۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲
علاقه چنگیز جلیلوند به دوبله مختار

چنگیز جلیلوند با حضور در برنامه «حالا خورشید» از ماجرای دوری‌اش از ایران گفت و ابراز خشنودی کرد که در سال‌های اخیر در کنار ملت ایران زندگی کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چنگیز جلیلوند دوبلور پیشکسوت صبح دوشنبه 30 مرداد مهمان رضا رشیدپور در برنامه «حالا خورشید» بود.

او در ابتدای برنامه با سپاس از الطاف مردم ایران گفت: «من واقعا خوشحالم که در کنار چنین مردمی زندگی می کنم، مردمی نجیب، مهربان و با محبت. امیدوارم که هر روزتان از صبح تا شب غرق در شادی و خوشحالی باشد.»

این هنرمند درباره دوری 20 ساله اش از ایران گفت: «من حدود سال 58 به خاطر فرزندانم از ایران خارج شدم و قرار بود برای مدتی در کنارشان باشم تا سر و سامان بگیرند ولی تعلق خاطر و بعد از آن هم ماجرای گروگان‌گیری پیش آمد و مجبور به ماندن شدم.»

جلیلوند افزود: «پس از 20 سال از سوی وزارت ارشاد و سازمان صدا و سیما از من دعوت شد تا به ایران بیایم، حال بسیار عجیبی داشتم و نمی دانستم که حضورم در ایران چه واکنش هایی را به همراه دارد. سرانجام سال 77 به ایران بازگشتم و جالب است که مامور گذرنامه من را شناخت و وقتی به سالن رسیدم جمعیت زیادی برای استقبال من آمده بودند و لحظه بسیار خوب و فراموش نشدنی در زندگی من بود.»

او در مورد اهمیت سال‌هایی که در ایران مشغول فعالیت است، گفت: «اگر این 17 سال را در یک کفه ترازو و 60 سال گذشته را در کفه دیگر می‌گذارم، سنگینی این 17 سال و ارزش و اهمیت آن برای من بسیار بیشتر است.»

جلیلوند در باره اینکه به نظرش اگر به جای چه بازیگری صحبت می‌کرد، می‌توانست بازی او را جذاب تر کند، توضیح داد: «در بین کارهای ایرانی من شخصیت مختار را بسیار دوست داشتم، زیرا که او یک گلادیاتور بود و من هم جای گلادیاتور صحبت کردم. آقای میرباقری فیلم بسیار باشکوهی ساختند و به نظرم اگر جای آقای عرب نیا صحبت می کردم به نظرم می توانستم این نقش را مقداری جذاب‌تر کنم.»

این دوبلور درخصوص نقش‌های مختلفی که دوبله کرده است، بیان کرد: «من حدود پنج هزار شخصیت را دوبله کردم و از شقی‌ترین و خشن‌ترین نقش‌ها تا قدیسان و پیامبران را گفته‌ام و این بازه گسترده را سعی کردم به بهترین نحو اجرا کنم. خیلی هم سعی کردم که صدایم را خوب نگه دارم و در سال 2017 هم به جای بازیگرانی چون جرج کلونی، رابرت دنیرو و ... صحبت کرده‌ام.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    2 1
    سلام بر استاد جلیل وند عزیز من هیچ ادعایی ندارم فقط نظر شخصیمو عرض میکنم باید بگم شخصیت مختار صدای خشنی میخواست که صدای خود آقای عرب نیا خیلی باین شخصیت نزدیک بود اگر فکر میکنین اشتباه میگم استاد هستین میتونین امتحانش کنین مخصوصا در زمان عصبانیتو خشم مختار سقفی