۰ نفر
۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

استیون هاوکینگ برای اولین بار تز دکترای خود را که مربوط به تئوری سیاه‌چاله و نظریه گرانش است، به‌منظور استفاده عموم منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از زومیت،هاوکینگ زمانی که دانشجوی دکترا بود تصورات جالبی از جهان و محیط پیرامون ما داشت. وی نظریه‌های خود را در قالب پروژه‌ی دکترا در سال ۱۹۶۶ به چاپ رساند؛ ولی هرگز به‌صورت عمومی در دسترس قرار نگرفت. حال می‌توانید مستقیما به مرجع دانشگاه کمبریج برای مطالعه‌ی این تز رجوع کنید.

هاوکینگ با انتشار تز دکترای خود اعلام کرد که انتظار دارد کار او از جنبه‌های تحقیقاتی و فضا برای همگان مورد استفاده قرار گیرد و گفت:

امیدوارم بعد از خواندن کار من، مردم در سراسر جهان به ستارگان بالای سر خود نگاه کنند؛ نه به پاهای خود!
البته تز دکترای هاوکینگ چندان هم برای خواندن عموم ساده نیست؛ وی در این پروژه با کمک نظریه‌ی گسترش جهان به بررسی تئوری گرانش پرداخته است (هاوکینگ در این باره گفته که شکل‌گیری کهکشان‌ها در نتیجه‌ی تغییرات اولیه نیست). هاوکینگ در نهایت یک مدل از امواج گرانشی ارائه می‌دهد که طبق آن تکامل فضازمان کاملا اجتناب‌ناپذیر است. دانشگاه کمبریج در این خصوص اعلام کرده که تز دکترای استیون هاوکینگ بیشترین درخواست را از سوی محققان داشت و با انتشار این تز، محققان و دانشجویان انگیزه‌ای برای انتشار رایگان کارهای خود خواهند داشت.

برای مطالعه پروژه مذکور می‌توانید به این لینک (آرشیو دانشگاه کمبریج) مراجعه کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =