رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی گفت: متاسفانه سازمان حمایت و سازمان صنعت، معدن و تجارت هم نظارت خوبی را بر قیمت گذاری کالاها در کارخانه ها ندارند و فقط با قیمت های خرد فروش ها برخورد می شود.

به گزارش خبرآنلاین، جمشید زند افزود: اصناف در دوره های مختلف پشتیبانی خود را از نظام و انقلاب به خوبی نشان داده اند.

وی اظهار کرد: امروز هم در جنگ اقتصادی دشمن، اصناف در خط مقدم این جنگ قرار دارند و با تمام تلاش در جهت پیشرفت و سربلندی کشور حرکت می کنند.

زند به مزیت های اصناف در ایجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: در شرایطی که بیکاری از معضلات اساسی کشور است، اصناف با کمترین میزان سرمایه می تواند شغل های پایداری را ایجاد کند که البته این موضوع نیازمند حمایت های دولتی است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی به سهم ۲۰ درصدی اصناف کشور در تولید ناخالص ملی اشاره کرد و گفت: اصناف کشور همچنین بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: در استان مرکزی ۱۲ اتاق اصناف، ۱۸۷ اتحادیه صنفی، ۵۲ هزار واحد صنفی با اشتغال ۵۵ هزار نفری فعال هستند.

زند با اشاره به اینکه اصناف با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند ادامه داد: حل برخی از این مشکلات نیازمند تصمیمات کشوری است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی بیان کرد: اولین مشکل به بخشنامه مغایر قانون حذف حدود و فاصله صنفی بر می گردد که نابودی مشاغل و به دنبال آن بیکاری را گریبانگیر برخی از افراد کرده است.

وی با اشاره به اینکه درصد سود های درنظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی مربوط به قبل از هدفمندی یارانه ها است گفت: در حالی که هدفمندی یارانه ها هزینه های زیادی را به واحدهای صنفی وارد کرده است این قانون اصلاح نشده و بررسی وضعیت اصناف بعد از هدفمندی در جایی دیده نشده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =