رئال یا بارسا؛ پادشاه لالیگا کدام تیم خواهد بود؟

رقابت برای فتح لالیگا پیچیده تر از قبل شد.

عرفان حاج‌بابایی: نتیجه الکلاسیکو تمام معادلات قهرمانی لالیگا را بر هم زد. رئال مادرید آهسته و پیوسته به سوی فتح جام در حرکت بود و بارسا هم خسته تر از آن بود که بتواند مانعی بر سر راه کهکشانی ها باشد. برد رئال در الکلاسیکو کار را تمام می کرد. حتی مساوی هم برای رئال مادرید نتیجه بسیار خوبی بود. نتیجه ای که تا 20 ثانیه آخر هم بر بازی حکمفرما بود اما لیونل مسی کاری کرد که با سوت پایان داور،بارسا هم خودش را در قامت تیمی ببیند که حالا برای بردن لالیگا شانس دارد.

بارسا و رئال در حال حاضر 78 امتیازی هستند و هر کدام یک مزیت نسبت به دیگری دارند. رئال مادرید در حال حاضر یک بازی کمتر دارد و می تواند با کسب سه امتیاز در آن بازی، فاصله ای اطمینان بخش را با بارسا ایجاد کند. البته رئال این بازی عقب افتاده را باید در خارج از خانه و مقابل تیم سخت کوش سلتاویگو برگزار کند.

اما برتری بارسا نسبت به رئال این است که در صورتی که در پایان فصل امتیازات دو تیم برابر شود،بارسا به لطف عملکرد بهتر در دیدارهای رو در رو قهرمان خواهد شد. به همین دلیل بارسایی ها چشم انتظار لغزش رئال خواهند بود تا حداقل با هم امتیاز شدن در روز آخر،بتوانند قهرمان شوند.

در ادامه مروری خواهیم داشت بر 4 بازی پیش روی دو تیم و راهی که هرکدام باید برای قهرمانی طی کنند:

رئال مادرید

شاگردان زیدان شنبه آینده باید در سانتیاگو برنابئو از والنسیای رده دوازدهمی پذیرایی کنند. تیمی که در بازی رفت رئال را شکست داد. در ادامه رئالی ها به مصاف تیم گرانادا خواهند رفت. تیمی که در جدول نوزدهم است و بعید است که بتواند بر سر راه مادریدی ها مانعی جدی قلمداد شود.

حریف بعدی رئال در هفته سی و هفتم سویا خواهد بود. شاگردان سمپائولی در بازی رفت رئال را 2-1 شکست دادند ولی شرایط سویا دیگر به خوبی نیم فصل اول نیست.

هفته آخر هم کهکشانی ها باید به مهمانی مالاگا بروند. تیمی که توانست در زمین خود بارسا را شکست دهد،حالا می تواند برای رئال هم دردسر ساز شود.

همانطور هم که گفته شد،رئال یک بازی عقب افتاده خود را پیش از دیدار برابر مالاگا، در مقابل سلتاویگو برگزار خواهد کرد.

بارسلونا

به همان اندازه که بازی های پیش روی رئال مادرید روی کاغذ سخت است،بازی های بارسا به مراتب آسان تر است. تیم دوباره اوج گرفته انریکه که بعد از شاهکار در برنابئو،7 گل هم به اوساسونا زد،شنبه باید دربی کاتالان را مقابل اسپانیول برگزار کند.

بدون شک سخت ترین بازی بارسا،در هفته سی و ششم مقابل ویارئال خواهد بود. تیمی که در دور رفت هم بارسا را متوقف کرد. البته بازی در نیوکمپ کار بارسا را برای پیروزی آسان خواهد کرد.

هفته ماقبل آخر بارسا باید به مصاف لاس پالماس برود. تیمی سخت کوش در خانه که رئال مادرید را هم توانست متوقف کند.

بازی آخر بارسا چندان سخت نخواهد بود. آن ها در ایستگاه پایانی لالیگا به مصاف ایبار خواهند رفت که اگر کار به روز آخر بکشد و برد بارسا ضامن قهرمانی این تیم باشد، بعید است تیم هشتم جدول در نیوکمپ مقابل تیم احیا شده بارسا کاری بتواند از پیش ببرد.

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =