۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

ایسنا نوشت:

خودروساز آمریکایی گروه کرایسلر که زیرمجموعه فیات کرایسلر اتوموبیل (FCA) است، برای هماهنگ کردن خود با هویت مورد استفاده از سوی شرکت مادرش، نامش را رسما به FCA US تغییر داد.

نام برند کرایسلر همچنان برای خودروهایی مانند سدان بزرگ کرایسلر 300 و کامپکت 200 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اگرچه این تغییر در نظر مصرف کنندگان چندان به چشم نخواهد آمد اما لحظه قابل توجهی در کسب و کار خودرو به شمار می‌رود.

کرایسلر یا FCA US در حال حاضر برندهای کرایسلر، داج، جیپ و رم را دربرمی‌گیرد.

بر اساس گزارش یو اس ای تودی، ارتباط با فیات ایتالیا که در راستای سازماندهی مجدد فعالیت کرایسلر پس از ورشکستگی در سال 2009 صورت گرفت، دومین پیوند این شرکت با یک خودروساز خارجی بود.

خودروساز آلمانی دایملر در سال 1998 کنترل کرایسلر را به دست گرفته و هر دو شرکت را تحت نام دایملر کرایسلر قرار داد اما در سال 2007 بیشتر سهام کرایسلر را به گروه سرمایه گذاری "گروه سربروس" فروخت. فیات در سال 2009 کنترل مدیریت کرایسلر را در دست گرفت و امسال خرید 100 درصد این شرکت را کامل کرد.

کرایسلر اعلام کرده است این تغییر نام بر مقرهای مرکزی این شرکت در اوبرن هیلز، میشیگان، دارایی‌هایش، گروه مدیریت، هیات مدیره یا برندهایش تاثیری نخواهد داشت.

شرکت FCA US بیش از 77 هزار کارمند در سراسر جهان دارد و 36 کارخانه تولید خودرو را اداره می‌کند که شامل 23 کارخانه در آمریکا، شش کارخانه در کانادا و هفت کارخانه در مکزیک است.

طبق پیش بینی کرایسلر، میزان فروش این خودروساز تا سال 2018 به میزان 60 درصد افزایش یافته و به هفت میلیون دستگاه خودرو می‌رسد و میزان سود خالص نیز پنج برابر شده و حداکثر 6.9 میلیارد دلار خواهد بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 390784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شوش US ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    4 2
    خود رو سازان ما اجازه اینچنین سودی به کرایسلر نمیدهند