دبیر نهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب، گفت: در مرحله نخست این جشنواره به ۵هزار دانش آموز، آموزش خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، باقرزاده، افزود: همانطور که استحضار دارید کشور ایران با محدودیت های بحران آب مواجهه است همچنین با افزایش جمعیت کمبود آب بیشتر نمایان شده و همه به ارزشهای آبی آگاه می شوند.
وی با تاکید بر اینکه اکنون جمعیت کشور انبوه گشته باید در مصرف آب صرفه جویی نماییم تا برای نسل های آینده باقی ماند، گفت: یقینا برای حفظ آب و کم آبی باید با آگاه ساختن مردم بکوشیم تا فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب را در مابین جمعیت نهادینه کنیم.
باقرزاده یادآورشد: ضرورت آگاه سازی در جامعه بیش از پیش احساس می گردد و یکی از نهادها که ما را در این امر یاری می نماید سازمان آموزش و پرورش است که همواره پایه و رکن اساسی در فرهنگ و آموزش در هر جامعه محسوب می گردد.
وی با بیان اینکه معلمان به عنوان سفیران آب می توانند به کودکان آموزشهای لازم را ارائه دهند، اظهار کرد: مربیان در این جشنواره موظفند تا به کودکان آموزش دهند تا در مصرف آب صرفه جویی نمایند و به والدین خود الحاق کنند.
باقرزاده افزود: مرحله اول این جشنواره دی ماه سال جاری در تبریز اجرایی خواهد شد تا همزمان با یادگیری اولین کلمه در پایه ی اول ابتدایی بتواند آموزشهای لازم به آنان ارائه گردد.
وی خاطرنشان شد: از دیگر اهداف نهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب آشنایی با منابع آبی است تا آنان بتوانند با منابع دیگر نیز آشنایی یابند.
گفتنی است، در ادامه این همایش فراخوان مسابقه ی نقاشی در خصوص نهمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب رونمایی شد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =