همایش شیرخوارگان حسینی با شکوه خاصی در اسلام آباد غرب برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در روز جمعه 16 مهر ماه مصادف با پنجم محرم در مسجد جامع اسلام آباد غرب برگزار شد .

محسن احمدیان : ریاست اداره اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار داشت : همایش شیرخوارگان حسینی یکی از آیین های زیبا و پسندیده ای است که در چند سال گذشته رونق خاصی گرفته و در نخستین جمعه از دهه اول محرم به‌ یاد طفل شیرخوار و سرباز شش ماهه سپاه اهل بیت(ع) در دشت کربلا که نهایت خباثت سپاه یزید را آشکار و تا ابد در تاریخ ماندگار کرد با شور و شعور ویژه ای در اسلام آباد غرب برگزار شد .


وی افزود : در این همایش ، مسجد جامع جوابگوی خیل عظیم جمعیت نبود و مملو از جمعیت مادرانی بود که با توسل جستن به شش ماهه امام حسین (ع) سلامت و سعادت خود و فرزندانشان را از خداوند طلب کردند و برای مظلومیت امام حسین (ع) و خاندانش اشک ماتم ریختند.


خسروانی ادامه داد : در این همایش معنوی مادران داغدار حسینی با گرفتن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) لالایی سر دادند و کودکان نیز با طفل شش ماهه امام حسین (ع) همنوا شدند.


رئیس اداره اوقاف خاطرنشان کرد : این همایش به یاد حضرت علی اصغر(ع) کوچک ترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید اهل بیت (ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت امام حسین (ع) با حضور پرشور مادران دلسوخته برگزار شد.


این همایش در اسلام آبادغرب با سخنرانی امام جمعه محترم  حجت الاسلام و المسلمین سید امیر محمدی پور و به همت اداره اوقاف و امور خیریه اسلام آبادغرب راس ساعت ۸ صبح با استقبال بی نظیر مردم و حضورشان از اوایل صبح در محل برگزاری، آغاز شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 587692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =