استان جوان کشور از زیرساخت های تشکیلات اداری محروم است

استاندارالبرز با بیان اینکه البرز استان همجوار پایتخت است اما در بسیاری شاخص ها با استان همسایه اش فاصله دارد، گفت:استان البرز بجهت اینکه استانی نوپا است با عدم ساختار مناسب در زمان تأسیس مواجه بوده و در حال حاضر از ساختمان های اداری مناسب برخوردار نیست، هم اکنون ۶۰ درصد اعتبارات سهم نیروها و ساختمان های اداری استان می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،«دکترمحمدعلی نجفی» صبح شنبه در" هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان" که با حضور«دکترمحمدباقرنوبخت» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: علی رغم حجم کاری معاون رئیس جمهور شاهد دومین سفر به استان البرز هستیم و این امر حاکی از عنایت رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور را به استان البرز است.
*پیشرفت بالای 3 درصد پروژه همت طی یک ماه
استاندار البرز در ادامه با اشاره به سفر ماه گذشته معاون رئیس جمهور برای بازدید از پروژه آزاد راه همت خاطرنشان کرد: پس بازدید از بزرگراه همت، چند جلسه را برای تکمیل این طرح و پروژه های سفر تشکیل دادیم و آخرین خبرها از اقدامات این بخش پیشرفت بالای 3 درصدی پیشرفت این پروژه ظرف یک ماه بوده است.
وی اضافه کرد: علی رغم تنگناهای مالی دولت، بخشی از منابع نقدی و مابقی به صورت اسناد و اوراق ابلاغ شده است که باید عملیاتی شود.
*نیازآزادراه همت به رفع معارضین با 35 میلیاردتومان اعتبار
دکتر نجفی در ادامه با اشاره به لزوم رفع معارضین پروژه آزادراه همت نیز گفت: نیاز است که 35 میلیارد تومان برای رفع معارضین این طرح ملی تخصیص پیدا کند تا بخش عمده ای از مسیرها بازگشایی شود.
استاندار البرز همچنین گفت: تخصیص پروژه سال 95 تخصیص خوبی بوده است و لیست آن را دریافت کرده ام که بیش از 100 درصد در سال گذشته را شاهد بودیم؛ اما چون اصل پروژه ها بزرگراه همت و خطوط 3 و 4 راه آهن بوده است بخشی از تخصیص ها به وزارتخانه ها سوق پیدا کرده و در استان ملموس نبوده است.
*لزوم تخصیص 100 درصدی اعتبارات پروژه ها
وی افزود: سرجمع تخصیص استان 41 درصد در سال گذشته بوده است که بنظرمی رسد نیاز باشد به تخصیص 100 درصدی برسد.
نماینده عالی دولت در استان با مهم خواندن سهم حضور مسئولان استان در اعلام روند اعتبارات پروژه های ملی وزارتخانه ها بیان کرد: در بخش تملک دارایی ها نیاز است در بحث استان سهم نقدی و اسناد خزانه را از بخش تملک دارایی ها داشته باشیم.
* البرز نیازمند ایجاد زیرساخت ها و تشکیلات اداری یک استان است
وی در ادامه با تشریح شرایط استان و نیز لزوم به ایجاد زیرساخت های تشکلات اداری بیان کرد: وضعیت استان البرز بجهت اینکه استانی نوپا است با عدم ساختار مناسب در زمان تأسیس مواجه بوده و در حال حاضر از ساختمان های اداری مناسب برخوردار نیست، هم اکنون 60 درصد اعتبارات سهم نیروها و ساختمان های اداری استان می شود.
*پرداخت دیون انشعابات دستگاه ها دست استان را بسته است
وی افزود: پرداخت مطالبات دیون آب وبرق و گاز و... دست دستگاه ها را بسته است و استان از این امر رنج می برد.
*مراکز علمی و تحقیقاتی در عین ظرفیت، برای استان هزینه بر هستند
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های غنی علمی استان بیان کرد: مراکز تحقیقاتی و علمی ملی برتر کشور در استان البرز استقرار دارد اما همین ظرفیت ها هزینه هایی را هم برای استان در پی دارد.
*بهبود شاخص های اشتغال استان
استاندار البرز در ادامه خاطرنشان شدن وضعیت اشتغال استان گفت : در بدو ورود آمار اشتغال و بیکاری در سه ماهه اول بهار 20 درصد مطرح شده بود که قابل قبول نیست، خوشبختانه این رقم به 13/8 رسید که با توجه به ظرفیت های این استان قابل قبول نبوده است.
وی افزود: با تلاش مسئولان در این مدت شاهد رونق تولید با پرداخت تسهیلات بانکی 36 میلیاردی بوده ایم.
*استان مهاجرپذیر کشور نیازمند جذب اعتبارات بیشتری است
وی افزود: زیبنده استان البرز نیست که با ظرفیت های کشاورزی و صنعتی، شاهد این حجم بیکاری باشد، البرز استانی مهاجر پذیر است و جمعیت دو برابر سقف متوسط کشور در آن ساکن هستند است بنابراین باید تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات داشته باشیم.
دکتر نجفی ادامه داد: این روند در بخش آموزش و ساخت مدارس با وجود حضور خیرین هنوز مدارس البرز در کنار تهران شاهد حضور مدارس دو شیفت می باشد و بخش نوسازی و تجهیز مدارس در رتبه 31 کشور قرار دارد .
وی همچنین بیان کرد: موضوع خط راه آهن تهران - کرج، کرج - گلشهر و هشتگرد حل شده است و امیدواریم با اتفاقاتی که می افتد شاهد شرایط بهتری برای البرز و کرج باشیم.
در ابتدای این نشست، ظرفیت ها و قابلیت های استان در کنار کمبودها و نیازهای زیرساختی طرح موضوع شد. همچنین وضعیت اعتبارات هزینه ای و اعتبارات ملی استان برای رئیس سازمان مدیریت و برنامه و بودجه کشور تشریح شد. تأمین منابع آب، تقویت نیازهای زیرساختی حوزه راه،توسعه امورخدماتی از جمله مسائلی بود که توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطرح گردید.
*صدا و سیمای البرز نیازمند اعتبارات مناسب است
استاندارالبرز در ادامه با اشاره تازه تأسیس بودن مرکز صدا و سیمای البرز گفت: با توجه به اینکه این مرکز نوپا است و تلاش ویژه ای نیز در انعکاس خدمات دولت دارد،نیاز است اعتبارات مناسبی به بخش اختصاص پیدا کند.
وی افزود: درزمینه ساماندهی گلزار شهدای محمدشهر کرج نیز نیازمند اعتبار مناسب هستیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =