10 نکته فناورانه از دنیای آی تی که امروز باید بدانید/ پنجشنبه 5 شهریور 1394

از غیر قانونی اعلام شدن تاکسی سرویس آنلاین Uber در ریودوژانیرو تا سقوط سهام «علی بابا»؛ را در بخش «مروری بر برجسته ترین اخبار دنیای آی تی» مورخه پنجشنبه 5 شهریور 1394،می‌خوانیم:

 

شماره 1 - آیا می‌دانید کمپانی Best Buy/بست بای در امریکا با بیش از 1050 فروشگاه توانسته است رکورد فروش اپل واچ یا همان ساعت اپل را کسب کند؟

شماره 2 - یک گروه از نویسندگان معروف در اتحادی ناگهانی،علیه فروش کتاب‌هایشان توسط آمازون شاکی شده و به وزارت دادگستری امریکا علیه این خرده‌فروش پناه برده‌اند.

شماره 3 - روسیه چند ساعت پس از فیلتر کردن ویکی پدی‌ای روسی از کرده خود پشیمان شده و سایت ویکی‌پدیا را مجدداً باز کرد.

شماره 4 - اشتباه طراحان سامسونگ در طراحی قلم نوت 5 باعث شده تا اعتماد مشتریان نسبت به این فبلت کم شود و مشتریان آمریکایی در خرید این محصول به شک بیفتند.

شماره 5 - آیا می‌دانید فروشگاه اینترنتی نوظهور لندنی بنام Shopa که توانسته بود 6.9 میلیون پوند سرمایه را به خود جلب کند، کرکره‌های خود را پایین کشید و برای همیشه تعطیل شد.

شماره 6 - مقامات شهری ریودوژانیروی برزیل سرویس آنلاین تاکسی Uber را غیرقانونی اعلام کردند. شهردار طرف 15 روز باید این تصمیم را به اجرا بگذارد.

شماره 7 - آمازون سرویس جدید دلیوری غذا را برای اولین بار مورد آزمایش قرارداد.فعلاً این سرویس برای کارکنان خود در سیاتل راه‌اندازی شده و اگر موفق شود آن را در سراسر امریکا و شاید جهان گسترش دهد.

شماره 8 - سقوط ارزش سهام کمپانی «علی‌بابا» باعث واکنش مدیر اجرایی (دانیل ژانگ) شد و وی خطاب به سهامداران گفت نگران نباشید! علی‌بابا با درآمد سالیانه 76 میلیارد دلار بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیک در جهان را دارد.(آمازون لقب بزرگ‌ترین خرده‌فروش اینترنت جهان را یدک می‌کشد و علی‌بابا عمده‌فروشی می‌کند)

شماره 9 - نسخه جدید مایکروسافت آفیس 22 سپتامبر عرضه می‌شود.

شماره 10 - اسنپ چت، مدیر مالی /CFO جدیدی بنام «دریو وولرو» را به استخدام درآورد. Snapchat سایت به اشتراک‌گذاری عکس و سرویس‌دهنده شبکه اجتماعی است که روی موبایل‌های اندرویدی و اپلی کار می‌کند.

 

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =