۰ نفر
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

ایسنا نوشت: یکی از قانونگذاران ارشد جمهوری‌خواه گفت ارتش آمریکا در حال اجرای تمرین‌های "بسیار جدی" برای یک درگیری احتمالی با کره‌شمالی است. او ابراز امیدواری کرد چنین آمادگی‌هایی هرگز مورد استفاده قرار نگیرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مک تورنبری، از اعضای جمهوری‌خواه کنگره که ریاست کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، گفت دولت ترامپ با دقت در حال بررسی گزینه‌های خود است.

تورنبری به گروهی از خبرنگاران گفت: دولت با جدیت تمام در حال بررسی است که در صورت اجرای گزینه‌های نظامی علیه کره‌شمالی چه مواردی دخیل خواهد بود. تدابیر آموزشی بسیار جدی است. ارتش روند آماده‌باش را دارد و امیدواریم که هرگز به استفاده از آنها نیازی نشود.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا مکررا تاکید دارد تلاش‌ها برای حل بحران کره‌شمالی باید از طریق دیپلماتیک باشد، با اینحال او گفته است پنتاگون همواره طرح‌هایی را برای هرگونه حمله قریب‌الوقوع در دست دارد.

تنش‌ها در شبه جزیره کره و میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن چندین ماه بسیار بالا بود چرا که رهبر کره‌شمالی مکررا آزمایش‌های موشکی با توانایی بالقوه حمل یک کلاهک هسته‌ای انجام می‌داد و ایالات متحده آمریکا را به حمله احتمالی  تهدید می‌کرد.

رئیس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا همچنین گفت: اگر قرار است از زنان و مردان بخواهید تا جانشان را فدای کشورشان کنند، وظیفه ماست تا بهترین تجهیزات نظامی و آموزش‌ها و تدارکات را در اختیار آنها قرار بدهیم و گمان می‌کنم این بخشی از روندی است که در جریان است.

گرچه تنش‌های جهانی هفته گذشته با از سرگیری مذاکرات میان دو کره اندکی کاسته شده بود اما جنگ لفظی آمریکا – کره‌شمالی سه‌شنبه با اظهارات کیم جونگ اون برای محکوم کردن توئیت ترامپ که گفته بود دکمه هسته‌ای او بزرگتر از  دکمه کیم جونگ اون است، مجددا آغاز شد. رهبر کره‌شمالی چنین سخنانی را "اسپاسم یک دیوانه" و "پارس کردن یک سگ هار" توصیف کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
    2 1
    "پارس کردن" برای توهین به زبان ایرانی‌ها گفته می‌شود. بگویید "واق واق کردن".