وزیر صنعت: فشار مالیات از روی واحدهای تولیدی برداشته می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای رونق تولید باید روش مالیات قانون ارزش‌افزوده اصلاح و فشار آن از روی واحدهای تولیدی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از تویسرکان ؛ محمد شریعتمداری، که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود:

برای تولید کالای رقابتی نیازمند منابع بانکی مناسب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حجم منابع کافی نیست، نرخ آن نیز مناسب نیست، لذا منابع و سرمایه بانک‌ها باید افزایش یابد.

شریعتمداری، با اعلام اینکه سیستم مشارکت را با بانک‌ها، دولت، صندوق توسعه و بخش خصوص پیش‌بینی کرده‌ایم، افزود: انجام این حرکت کار بزرگی است که می تواند مشکل ناکافی بودن منابع را مرتفع ‌کند.

وی گفت: رشد تقاضا برای مجوزها در استان همدان نشانگر این است که مدیریت استان توانسته امید ایجاد کند.

وزیر صنعت با اعلام اینکه سامانه بهین‌یاب را برای طرح‌های گردشگری باز خواهیم کرد، افزود: سال 97 سال امید در اقتصاد ایران است و سال خوبی برای فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت نوسازی صنعتی و معدنی ایران برویم و برای شروع 10 هزار منابع برای این منظور درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به وجود معادن متعدد در ایران و به ویژه وجود 273 معدن فعال در استان همدان، نقشه راه معدن تهیه شده و ابلاغ خواهد شد.

شریعتمداری، میزان رشد متقاضیان مجوز واحدهای صنعتی در همدان به میزان 50 درصد را خوشحال کننده دانست و یادآور شد: این نشانه اقبال به سرمایه‌گذاری و امید به آینده در این استان است.


وی با ابرازخرسندی از برگزاری قرارگاه اقتصاد مقاومتی در بهشت غرب، پایتخت طلای سبز، تویسرکان اعلام کرد: باید حرکات خود را بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر انجام دهیم و رضایتمندی را بین شهروندان ببینیم چرا که علاقمندیم وقتی در جمعی حاضر می‌شویم بیشتر از پیشرفت‌ها بگویند و مشکلاتی نداشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آنچه امروز به عنوان نخستین رکن اقتصاد مقاومتی به آن نیاز داریم مسأله اشتغال، رفع بیکاری و تولید است بنابراین باید در اقتصاد مقاومتی اهداف کمی مناسب را پیگیری و به نتیجه برسانیم

محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: امسال با همه محدودیت های منابع، 15 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی دولت برای اشتغال در استان همدان در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه رتبه کسب و کار استان بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس از 24 به 11 رسیده است، اظهار داشت: این نشان دهنده بهبود شرایط کسب و کار در استان است.

نیکبخت در ادامه گفت: 355 طرح نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شده و 120 طرح نیز آماده واگذاری است.

وی افزود: در استان همدان فعالیت خوبی صورت گرفته و نیروگاه های خورشیدی با سرمایه گذار مستقیم خارجی برای 200 مگاوات نهایی شده و همچنین 4 واحد به بهره برداری رسیده و 5 واحد هم آماده بهره برداری است.

نیکبخت، استان همدان را پایلوت نیروگاه های خورشیدی در کشور دانست و خاطرنشان کرد: پساب فاصلاب همدان برای اولین بار در کشور به نیروگاه شهید مفتح منتقل و 28 چاه که موجب ایجاد فروچاله می شد، آزاد شد و با این اقدام عملکرد نیروگاه از 30 درصد به 100 درصد رسید.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =