۰ نفر
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸

ایسنا نوشت: یک مسئول آمریکایی اعلام کرد، کره شمالی امروز (شنبه) یک موشک بالستیک آزمایش کرد که در دریای ژاپن سقوط کرد. ارتش کره جنوبی نیز انجام این آزمایش موشکی را تایید کرد.

یک مقام در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرد، این آزمایش در ساعات اولیه صبح امروز شنبه به وقت کره شمالی شلیک شد.

سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام به رویترز گفت، ارتش آمریکا با پیگیری‌هایش متوجه شد که این موشک مرزهای کره شمالی را ترک نکرد.

این مسئول آمریکایی به شبکه ای بی سی نیوز گزارش داد، موشک پس از شلیک، مسافتی بین ۲۹-۴۰ کیلومتر را بر فراز دریای ژاپن طی کرد. موشک احتمالا از نوع "کی ان -۱۷ " بوده است. این در حالی است که مقام‌های کره جنوبی گفتند که نوع موشک هنوز معلوم نیست و بررسی‌هایشان در زمینه نوع موشک و مسافتی که طی کرده ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، ارتش این کشور گفت که این موشک ظاهرا چند ثانیه پس از پرتاب منفجر شده است.

به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این موشک از نقطه‌ای در استان پیونگان جنوبی در شمال پیونگ یانگ در ساعات نخست روز شنبه به وقت محلی پرتاب شد.

در پی این آزمایش یک مسئول آمریکایی به رویترز گفت:‌ دولت دونالد ترامپ احتمالا به جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی با تعجیل در طرح‌های اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ که شامل تدابیر احتمالی علیه گروه‌های وابسته به کره‌شمالی و چین می‌شود، واکنش نشان خواهد داد.

این مسئول افزود، واشنگتن احتمالا همچنین دست به تمرینات دریایی جدید زده و کشتی‌ها و هواپیماهایی را به منطقه بفرستد تا قدرت خود را به نمایش بگذارد.

این مسئول ادامه داد، اگر کره شمالی دست به آزمایش موشک بالستیک قاره پیما کند همانطور که قبلا تهدید کرده بود واشنگتن آن را تحولی خطرناک قلمداد کرده و به آن پاسخی جدی‌تر می‌دهد.

این آزمایش موشکی همزمان با افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره است آن هم در زمانی که آمریکا تهدید کرده دست به تحریم‌های جدی‌تر علیه پیونگ یانگ می‌زند تا آن از تهدیدات هسته‌ای‌خود بکاهد.

همچنین شورای امنیت روز جمعه نشستی را به ریاست رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا با محوریت کره شمالی برگزار کرد.

تیلرسون در جریان این نشست اقدام برای رویارویی با تهدیدات هسته‌ای کره شمالی را خواستار شد و آنها را تهدیداتی واقعی خواند.

کس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه از همه جهان خواسته است به کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه اتمی اش فشار آورند.

او که در شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کرد به خصوص از چین خواست از پیوندهای تجاری خود با کره شمالی به عنوان ابزاری برای نفوذ استفاده کند.

تیلرسون در مورد "پیامدهای فاجعه بار" اقدام نکردن شورای امنیت اخطار داد و گفت که "احتمالا کره شمالی قادر به توسعه توانایی هدف گرفتن خاک آمریکا خواهد بود و تنها مساله زمان است."

او افزود که آمریکا در صورت لزوم از نیروی نظامی استفاده خواهد کرد.

او سایر کشورها را ترغیب کرد روابط دیپلماتیک با پیونگ یانگ را معلق و موسسات مالی آن را منزوی کنند و در اظهاراتی که به نظر می‌رسید متوجه چین باشد، بعضی از اعضای شورا را به عدم اعمال کامل تحریم‌های کره شمالی متهم کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =