرد.

این پنجمین شبه نظامی است که در سه روز گذشته در منطقه اوری به دست نیروهای امنیتی هند کشته می شود.
ارتش هند همچنین اعلام کرد حمله یک گروه هشت نفری نیروی اقدام مرزی پاکستان که قصد داشتند با استفاده از پوشش آتشباری ارتش به مواضع نیروهای مرزی حمله کنند را خنثی کرده است.

موارد نقض آتش بس و درگیری های پراکنده در امتداد مرز های واقعی کنترل و بین المللی پس از حمله محدود سال گذشته هند به پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان افزایش یافته است.

به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از 35 شبه نظامی و 9 نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
هند مدعی است حزب المجاهدین به عنوان شاخه کشمیر 'جماعت اسلامی ' توسط سازمان اطلاعات نظامی پاکستان ( ISI) برای جدایی کشمیر از هند و الحاق این منطقه به پاکستان مبارزه مسلحانه می کند.

ارتش هند 18 تیر سال گذشته 'برهان مظفر وانی' فرمانده حزب المجاهدین و دو همراهش را در جنوب کشمیر به قتل رساند.
براساس گزارش های منتشر شده درناآرامی و خشونت هایی پس از قتل رهبر حزب المجاهدین بوقوع پیوست بیش از یکصد نفر کشته و یک هزار و 200 نفر دیگر مجروح شدند.

نیروهای امنیتی هند در آگوست سالجاری(مرداد) 'یاسین ایتو' جانشین 'برهان مظفر وانی' را به همراه دو نفر دیگر به قتل رساندند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =