ناصر پلنگی که از مخالفان وابستگی حوزه هنری به سازمان یا ارگان خاصی بود، درباره هنرمندانی که به همین علت از حوزه هنری اخراج شدند توضیح داد و درباره رویکرد این سازمان سخن گفت.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناصر پلنگی نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت که در دهه 60 از هنرمندان فعال در حوزه هنری بود، امروز دیگر مدت‌هاست از این نهاد فصله گرفته است.

پلنگی که مهمان کافه خبر بود درباره علت این جدایی و فاصله‌ای که میان آن جمع بزرگ هنری ایجاد شده است گفت: «تحولات انقلاب با تحولات هنرمندان همگام بوده است و دهه اول اوج یک هنر آرمانی است و به تناسب با روند انقلاب این شکل های مختلف می گیرد و حضورشان را کمتر می بینیم. نهادهایی مانند حوزه هنری هم دچار این چالش هستند. حوزه هنری اول که سال 59 شکل می گیرد و من هم جزو موسسان آن بودم تا سال 61 که جزو اخراجی ها بودم به دلیل اینکه مخالف وابستگی حوزه به سازمان یا ارگان خاصی (در این سال حوزه هنری تحت نظارت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت) بودم.»

او افزود: «به همین موج نخستین اخراجی های حوزه که هفت نفر بودیم از این سازمان خارج شدیم و سال‌های بعد 13 نفر که گروه دوم معترضان هستند از جمله قیصر امین پور، مخلباف و ... از حوزه خارج می‌شوند و بعد ماجرا تمام می شود و حوزه به سازمان تبلیغات تبدیل می شود و از یک گروه مستقل هنری تبدیل به یک وزارتخانه دوم می شود.»

این هنرمند همچنین درباره فضای امروزی که حوزه هنری دارد و بیشتر رویکرد سازمان تبلیغات را دنبال می‌کند سخن گفت.

مشروح گفت وگو ناصر پلنگی در کافه خبر را اینجا می‌توانید بخوانید.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =