ایران نوشت: پسر جوانی که در جریان بازی والیبال دوستش را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، در حالی که یک قدم با چوبه دار فاصله داشت توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند و با پرداخت 500 میلیون تومان از قصاص نجات یابد.

به گزارش پلیس این حادثه مرگبار در جریان نزاع خونین دو جوان در بوستان اقاقیا واقع در بلوار ابوذر تهران اتفاق افتاد.

دراین ماجرا جوان 25 ساله‌ای به نام اشکان به قتل رسید و ضارب- فرید 19ساله-نیز توسط مأموران کلانتری دستگیر شد.

متهم در بازجویی به کارآگاهان جنایی گفت: در بوستان مشغول بازی والیبال بودیم که برسرموضوع پیش پاافتاده‌ای با هم جروبحث کردیم. بعد هم با چاقوی کوچکی که در جیبم بود ضربه‌ای به او زدم.»

فرید در دادگاه کیفری استان تهران به اتهام قتل عمد به قصاص نفس محکوم شد و دیوانعالی کشور هم این حکم را تأیید کرد. اما سرنوشت این نوجوان به گونه‌ای دیگر رقم خورد و خانواده‌اش توانستند با جلب رضایت اولیای دم و پرداخت 500میلیون تومان مانع اجرای حکم اعدام شوند.

بدین ترتیب متهم صبح دیروز در شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران که به ریاست قاضی اصغر عبداللهی و با حضور قاضی واعظی -مستشار دادگاه- تشکیل شده بود در برابر دادرسان قرار گرفت تا از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.

فرید که حالا 23 ساله شده است، گفت:من اشتباه کردم و هرگز نباید با اشکان دعوا می‌کردم. اگر چاقو همراهم نبود الان اشکان زنده بود ومن هم در زندان نبودم وچند خانواده نیزبا مصیبت و مشکلات روبــــــه‌رو نمی شدند. من اتهام را قبول دارم و از اولیای دم به خاطر اینکه از حق قصاص خودشان گذشت کردند ممنونم.»

پس از اظهارات عامل قتل قضات وارد شور شدند و قراراست بزودی حکمشان را صادر نمایند.

47238

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =