خبرگزاری صدا و سیما نوشت: رئیس جمهور روسیه گفت : آمریکا همواره در امور کشورهای دیگر مداخله می کند و این روند رفتاری عادی برای واشنگتن است.

به گزارش شبکه تلويزيوني الميادين، رئیس جمهور روسیه افزود: حمله به پايگاه نظامي حميميم در سوريه باهدف ضربه زدن به روابط روسيه با شرکاء از جمله ترکيه است.مي دانيم چه کساني در پشت پرده حمله پهپادها به پايگاه نظامي ما در سوريه هستند.دخالت ديگران در امور داخلي خود را رد مي کنيم و تلاش هم نمي کنيم در امور داخلي ساير کشورها دخالت کنيم.

پوتين افرود: طرف هايي وجود دارند که دست به اقدامات تحريک آميز مي زنند تا همکاري هاي سه جانبه بين روسيه و ايران و ترکيه را تخريب کنند.

رئيس جمهور روسيه گفت کيم جونگ اون رهبر کره شمالي "باخرد و پخته" است و در تازه ترين بن بست با کره جنوبي و غرب بر سر برنامه هسته اي و موشکي خود پيروز شده است.

پوتين در ديدار با روزنامه نگاران روس گفت کره شمالي موشکهاي قوي ساخته اما خواسته است اوضاع را آرام کند.فقط گفتگو مي تواند بن بست کنوني را حل کند. اين دولت آمريکاست که بايد روابط ميان روسيه و آمريکا را بهبود دهد نه دولت روسيه.

پوتين که در جمع مديران اجرايي رسانه هاي روسيه سخن مي گفت افزود اين ادعاي آمريکا که روسيه در انتخابات رياست جمهوري اين کشور دخالت کرده است پوچ و بي معناست.

وي گفت اميدوار است دولت آمريکا درک کند اين ادعا به منافع آمريکا لطمه مي زند. هرگز براي دخالت در انتخابات هيچ کشوري از جمله انتخابات آتي ايتاليا با مقامات روسيه صحبت نکرده است.

انتخابات ايتاليا قرار است در ماه مارس برگزار شود.براي تقويت شراکت خود با ترکيه تلاش مي کنيم و زمينه سازي ها براي برگزاري کنفرانس سوچي ادامه دارد.

پوتين افزود: به هيچ عنوان در انتخابات آمريکا دخالت نکرديم و بهبود روابط روسيه با آمريکا به تنهايي به عهده مسکو نيست.

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =