ایلنا نوشت: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مهم‌تر از پیروزی روحانی در این انتخابات رفتار سنجیده و آگاهانه مردم است. در واقع مردم با انتخاب خودشان بر پوپولیسم پیروز شدند که این امر اثرگذاری عمیق و طولانی مدتی دارد.

علی شکوری‌راد درباره حضور مردم و رای آنها در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ما در این انتخابات شگفتی آفریدند و همه تحلیل‌گران را جا گذاشتند.

او خاطرنشان کرد: کمتر کسی چنین نتیجه‌ای را متصور بود. حتی خوشبین‌ترین افراد هم این حضور حداکثری و پیروزی را پیش‌بینی نکرده بودند.

او تاکید کرد: دیگر برای دولتمردان بهانه‌ای باقی نمی‌ماند که در خدمت‌رسانی به این مردم کوتاهی کنند معتقدم دولت در گذشته به هر میزان که همت و تلاش داشته است باید در این دوره آن را چندین برابر کنند. وظیفه دولت بسیار سنگین‌تر از گذشته شده است. ما ملتی آگاه داریم که بر عملکرد مسئولان خود نظارت دارند و با دقت به امانتی که به آنها سپرده شده می‌نگرند.

او  عنوان کرد: اینکه بگوییم دولت باید تمامی کارها را انجام دهد و جناح بازنده دست از تلاش بردارد حرف درستی نیست این جناح نیز باید به کمک دولت بیاید نه اینکه در مقابلش کارشکنی یا ایستادگی کند.

ضعف‌های دولت را بیان می‌کنیم

همچنین ایرنا نوشت:
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهوری منتخب دوازدهم در تحقق برنامه هایش کمک خواهد کرد.

علی اصغریوسف نژاد افزود  مردم در 29 اردیبهشت ماه به برنامه رئیس جمهوری دوازدهم و دکتر حسن روحانی رای دادند و باید دولت به وعده های خود به مردم عمل کند.
وی اضافه کرد: قطعا رئیس جمهوری منتخب دوازدهم برای تحقق برنامه هایش به مردم برای توسعه و پیشرفت کشور نیاز به همکاری و تعامل با مجلس شورای اسلامی دارد و این همکاری و تعامل وجود دارد.
عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی مهمترین اولویت دولت دوازدهم را مطابق وعده های انتخاباتی ترمیم کابینه اعلام کرد و گفت که اگرچه کابینه دولت یازدهم نیز از وزرای قوی و با تجربه برخوردار بوده و توانست موفقیت های زیادی را کسب کند، ولی باید رئیس جمهوری دوازدهم با تزریق نیروهای جوان و متخصص به کابینه برنامه های خود را سریعتر عملیاتی کند.
یوسف نژاد اضافه کرد: تعامل بین دولت و مجلس شورای اسلامی کمک کار مناسبی برای رئیس جمهوری منتخب دوازدهم برای ترمیم کابینه است.
وی بار دیگر تاکید کرد: مردم ما خواهان تحقق مطالباتشان از رئیس جمهوری منتخب دوازدهم هستند و ما به عنوان نمایندگان ضمن حمایت از دولت در تحقق برنامه ها، مطالبات مردم را نیز پیگیری می کنیم و انتقادات خود را نسبت به ضعف دولت نیز بیان می کنیم.

رییس جمهور باید به آرای مردم توجه داشته باشد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، 4 سال آینده در ایران را با ثبات، پیش بینی کرد و گفت: ادامه روند چهارسال گذشته و گسترش و ترمیم روابط با اتحادیه اروپا بخصوص بعد از برجام، موقعیت و وضعیت ما را نسبت به گذشته بهتر و محکم تر خواهد کرد.
محمدجواد حق‎شناس گفت: علیرغم مقابله سختی که در انتخابات با آقای روحانی شد ولی مردم پایمردی کردند و در شرایط بشدت دشوار تخریب ها، تهاجم ها و جنگ روانی آغاز شده، مردم گیج نشدند.
این منتخب شورای شهر تهران یادآور شد: شوخی نیست که در تهران 5 ساعت در صف رای دادن بایستید. یکی از اتفاقات بزرگ ما در 29 اردیبهشت شکل گرفت؛ بنابراین رییس جمهور باید به این آرا توجه داشته باشد و دقت لازم را برای انتخاب همراهان خود که برنامه ها را باور دارند و به رای مردم اعتقاد دارند به خرج دهند.
این منتخب شورای شهر تهران ادامه داد: آقای میرسلیم اولین نفری بود که قبل از اعلام رای به آقای روحانی تبریک گفت. وی نشان داد در مقایسه با دیگر رقبای اصولگرا به اخلاق متعهدتر است و پایبندی بیشتری به منافع ملی دارد، امیدوارم دیگر رقبای انتخاباتی هم به ایشان تاسی کنند.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =