بازار جهانی با عرضه 37.9 میلیون تبلت و کاهش 3.4 درصدی فصل دوم سال مالی را پشت سرگذاشت.

 

به گزارش خبرآنلاین، این در حالی است که سازندگان در فصل دوم سال قبل بیش از 39.3 میلیون تبلت راهی بازار جهانی کرده بودند. تنها نکته قابل ذکر عدم کاهش دو رقمی، مشابه آنچه در سال 2016 رخ داد؛ بود.

موسسه آی دی سی در گزارش جدید خود آورده است اپل و سامسونگ رتبه اول و دوم عرضه را در فصل دوم سال مالی 2017 به خود اختصاص داده و به دنبال آنها هوآوی، آمازون و لنوو در رتبه های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

در این فصل اپل 11.4 میلیون تبلت، سامسونگ 6 میلیون و هوآوی نیز 3 میلیون تبلت راهی بازار جهانی کردند.آمازون و لنوو نیز به ترتیب 2.4 و 2 میلیون تبلت عرضه کردند و سایر سازندگان نیز در مجموع 12.9 میلیون تبلت را عرضه کردند.

اپل در فصل مذکور 30.1 درصد از بازار را به خود اختصاص داد در حالی که در فصل مشابه سال قبل 25.4 درصد را در اختیار داشت و پس از 13 فصل رشد را در کارنامه خود ثبت کرد، اما در مجموع بازار جهانی 3.4 درصد کاهش عرضه را پشت سر گذاشت تا داستان کاهش‌های پیاپی 11 فصل گذشته آن کامل شود.

در این مدت سامسونگ بدون رشد بازار را به اپل واگذار کرده است و هوآوی 900 هزار تبلت بیشتر عرضه کرده و بالاتر از آمازون و لنوو قرارگرفت.

در مجموع 60درصد بازار تبلت متعلق به اندرویدی‌ها، 26 درصد متعلق به آی او اس اپل و 14 درصد نیز متعلق به ویندوزی‌ها است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ashkan96 A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
    3 2
    بعضی مواقع مشتری رقبتی به خرید محصول جدید که امکانات جدیدی نداره نشون نمی ده