اسپیس ایکس با استفاده از موشک‌های قابل استفاده مجدد در صنعت هوا و فضا دست بالا را دارد اما قرار است سه‌شنبه این هفته در پرتابی تاریخی برای رساندن تدارکات به ایستگاه فضایی از کپسول دراگون و و موشک فالکن ۹ برای بار دوم استفاده کند.

به گزارش خبرآنلاین،بر خلاف  پرتاب‌های موفق گذشته این بار هم موشک فالکن ۹ و هم فضاپیما‌ی دراگون برای بار دوم است که به فضا می‌روند. استفاده‌ دوباره از تجیهزات فضایی که به فضا رفته‌اند  می‌تواند به شدت هزینه ها را کاهش دهد و این مسئله بشر را به مرحله‌ای جدید می‌رساند.  ایلان ماسک،چهره مشهور و بنیانگذار اسپیس ایکس در اینستاگرام خود از این اتفاق ابراز خوشحالی کرده است. کپسول دراگون که قرار است روی موشک دو مرحله‌ایِ فالکن ۹ سوار شود، حدود ۲۲۰۰ کیلوگرم تجهیزات علمی را به ایستگاه فضایی ارسال خواهد کرد. این تجهیزات شامل یک ردیاب زباله‌های فضایی و یک دستگاهِ تولید فیبر نوری می‌شود. 

کمپانی SpaceX پیشتر ۳ مرتبه از همین موشک فالکن‌‌ ۹ استفاده کرده‌ است. این شرکت از فضاپیمای دراگون ماموریت سه‌شنبه در عملیات دیگری هم استفاده کرده بود. اما این اولین باری است که موشک و فضاپیمای استفاده شده  در ماموریت‌های جداگانه  بار دیگر به فضا پرتاب می‌شوند. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =