۰ نفر
۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
ساخت ربات‌های دانشجو توسط دارپا

مرکز تحقیقات پیشرفته پنتاگون/ دارپا با همکاری محققان دانشگاه مریلند موفق به ساخت ربات‌هایی شده‌اند که قدرت یادگیری دارند، آن هم نه از انسان، بلکه از یوتیوب!

 

این کار بدون برنامه‌نویسی خاصی انجام‌شده و با پخش ویدئوهای یوتیوب برای ربات آموزش و مهارت‌آموزی با موفقیت انجام‌شده است. سرمایه‌گذار اصلی پروژه سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی/ DARPA است که با تکنیک‌های ریاضی سنجش از راه دور(سنجش از راه دور بر اساس مدل‌های ریاضی) و ترکیب با برنامه MSEE(برنامه‌ای که فقط محدود به جمع‌آوری اطلاعات توسط سیستم نیست، بلکه نوع واکنش به اطلاعات دریافتی را نیز تعریف می‌کند) پروژه را توسعه داده است.

بر این اساس محققان سیستمی را طراحی کرده‌اند که اجازه می‌دهد تا ربات‌ها آموزش دیده و نحوه پخت غذا  از روی برنامه‌های آشپزی را یاد بگیرند.

در آزمایش اولیه ربات‌ها توانستند کارهای دیده شده در ویدئو را به‌طور محدود انجام دهند.

علاوه بر این، سیستم تعریف شده، به ربات‌ها توانایی ذخیره آنچه از روی ویدئوها یاد می‌گیرند را داده تا با ساخت دانش از طریق ابزارهای معین، وظایف محوله را پیاده‌سازی و اجرا کنند.

محققان دارپا معتقدند ربات‌ها زودتر از آنچه تصور می‌شود، قادر به یادگیری در کسری از ثانیه هستند تا دانش ذخیره‌سازی را به اشتراک بگذارند.

برای درک موضوع و دریافت اطلاعات بیشتر درباره این پروژه  اینجا را کلیک کنید.

 

منبع: انگجت

56502

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    26 2
    آقا تو رو خدا جون هر کی دوست دارید این اتو ریفرش صفحه اصلیتون رو بردارید. آدم نگاه می کنه یه لینکی به نظرش جالب میاد تا میاد بازش کنه عدل می زنه ریفرش می شه دوباره باید بگردی لینکتو پیدا کنی.
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    8 6
    تو رو خدا اينقدر رباتها رو هوشمند نكنيد آخرش همه چي رو تحت كنترل ميگيرن ،بيچاره ميشيم،مخصوصا كشورهايي مثل ما