تسلا همه را مبهوت کرد/ رونمایی از کامیون الکتریکی و خودروی اسپرت با شتاب ۱.۹ ثانیه

وقتی تسلا در مراسم ویژهای از نسل خودروی اسپرت اما تمام الکتریکی Roadster رونمایی کرد، بسیاری حیرت کردند؛ خودرویی که در عرض 1.9ثانیه به سرعت 100کیلومتر در ساعت میرسد و نهایتا تا سرعت 402کیلومتر در ساعت نیز پیش میرود. این خودروی الکتریکی را میتوان با بوگاتی شیرون مقایسه کرد!

به گزارش خبرآنلاین،رودستر جديد براي رسيدن به سرعت ۱۶۰ كيلومتر بر ساعت (۱۰۰ مايل بر ساعت) تنها به ۴.۲ ثانيه زمان نياز خواهد داشت و مسافت ۴۰۰ متر را در ۸.۸ ثانيه طي مسير مي‌كند كه از اين حيث نيز بر تمامي خودروهاي توليدي حال حاضر فائق مي‌آيد. همچنین تسلا اعلام کرده که این خودرو قادر است با یکبار شارژ مسیری حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند. 

مسلما گشتاور 10هزار نيوتن متري تسلا رودستر جديد و شتاب 1.9ثانيه‌اي و پيمايش در حدود 1000كيلومتري‌اش، بسيار جذاب است اما آنچه انقلابي به‌نظر مي‌رسد كاميون سبك و جديد تسلاست كه قطعا مي‌تواند لقب جذاب‌ترين كاميون برقي حال حاضر جهان را از آن خود كند.

وقتي ايلان ماسك در جريان رونمايي از طرح كاميون الكتريكي خود موسوم به Semi.  از توانمندي‌هاي اين كاميون صحبت مي‌كرد، به سيستمي مبهم با نام BAMF اشاره كرد كه سبب شد حاضران به فكر فرو روند. زماني كه ‌كه ماسك از شتاب صفصر  تا ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت ۵ ثانيه‌اي اين كاميون سخن گفت، همه افراد مسحور عملكرد خارق‌العاده اين خودرو شدند. اگرچه شتاب ۵ثانيه‌اي اين كاميون بدون حمل تريلر محقق مي‌شود اما بايد توجه داشت كه Semi از تمام كاميون‌هاي ديزلي توليدي سريع‌تر است.

 اگر تريلري به وزن ۳۶ تن به Semi متصل شود، ۲۰ ثانيه زمان لازم است تا اين كاميون الكتريكي از حالت سكون به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت دست يابد كه سبب مي‌شود Semi به پديده‌اي در دنياي خودروهاي سنگين تبديل شود.  

۵۴۵۴

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    4 0
    به جای ورود آیفون و بقیه کالاهای آمریکایی باید تسلا رو وارد کرد تا تکنولوژی اون رو بتونیم بومی کنیم
    • بی نام A1 ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
      0 0
      حالا ذیل خبر اون خواننده غربی که فوت شده فرومده اند که فاسد بود و ...ذیل این خبر هم باز طلبکار غرب میشوند گویا دوستان خودشون مخترع موبایل هستند شما در یک پراید در مانده اید حالا میخای کامیون الکتریکی رو به ابتذال بکشید؟ بهترینهای شما مگه نمیروند مهندسی برق بخوانند چرا ابداعی تا حالا نداشته اند؟ ادعا بیشماره
  • ارشاد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    9 0
    دنیا به سمتی میره که ابر قدرت ها به نفت و بنزین احتیاج نخواهند داشت و دیگه برای جابجایی بار یا حتی مسافر هوایی بنزین احتیاج ندارند . ایران همونطور که به انرژی هسته ای رسید باید با قدرت تمام خودرو الکتریکی تولید کنه و از همین امروز زیر ساخت ها و پمپ های شارژ برقی رو ببینیم چون تا همین الان هم عقب افتادیم تو این داستان