ایسنا نوشت: عضو هیات رئیسه مجلس عملکرد دولت در مهار تورم را خوب دانست و گفت: دولت روحانی برخلاف دولت قبل به‌دنبال مُسکن مقطعی نیست.

غلامرضا کاتب در خصوص کنترل و تک رقمی شدن نرخ بیکاری گفت: اخیرا دکتر نوبخت گزارش کاملی درخصوص کنترل تورم و تک‌رقمی شدن آن ارائه داد که بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم گرمسار و آرادان توفیق دولت در تک رقمی شدن تورم را در حدود سه دهه اخیر بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: تک‌رقمی شدن نرخ تورم بعد از بیست و اندی سال پس از انقلاب در این دولت محقق شده است.

وی ادامه داد: رییس‌جمهوری مصرانه برای این قضیه تلاش کرد و این تلاش منتج به نتیجه شد، اما متاسفانه در بخش رکود دولت نتوانسته است گام بزرگی بردارد .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه دولت روحانی برخلاف دولت قبل به‌دنبال مُسکن مقطعی نیست، خاطرنشان کرد: در دولت‌های قبل برای رفع رکود پول به جامعه تزریق می‌شد و این مورد مانند مُسکن موضعی عمل می‌کرد، اما دولت تدبیر و امید قصد ندارد با مسکن‌های مقطعی برای رفع رکود گام بردارد و به معنای واقعی و اساسی درصدد رفع مشکل است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی همکاری همه قوا را برای چیره شدن این معضلات ضروری دانست و اضافه کرد: برای خروج از رکود باید تمام تلاش و توان خود را به کار ببندیم.

دبیر هیات رئیسه مجلس دهم شورای اسلامی از بالا بودن هزینه‌های جاری به عنوان یک چالش جدی در کشور نام برد و اظهار کرد: دولت با این هزینه‌های بالا ناچار است که هرچه درآمد دارد در قالب حقوق و مزایا پرداخت کند و همین مانع از بسیاری از برنامه‌های اساسی می‌شود، لذا باید همه مسئولان با دولت همراهی کنند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 549770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رفیعی RO ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    3 7
    دولت روحانی برخلاف دولت قبل به‌دنبال مُسکن مقطعی نیست.....میشه بپرسم تورم تک رقمی در حالی که 70 درصد کارخانجات تعطیلند و اون 30 درصد هم محصولاتشونو نمیتونند درست بفروشند معنیش چیه؟ حال آنکه این تورم در سایه چنین وضعیتی هست، توی بوغ و کرنا کردن این نرخ مسکن مقطعی برای اذهان مردم نیست؟ ببینید الان مردم خیلی بیشتر از زمان دولت قبل میفهمند. این درست نیست اذهان مردم دست کم گرفته بشه. پایین آوردن نرخ تورم زمانی خوبه که چرخ اقتصاد و تولید هم بچرخه فهمیدن این موضوع چندان کار سختی نیست. این نرخ تورم تک رقمی افتخار ندارد بزرگوار. یا علی
    • دلیل IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
      4 1
      می گویی ۷۰ درصد کارخانه ها تعطیلند، اما می دانی چرا؟ چون شاید اصلا این کارخانه ها هیچ وقت درست و حسابی باز نبوده اند... وقتی دلار بازار ۳۶۰۰ تومان بود و یه عده دلار ۱۲۲۶ تومانی می گرفتند وجود این شبه کارخانه ها لازم بود... هیچ میدونی چه میزان دلار ۱۲۲۶ تومانی در سالهای ۹۰ و ۹۱ و ۹۲ بین همین دوستان تقسیم شد... سود ۳۰۰ درصد اون دلارها الان همش توی کانادا نیست؟
  • عربلو RO ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    5 3
    وضعیت موجود به مانند این است که ما بخواهیم فرد نحیفی را لاغر کنیم. این لاغر شدن هیچ فایده ای ندارد، چون این فرد به زودی خواهد مرد.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    4 0
    این بعنوان گام اول خیلی خوب است وقابل تقدیر است .واما من پیشنهاد میکنم استخدامیهای پنج سال اخیر رسمی قراردادی پیمانی والبته روزمزد وافتخاری بررسی شود. خواهید فهمید هیچ چیز سر جایش نیست.وشما اگهی استخدام هم که میزنید از ماههاقبل استخدامی هایش دارند درهمان جاها دارند کارمیکنند وفقط بااین آگهی استخدامشان رسما اعلام میشود.
  • ناشناس GB ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    بهتره بگید تک رقمی شدن تعداد کارخانه هایی که هنوز تعطیل نشده اند