۰ نفر
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳

پوستر سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر سرانجام سه روز مانده به آغاز این جشنواره، با طراحی «پونه میرلو» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پونه میرلو - گرافیست - درباره‌ی طراحی این پوستر توضیح داد: پوستر سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر به رنگ زرشکی لاکی که یک رنگ اصیل ایرانی محسوب می‌شود، طراحی شده است. این پوستر به‌صورت انتزاعی طراحی شده است و در آن از المان‌های موسیقایی، صدا و ضبط استفاده کرده‌ام.

او ادامه داد: از آنجا که جشنواره امسال دارای بخش جایزه است، سعی کردم این موضوع را در طراحی مد نظر قرار دهم و بر همین اساس، سی‌دی‌ای که وسط پوستر می‌بینید، نشان‌دهنده‌ی این بخش است،‌ علاوه بر آن، نمادی که در بخش مرکزی اثر است، ملهم از یک شیوه‌ی نت‌نویسی قدیمی به نام ایقاع‌نویسی است.

این گرافیست با بیان این‌که برای طراحی پوستر سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر روی امواج صوتی و فرکانس‌های صدا تمرکز داشته‌ام، افزود: در این اثر، شکل ساز به‌صورت انتزاعی در پوستر آمده، در بخش پایین اثر، سازی مانند کمانچه و در بخش بالایی، ساز تنبور به‌عنوان دو ساز کهن ایرانی الهام‌بخش بوده است، همچنین خط‌های عمودی و موج‌دار نشان‌دهنده‌ی تارهای ساز و فرکانس است. انتخاب سازها، رنگ پوستر و ترکیب آن با طلایی درخشان (چاپ طلاکوب روی قرمز لاکی) با توجه به پیام جشنواره مبنی بر «ایران فرهنگی» انتخاب شده است.

سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر از 21 بهمن تا یکم اسفند برگزار می‌شود.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 507771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =